A Ready at Dawn taktikai shooterjében egy alternatív világban járunk, Londonban, ahol az emberek elfajzott, mutáns szörnyekké válnak, akik veszélyeztetik az egész civilizált világ létét, beleértve a derék angolok ötórai teázási szokását is. A háború már évszázadok óta dúl, és egyre inkább úgy tűnik, a régi világ Lovagrendje hiába is próbálja visszatartani a szörnyeket. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a Kerekasztal Lovagjai, akik a felsőosztályt védik, illetve az „alacsonyrangú” polgárság egyaránt a küzdelmek vesztesévé válik. Igazi polgárháborús helyzet fenyegeti tehát egész Angliát, amellyel a lovagoknak éppúgy meg kell birkózniuk, mint a mutánsokkal.
A háború réme tehát beárnyékolja az ipari forradalmat, amelynek köszönhetően az emberiség ultramodern hadi technológiát kénytelen kifejleszteni. Ezért látunk már most zeppelineket az égbolton, vagy olyan mechanikus fegyvereket, amelyek elektromos hullámokat, vagy forró ólmot lövellnek ki.
Mi lett volna, ha?
Mielőtt a fejeteket ingatnátok, történelmi tanulmányaitokra, vagy olvasmányaitokra visszagondolva, persze, belátható, hogy mindez nem stimmel a valódi 1880-as technológia szintjével összevetve, de a Ready at Dawn alternatív, steam punk világában tényleg ilyen fegyverekkel találkozunk. A kulcsmeghatározás tehát az „ilyen lehetett volna”, ahhoz képest, amit akkoriban gyártottak. Így annak ellenére válik autentikussá az Order világa, hogy a valóságnak persze nem felel meg.
Ebben az univerzumban négy lovag alkot egyet jól összeszokott csapatot: Grayson, aki a játék főszereplője, Sebastian, a mestere, Lafayette és Isabeau, a csapat egyetlen csinos női tagja. Az ő feladatuk, hogy rendet vágjanak London utcáin.
Mert kell egy csapat
A The Order: 1886 egy külső nézetes, „bujkálós” shooter – rossz nyelvek szerint amolyan Gears of War-utánérzés PS4-re, steam punk miliőbe öntve. Ugyanakkor rengeteg egyéb játékelem is színesíti a jól bejáratott játékmenetet: egyszerűbb platform ügyességi feladatokat kell végrehajtanunk, illetve quick time akciórészek során is bizonyítanunk kell, hogy a reflexeink PS-en sem rozsdásodtak be. Ez a változatosság egyébként jót tesz a The Order legerősebb ütőkártyájának is: annak a technológiának, melynek köszönhetően a filmszerű, átvezető jelenetek teljesen észrevétlenül alakulnak át tényleges játékmenetté.
Ebben persze a QTE (quick time) jelenetek élen járnak majd: az egyik kőkemény ökölharcnál például rajtunk múlik majd, időben nyúlunk-e a tőrünkért, amellyel a végzetes döfést véghezvisszük. A végkimenetel sokféleképpen alakulhat aszerint, hogy mennyire olajozottak a reflexeink (tehát attól, hogy elsőre nem sikerül ledöfni az ellenséget, még tovább küzdhetünk), és a küzdelem minden egyes szakaszát filmszerű mozzanatok kísérik. Akinek kicsit homályos, ez hogyan működhet, az gondoljon vissza a Beyond: Two Souls-ra, vagy a Heavy Rain-re.
Londonban, hej, van számos utca…
A remélhetően egyszerre polírozott, ugyanakkor eredeti elemeket is tartalmazó játékmenet mellett az 1886 grafikája nagyon ott van a szeren. Az eddig kiadott videók alapján a karakterek rendkívül életszerűen, ruganyosan mozognak, még akkor is, ha a lovagok alapjáratban karót nyelt, büszke figurák, akik a legvéresebb akció közepette sem feledkeznek meg felsőbbrendű mivoltukról.
A háborútól romos London nagyszerű miliő a különleges steam punk világ ábrázolásához. Központi fűtés híján a kéményekből árad a füst, amely szinte teljesen ellepi az eget és csak nagy ritkán tűnnek elő zeppelinek belőle. Az utcákat ósdi, romos téglaépületek szegélyezik és az utakon is szétvert macskaköveken csatangolhatunk kis csapatunkkal.
A PS4 2015-ös legnagyobb durranása?
Amit eddig láthattunk a The Order 1886-ból, az alapján egyértelműen hatalmas durranásra számíthatunk, az sem kizárt, hogy ez lesz 2015 legjobb PS4-es játéka. Még emlékszem rá, hogy Gears of War mekkora meglepetés volt anno az Xbox 360-ra, én hasonló büntetős címre számítok a Ready at Dawntól. Ami pedig a PlayStation „örökséget” illeti, van itt minden, ami a rajongókat lázba hozhatja, hiszen a készítők finoman szőttek egyaránt Uncharted-, Resistance-, sőt, a közelharcok során még God of War-elemeket is a játékba. Ugyanakkor végre egy teljesen eredeti, érdekes univerzummal van dolgunk, tűkön ülve várjuk tehát a szeptemberi megjelenést.
Pro:
+ Steam punk world
+ Álleejtős grafika
+ Taktikai játékmenet
+ Filmszerű jelenetek
Kontra:
– A taktikai rész GOW ízű lehet
– QTE részek idegesítőek lehetnek
– A sztoriról még nem sokat tudni…