Andrew Wilsonnak, az Electronic Arts CEO-jának nemrég volt egy kis „coming out”-ja: miután több hónapig nyökögtek a videojáték ipar egyik legszánalmasabb launch-ja után, végre elismerte azt, amit már egyébként is mindenki tudott: a Battlefield 4 indulása pocsék volt.
Persze nem is beszélhetnénk az Electronic Arts-ról, ha nem igyekeztek volna mindezt udvariasabban körülírni: a launch-ot „elfogadhatatlannak” nevezte, de mindannyian tudjuk, hogy ez csak finomkodás – a játék egész egyszerűen játszhatatlan volt a launch után több hónappal, főleg PlayStation 4-en, ahol állandóan lefagyott.
Wilson elismerte a hibát is mindenkit megnyugtatott, hogy DICE fejlesztőcsapata „sokat tanult a hibákból” a Battlefield 4-el és a megoldás hosszabb fejlesztési lesz, több QA-vel és teszteléssel.
Wilson szerint egyébként a legfőbb probléma a komplexitás volt és az a tény, hogy a játékot öt különböző platformon is megjelentették, nem könnyítette meg a dolgokat. „Mi mindig is kitoltuk a határainkat” tette hozzá Wilson tehát azt azért nem tudta biztosítani, hogy ilyen probléma többet nem fordul elő. Ezt is hozzátette:
„Amikor a dolgokat úgy kezeled, ahogy mi, akkor nem lehet semmit garantálni. Nem lenne becsületes, ha leülnék és kijelenteném, hogy „többet nem lesz ilyen, becsszó”, mert akkor azt jelentené, hogy nem próbáljuk meg kitolni a határokat. És én nem akarok egy olyan cégnél dolgozni, amelyik nem tolja ki a határokat, én egy innovatív és kreatív cégnél akarok dolgozni.”
Szép szavak, de meglátjuk, hogy a Battlefield Hardline-ból legalább tanult-e valamit az EA.
Nálatok egyébként fagyott a BF 4?