Shadow of Mordor – Egy élőhalott kósza Szauron nyomában

A Shadow of Mordor a The Hobbit és a The Lord of the Rings között játszódik. Egy élőhalott gondori kósza, Talion, akit egy ismeretlen szellem hozott vissza a halálból, a főszereplője. Az a feladata, hogy porrá zúzza Szauron terveit, ahogy Dul Guldorból a Sötét Toronyba utazik.

ps4pro.eu_SoM1

Az egyik Ubisoft fejlesztő a GameSpot híre alapján nemrég azt állította, hogy a Shadow of Mordorban az Assassin’s Creed II ellopott kódját használták fel. A játékmenet szempontjából a hasonlóság egyértelmű: egy középkori és preindusztriális környezetben járunk, ahol a főszereplő karakterünk épületek, tornyok, házak tetejére mászik fel, aztán a magasból egyetlen ugrással hátba szúrja ellenségeit. A harcnak emellett egyéb aspektusai is vannak, amelyek igencsak emlékeztettek az Assassin’s Creed II-re, a Ubisoft fejlesztő konkrétan azt állította, hogy felismerte a saját kódját a Shadow of Mordorban („épp eleget néztem!” – tette hozzá). Zavar ez minket? Nem különösebben, hiszen a Shadow of Mordor elképesztően ütősnek néz ki.

„Ölj, vagy megölnek!” – ősi ork mantra

A szokásos lopakodást és gyilkolást leszámítva a Shadow of Mordor legérdekesebb része a Nemesis rendszer. Miközben a saját küldetéseinket és céljainkat követjük a játékban, a körülöttünk lévő világ is és „él és lélegzik”, de nem olyan elcsépelt módon, ahogy azt már megszokhattuk, hanem egy egészen egyedi hatalmi harcrendszert figyelhetünk meg ellenségeink, az orkok között. Állandóan próbálkoznak egymás zöld vérének kiontásával és szinteket is lépnek, ahogy az ellenfeleiket legyőzik, vagy elpusztítják. A darwinizmus elmélete alapján az erősebb még erősebb lesz, a gyengéket pedig összezúzzák – illetve jelen esetben alacsony szintű orkokkal cserélődnek fel, akik elkezdik felépíteni saját hatalmi karrierjüket.

ps4pro.eu_SoM2

Ez az állandóan fejlődő hatalmi struktúra egyfajta vázat ad a játéknak,  és a játékos számára egyedi narratívába helyezi az eseményeket. Ez talán így leírva kicsit bonyolult, de egy példával talán könnyebb megérteni. Ha például egy Horak nevű ork vezető valamelyik összecsapásban elveszíti a karját, akkor rövidesen egy kampóval fogjuk viszontlátni, és mindenki Kampókezű Horaknak kezdi majd hívni.

Hűbérrendszer

Van egy hadseregképernyő is, ahol a legfontosabb orkokat láthatjuk, a háborús főnökök egy magas platformon állnak a testőreikkel és hűbéreseikkel egyetemben. Ha ráklikkelünk egyetlen orkra, akkor nemcsak a legfőbb motivációit láthatjuk (például hogy mindig hülyére igya magát és nagyfőnök legyen), de a legfontosabb erősségeit és gyengeségeit is megtudhatjuk. A gyengeségek egyébként kifejezetten mulatságosak lehetnek: például van olyan ork, akik oroszlánoktól vagy hiénáktól retteg, mások a tűztől. Ezeket a „hendikepeket” mind kihasználhatjuk, amikor harcolunk ellenük.

Ezen a képernyőn láthatod azt is, hogy az orkok hogyan viszonyulnak egymáshoz. Így el tudod érni a főnököket a szövetségesein keresztül. Az ork főnökök védett pozíciójából való kicsalásának módja lehet, ha a szövetségeseiket célozzuk meg. Mivel a főnököket nagyon erősen védik, ezért kulcsfontosságú, hogy valamilyen módszert találjunk arra nézve, hogy magukra maradjanak.

Az egyszerűbb módszereken túl egyéb, mulatságosabb eszközöket is használhatunk. Az alkesz Shuga the Drunk nevű ork például nem csöppet lesz ideges, ha a grogkészletét megsemmisítjük, így nagyszerűen el tudjuk érni, hogy a tajtékozó, meggondolatlanul kirohanó főnökkel szembe találjuk magunkat.

ps4pro.eu_Shadow_of_Mordor

Mi a „főnököd” célja

Bárki is lehetetett az a szellem, amely felébresztett, egy különleges tulajdonsággal ajándékozott meg. Ha valamilyen módon meg tudod ragadni az orkokat – akár harcon, vagy lopakodáson keresztül –, akkor ezt a képességedet arra tudod használni, hogy az elméjüket irányítsd, így a rabszolgáddá tudod változtatni őket. Ezzel az a célod, hogy elárulják azt az ork főnököt, akit szolgálnak. Küldd el őket azzal a feladattal, hogy támadják meg a főnököt, és bár valószínűleg egyedül nem fogja megölni, ahhoz azért kevés, viszont a kerekedő káoszban könnyen a főnök közelébe kerülhetünk, aztán egy jól irányzott szúrással leteríthetjük.

ps4pro.eu_SoM4

A rákövetkező véres küzdelemben aztán kitapasztalhatjuk a játék harcrendszerét, amely egyértelműen hasonlít a Warner Arkham játékokra. A kardpárbajok teljesen folyamatosan, látványos akcióval és védekezési rendszerek, amelyek – bár nem olyan egyszerűek, mint az Assassin’s Creed részekben, így is nagyszerű irányításérzetet adnak, anélkül, hogy komplex mozdulatokkal, vagy kombókkal fárasztanának.

És persze ott van a manapság már szinte kötelező upgrade rendszer, amely rengeteg egyéni lehetőséget kínál, és amelynek köszönhetően a fegyvereidet fejlesztheted, vagy új képességeket nyithatsz meg.

ps4pro.eu_SoM3

Szauron: „Nekem van még egy egész trilógiám hátra!

Még mindig nem tudjuk, hogy milyen szkriptelt tartalmat vagy történetet tartogat a játék. A trailer szerint Taliont a Fekete Kéz ellen vetik majd be, amely minden bizonnyal Szauron valamilyen magas rangú vezetője, vagy szektája. Mivel a sztori a Gyűrűk Ura előtt nem sokkal játszódik, így Talionnak nem sok hatása lehet közvetlenül a nagy gonosz mágusra, de szinte biztos, hogy ha még csekélyebb is hősünk végső küzdelmének eredménye, az még attól kellőképpen katartikus lesz.

-BadSector-


Már most ütős:

+ A harc az AC II-re emlékeztet
+ Cool főszereplő
+ Orcs fejlődési rendszer
+ Orkok irányítása

Bizonytalan:

– A sztori még kicsit homályos
– Szauront ugye nem tudjuk megölni…

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu