Az Edge-nek adott interjújában Paul Rustchynsky, a Driveclub vezető fejlesztője kifejtette, hogy a PlayStation 4 autóversenyéhez miért volt ideális választás a 1080p/30fps. Az Edge újságírója megkérdezte tőle, hogy a framerate feláldozása a grafika oltárán vajon megérte és Rustchynsky igennel válaszolt.
„Maximálisan így gondolom” – válaszolta Rustchynsky „Sok embernek az lehet a véleménye, hogy a játékélmény feláldoztuk azáltal, hogy 30 fps-sel megy a játék, de hatalmas időt töltöttünk azzal, hogy minimalizáltuk a fáziskésést a gamepad és aközött, ami a játékban történik, így sohasem érzed, hogy nem te ülsz a volán mögött, illetve azt sem, hogy nem a legtökéletesebb élményben van részed.” Bár a PS4 egy rendkívül erős gép, ez azért nem jelenti azt, hogy a fejlesztőknek nem kell olyan helyzetekkel szembenézni, ahol ne kellene kompromisszumokat hozni, tette hozzá Rustchynsky.
„Mindig mérlegelni kell, hiszen minden platformnak megvannak a határai. A PS4 kiváló gép és mi jó munkát végeztünk a határok feszegetésével. Tulajdonképpen minden a kompromisszumokról szól és szerintem mi a megfelelő döntéséket hoztuk azért, hogy a lehető legjobb vezetős játékot készítsük el.” A fejlesztők szerint így lehetett megoldani, hogy a Driveclubnak gyönyörű grafikája is kiváló, térhatású audiója legyen, jól kidolgozott felhasználói felülettel, illetve az állítólag forradalmi közösségi funkciókkal. Rustchynsky szerint az 1080p/30 fps a lehető legjobb megoldás volt a Driveclub számára, hiszen ennek köszönhetően „a lehető legrészletesebb autóversenyt tudják majd elkészíteni”. Szerintetek tényleg megéri 30 fps-t használni a szebb grafikáért? Október 7-én minden kiderül, amikor PS4-re exkluzívan megjelenik a Driveclub. Forrás: Edge