MotoGP 14 – Kevés fejlődés

A MotoGP 14-et nehéz objektíven értékelni. Összehasonlítási alapként nem tudnék egyetlen PlayStation 4-es címet felhozni (motorverseny – tudtommal – nincsen erre a platformra ezen kívül!), úgyhogy itt gyakran fogok visszapillantani a Milestone tavalyi adaptációjára… ahhoz képest nem akkora a fejlődés, ami elvárható lenne.

A Milestone számomra eddig egyetlen alkalommal mutatott fel többnyire pozitívan értékelhető játékot – ez a 2012 végén megjelent WRC 3 volt. Az egy évre rá megjelent 4. rész véleményem szerint devolúció áldozatává vált. Ezt nem tudnám elmondani a MotoGP 13 után a 14-ről, mert igen, fejlődött, de nem úgy, illetve nem ott, ahol elvárható lehetett volna.

 

Ugyanaz, újfent

Kezdjük ott, hogy továbbra is kifejezetten limitált saját pilótánk létrehozása. Megint adott hat arckép, kb. 20 rajtszám, néhány sisak, kesztyű és cipő, de nem tudtam azonosulni kellőképpen a virtuális pilótámmal. Ezután kellemes meglepetésként ért, hogy volt egy kis tutorial a valenciai pályán (ez a szezonzáró verseny amúgy is már jó ideje!), ahol a csúcskategóriás MotoGP gyári Hondáján próbálhatjuk ki, milyen a profi, az amatőr fizika, illetve megszokhatjuk a kezelést is, hiszen a játék a tutorial befejezte után is engedi, hogy körözgessünk.

ps4pro.eu_MotoGP_14_1

…Aztán jött a feketeleves. Tavaly azt emeltem ki hibaként, hogy a karriermód menüje nagyon gyér, és idén sincs ez másképp. Persze, lehet „mozogni” a hálószoba és az iroda között, de ez csak egy újrakozmetikázott menü. Semmi más. Ugyanaz a karriermód, mint tavaly: szabadkártyás pilótaként két futamon kell bizonyítani a Moto3-ban, hogy érdemes vagy egy teljes éves szerződésre. Az első futamon még szoktam az irányítást, így „csak” tizedik lettem, ám a második versenyen (ahol érzékelhetően gyorsabbak voltak az élmezőny pilótái – Fenati és Miller, hogy pontos legyek -, akik oda-vissza előzgették egymást) elsőként értem célba. Ez meghatározó volt – kíváncsi voltam arra, hogy a parc fermé animációk milyenek.

Jesszusom. Ugye, nem egy PS2-es játékot tesztelek? A háttérben a csapat tagjai nagyon feltűnő minőségű animációval ünnepelnek, sőt azt is észrevettem, hogy egy alkalommal egymás mellett kettő ugyanolyan arcú emberke ünnepelt! És ezt így hogyan? Ja, pódiumünnepély az megint nincs. Amikor már szerződést kaptam, kíváncsian néztem, milyen a menü. A laptop vette át az újság helyét, de a rajongókkal már megint nem lehet kommunikálni. Viszont van egy érdekes újítás a karriermódban. Lehet tuningolni a motorokat! Mi választhatjuk ki, hogy a futamokon megszerzésre kerülő „adatcsomagok” segítségével a motort, a felfüggesztést, a karosszériát vagy a fékeket javítjuk fel – mindegyik több szintet léphet és van, amihez nem egy, hanem három pakk kell. Érdekes.

 

Több körítéssel egy repakkolt 13

Tehát a karriermódban az egyetlen újítás a tuningolás lehetősége. Komolyabb csapathoz szerződne pilótánk? Jaaa, hogy DLC kell ehhez? Wow.

Na mindegy, ezen felül azért vannak újdonságok még. Két fajta játékmód várja, hogy – többnyire – valós eseményeket rekreáljunk, vagy épp a realitás talajától eltérő eredményt kell elérnünk. Az egyik módozatban épp a klasszikus pilóták, illetve a hozzájuk tartozó motorok várják, hogy meglovagolván őket elérjük a célunkat. Érdekességnek mindenféleképpen jó megemlíteni! A másik mód a 2013-as eseményekre épül, szóval Marquez, Pedrosa, Lorenzo és Rossi lesz főképp a fókuszban itt – hasonló módon adott szituációkat kell megvalósítani. Van még egy furcsának is nevezhető mód a menüben, a Safety Car mód. Itt a BMW volánja mögé ülve a lehető leggyorsabb idő alatt kell körbeérni a pályákon, amiket majd be is küldhetünk a toplistára. Levágni szigorúan tilos, lecsúszni a pályáról pedig nem érdemes, mert időbüntetéssel jár.

MotoGP14X64 2014-06-29 16-00-38-089

Újratextúrázták, oszt csókolom

Most már érdemes lenne magáról a játékról is beszélnem. Többnyire egy újraskinnelt 13-nak tűnt számomra. Nincs meg az a fejlődés, ami egy PS3 és egy PS4 játék között elvárható lenne. Grafikailag nincsen akkora fejlődés, ami a kurrens generációs címek között megállná a helyét. A zenék elmennek, a hangok minősége viszont okénak tűnt. És a fizika? Nos, valamivel komolyabbnak érződik, de egyszerűen nem tűnik akkora fejlődésnek, hogy meg kellene venni a 13 után.

MotoGP14X64 2014-06-29 16-15-59-116

És ez a baj – a Milestone fűt-fát leígért a megjelenés előtt, de számomra nem meggyőző a MotoGP 14. Tavaly a 13-ra 69%-ot adtam. Idén már megüti az extrákkal a 7-es szintet, de sajnálom, hogy az olasz srácok nem nagyon módosítottak a tavalyi epizódhoz képest. Viszont így megmaradt az a pozitívum, hogy a kezdők ezúttal is beleszokhatnak a játékba, hiszen a segítségeket (irányítási-fékezési rásegítő, első-hátsó fékek egyként történő kezelése, helyes ív felfestése, stb.) ezúttal is beállítgathatjuk, később pedig akár már azok nélkül is legyűrhetjük a MotoGP-ben idén eddig meg-ál-lít-ha-tat-lan Marc Marquezt, aki 8-ból nyolc futamot nyert meg. A srác tavaly debütált a királykategóriában, csak halkan mondom…

-V-


Pro:

+ Kezdőknek is sikerélményt nyújthat
+ Tuningolás a karriermódban
+ Új kihívások – tavaly miért nem volt?

Kontra:

– Nagyon keveset fejlődött
– Grafikailag nem üti meg a PlayStation 4 szintjét
– DLC-k felbukkanása… a karriermódban. WTF?


Pegi-3Kiadó: Milestone
Fejlesztő: Milestone
Stílus: Motorverseny
Megjelenés: Június

 


Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu