A Sony a Microsoft bénázása után írta át a 2013-as E3 prezentációját

„Te, ezek tényleg ennyire hülyék?!” – „Én nem tudom, de villámgyorsan írjuk át az a prezit! Diktálok!” – valami hasonló párbeszéd játszódhatott le a Sony standján a Microsoft 2013-as prezentációja után.

ps4pro.eu_sony5

Ugyanis ez egy sorsdöntő esemény volt mindkét konzolt gyártó cég számára. Mindkét cég ekkor mutatatta be a konzolját, a PlayStation 4-et és az Xbox One-t és ekkor ismerhettük meg az ár mellett a további részleteket is. Mintha a Sony megérzett volna valamit: úgy döntöttek, hogy a saját eseményüket a Microsoft rendezvénye után tartják, amely egy nagyszerű taktikai húzásnak bizonyult.

Andrew House a Sony Computer Entertainment vezetője később elmesélte egy interjúban, hogyan döbbentek rá, hogy a Microsoftot micsoda ellenséges közhangulat fogadta és ennek tükrében gyorsan átírták a saját szövegüket a PS4 bemutatóhoz, hogy kihangsúlyozzák a PS4 és az Xbox One közti különbséget.

ps4pro.eu_sony3

A Microsoft ugye bejelentette, hogy az Xbox One-nak saját DRM-je lesz, állandóan online kell lennie és rengeteg egyéb megkötés is lesz majd a gépben. A Sony-nak gyorsan leesett, hogy ezt az ellenséges hangulatot a saját oldalukra fordíthatják, azáltal, hogy a PS4-et egy nyitottabb, szimpatikusabb konzolnak mutatják be.

A Microsoft prezije után House és a Sony csapat az egész szöveget átírta. Jack Tretton már ezt az új szöveget adta elő, amikor büszkén a színpadra lépett és az egész világnak prezentálta, hogy a PlayStation 4-re nem erőltetnek semmilyen DRM marhaságot, nem kell állandóan online lenni vele és a használt játékokkal sem lesz semmi probléma, amely mind homlokegyenest az Xbox One ellen szólt.

ps4pro.eu_sony4

Hatalmas siker volt – innentől kezdve mindenki PlayStation 4-et akart. A PS4 ovációja innentől kezdve akkora volt, hogy a Microsoft végül feladta az „always-online” DRM rendszerét. Sőt, egy évvel később még arra is rákényszerültek, hogy olcsóbb Xbox One-t forgalmazzanak Kinect szenzor nélkül.

Mindezidáig a PlayStation 4-ből majdnem kétszer annyi kelt el, mint az Xbox One-ból.

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu