Rogue Legacy – Újabb múltba révedő gyöngyszem

PS VITA – Mintha egyre több retróba nyúló játék jelenne meg mostanában. A Shovel Knight már bemutatta, hogy igenis lehet igényes, Castlevania-szerű klasszikus oldalnézetes játékkal sikert aratni. Íme, egy újabb példa, ám ezúttal kifejezetten poénosabbra véve.

 

Itt a legelején célszerű megemlítenem: ez a játék nem technikai faszcináció céljából készült, szóval a Rogue Legacy-ban nem dohog egy Unreal Engine 4… és ez nem is baj. Amit ez a játék kínál, ahhoz nem szükséges hatalmas felbontás, csak egy kis humorérzék, illetve a platformer műfajban való némi jártasság – bár ez nem kötelező, hogy őszinte legyek!
ps4pro.eu_Rogue-Legacy-Full-Game-1

A kastélykirály

Elmondom a kerettörténetet, mert kicsit röhejes, de a lényege érthető. Adott a Hamson kastély, illetve a karaktered. Eljutsz valameddig benne, aztán ha jól játszol, továbbjutsz valameddig, ha nem, meghalsz. De akkor komolyan meghalsz: a RL ugyanis nem fogja engedni, hogy őt újra választhatóvá tegye – ehelyett a családfa ága tovább növekszik lefelé, majd három utód közül szabad a választék. Igen ám, de itt jön be a lutri a képbe: lehet, hogy mondjuk az átlagnál erősebb a karakter, akit választanánk, de cserébe például fejen fog állni az egész játék (ez nem vicc!). Vagy mondjuk több a manája, de cserébe kopasz. Ekkor mondjuk nem „building”-et fog kiírni a kastélyba történő belépésünkkor, hanem „balding”-ot, azaz kopaszodót. Ilyen és ehhez hasonló poénokkal szórakoztat a játék. De mondjuk, utal néha más játékokra is, mint például a „Don’t Shit Your Pants” nevű… túlélő horror alkotásra.

Platformerek előnyben!

Szóval kisebb mértékben a szerencsére van bízva, hogy milyen képességekkel kezdünk neki az újabb generációnak. Igen, esélyes, hogy az elején könnyen elfekszünk, de itt jön be a képbe az újabb érdekesség. Az, hogy meghalunk, nem jelenti azt, hogy az összes addig összeszedett pénzünket elveszi a játék – azt a kis summát ugyanis használhatjuk fejlesztésre, mégpedig több módon is megtehetjük ezt.
ps4pro.eu_Rogue-Legacy-Full-Game-5
Szerezhetünk a bejárat elé (ez sosem változik, erről később még szó lesz) egy kovácsot, aki egy tervrajz és pénz fejében erősebb felszerelést gyárt nekünk. Aktivizálhatunk egy… mondjuk úgy, hogy épitészt, aki megőrzi nekünk az előző generációs kastélyt (szóval nem fog véletlenszerűen váltani másikra, így nem fogunk teljesen az ismeretlenbe sétálni), ám cserébe csak 60%-ot szerzünk pénzzel kapcsolatban ebben a körben.
Egy varázslónő segítségével pedig a manát nyomhatjuk fel. De persze druidává fejleszthetjük magunkat, növelhetjük tömegünket a jobb felszerelés aktivizálása érdekében, és így tovább… Szóval kimondhatom bátran: egy durván RPG-s alapon fekszik a Rogue Legacy. Törekedjünk arra, hogy a belépés előtt a lehető legkevesebb pénzünk maradjon, mert a belépéskor megsarcolnak minket – szóval, ha mondjuk csak 5 aranytallér maradt, az is elég, de ha mondjuk 300-zal lépnénk be, akkor bukjuk azt az összeget!
Ez az egész a játszhatóságot, illetve mondjuk ki. Az ÚJRAjátszhatóságot is szépen feljebb nyomja. Nem kicsit meglepő, hogy a felszín alatt mennyire is komplex tud lenni a Rogue Legacy.
ps4pro.eu_Rogue-Legacy-Full-Game-6

Metroid?

Kimondom: bár Castlevania-szerű játékélménnyel találkoztam, amennyire nem fogja a kezemet a játék (tehát hagy felfedezni, nem köti ki, merre kell mennem!), az bizony az 1986-os Metroid-ot idézi fel bennem, mégpedig elég komolyan.
Nincsenek szabályok: a kastélyba történő belépés után arra megyünk, és azt csinálunk, amit akarunk. Sőt, az, hogy meghalunk – ez a kezdetekkor még gyakori lehet, még platformermágusok számára is kihívást tartogat! – kifejezetten hasznos tud lenni. Így ugyanis simán részletekre bonthatjuk a játékot, hiszen visszajöhetünk később megpróbálni újra. És épp ezért is csak dicsérni tudom a Rogue Legacy-t.
ps4pro.eu_Rogue-Legacy-Full-Game-7

PS4-húzócím?

Nem. Gyakran említem meg, hogy az adott játék, amiről írok, az nem lesz képes a PS4-et erősebben megtolni. Ebben az esetben is ez áll fenn, bár hozzá kell tennem rögvest, hogy ez egy cross-play cím. Mehet a menet a buszon a Vitát bütykölve, aztán ha hazaértünk, vacsora után nekieshetünk PS4-en is.
Érdemes is nekiesni. Ez ugyanis egy kifejezetten hangulatos játék, amely technikailag nem nagy szám, de mégis képes kreatívan a múltba nyúlva ÉLMÉNYT alkotni. De nem egyszerű feladat, úgy álljon hozzá mindenki. Az a 15 dollár, amibe most kerül a Cellar Door Games játéka, jó vételt eredményezne. Még úgy is, hogy a PC-s verzión mintha Xbox kontrolleres gombokat írt volna ki.

-V-


Pro:

+ Újabb zseniális alkotás a Shovel Knight mellett
+ Nehéz, de mégsem vágjuk a kontrollert a falhoz tőle
+ Poénos utalások itt-ott

Contra:

– Technikailag korábban is kivitelezhető lett volna
– A PS4-et ez sem rengeti meg alapjaiban
– Véletlenszerű hátráltató képességek, rulettcsalád…?


 

Kiadó: Cellar Door Games
Fejlesztő: Cellar Door Games
Stílus: 2D, Roguelike, Platformer, Action
Megjelenés: 2014 July

Rogue Legacy

Játékmenet - 8.6
Grafika - 6.8
Platformer - 9.2
Zene/audio - 7.1
Hangulat - 8.1

8

KIVÁLÓ

Ez ugyanis egy kifejezetten hangulatos játék, amely technikailag nem nagy szám, de mégis képes kreatívan a múltba nyúlva ÉLMÉNYT alkotni. De nem egyszerű feladat, úgy álljon hozzá mindenki. Az a 15 dollár, amibe most kerül a Cellar Door Games játéka, jó vételt eredményezne. Még úgy is, hogy a PC-s verzión mintha Xbox kontrolleres gombokat írt volna ki.

User Rating: 3.85 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu