Igen, jól olvastátok. Ha csak PS4-es konzolotok van, vagy nincs is konzolotok, akkor nem játszhattok majd a következő Tomb Raiderrel, az új sorozat második részével. Még ha van egy profi PC-tek is, amely lazán, vagy némi áldozatok árán futtatta az előző részt, akkor sem tudtok majd a következővel játszani, hacsak nincs Xbox One-otok, vagy Xbox 360-otok. Pont.
Nem szoktunk Xboxot érintő hírről írni, de ez annyira abszurdnak hangzik, hogy először nem akartam elhinni, amikor olvastam. Ha létezik olyan franchise, amelynek mindegyik része mindig is megjelent minden platformra , akkor az a Tomb Raider. Amióta 1996-ban boltokba került a legelső Tomb Raider a hosszú sorozat mindegyik része kijött PC-re is.
A tavaly megjelent legutóbbi Tomb Raider rész egy hatalmas technikai bravúr volt PC-re, a Tomb Raider: Definitive Edition pedig egy kiváló „remastered” verzió volt 1080p felbontással és 60 FPS-sel, miközben az Xbox One verzió átvezető jelenetei csak 900p-t tudtak. Az összehasonlító videókon még látni is lehet valamennyire a különbséget.
A Tomb Raider Microsoft exkluzivitásának egyszerűen nincs értelme. Ok, a kiadó számára biztos van, hiszen a Microsoft egy rakat pénzt fizethetett nekik, hogy a Tomb Raiderrel csak az xboxosok játszhassanak. De könyörgöm: ez nem valamilyen új, ígéretes platform-exkluzív cím, amely arra hivatott, hogy az Xbox zászlaja alatt győzedelmeskedjék, mint például a Halo sorozat, vagy mint amilyennek a Titanfallnak kellett volna lennie. Ez a jó öreg Tomb Raider, amit mindig megkapott konzolos is, PC-s is egyaránt, és az új sorozat előző része nemcsak multiplatform volt, hanem a két konzol közül egyértelműen szebb volt PS4-en.
Hát… Bye bye Lara! Várjuk a kövektező Unchartedet… NAGYON!