Csak hüledeztem, amikor Vincent Pontbriand elképesztően kretén és nekünk, PS4 tulajdonosoknak iszonyúan irritáló nyilatkozatát olvastam, amellyel a Videogamer munkatársainak tett, amikor az Assassin’s Creed Unity PS4-es és Xbox One-os felbontásáról faggatták. A Ubisoft Montreal fejlesztője ugyanis konkrétan azt állította, a játék mindkét platformon 900p-ben és 30fps-sel fut majd, hogy ezzel megszabaduljanak a felbontás és a képfrissítés körüli állandó vitáktól.
Pontbriand az interjúban kihangsúlyozta, hogy az újgenerációs konzolokban ugyan rendkívül erős a GPU, a processzor azonban nem igazán, ez megköti a kezüket, hiszen többek között ennek a hardveregységnek kell feldolgoznia például az AI-hoz vagy az NPC-hez kapcsolódó adatokat is.
A producer nyilatkozatai után alaposan szinte elárasztották a netet a feldühödött PS4 Assassin’s Creed Unity rajongók kommentárjai, hiszen a fentiek ez alapján sokan arra – az egyébként logikus – következtetésre jutottak, hogy a Ubisoft lényegében az Xbox One-os változathoz igazította a PS4-es átiratot, amiből a felbontás tekintetében talán többet is ki lehetett volna hozni.
A Ubisoft érezte, hogy itt most megindul a PlayStation népharag, ezért egy hivatalos sajtóközleményben reagált a vádakra: szerintük a producer szavait csak „félreértelmezték”, tehát az Assassin’s Creed Unity esetében nem került butításra egyik változat sem, ezáltal a felbontás és a képfrissítés adatainak megállapításakor sem vetették össze egymással a két platformot. Magyarán: marad a 900p/30 FPS, de „nem azért”. Remek…