A Deep Down az egyik legújabb Capcom játék, ami a játékosokat lázban tartja a 2013-as bemutató óta. Nem sokat mutattak belőle, csak egy CGI bemutatót, amely lefektette a játék komor stílusát. A 2014-es Tokyo Game Show során a játékosoknak lehetősége volt újra kipróbálni és belemerülni a sötét és halálos labirintusaiba.
Ez az első Capcom cím, amely az új grafikai motort, a Panta Rhei-t használja, és amely cseréli az eddig használt MT Framework-öt. Az MT Framework olyan Capcom játékokat hajtott, mint pl Resident Evil 5,6,7 ; a Lost Planet sorozatot és Dragon’s Dogma.
Az új grafikai motor tényleg csodálatosan tudja megjeleníteni azt a reménytelenséget és kétségbeesést, amelyet a játék próbál érzékeltetni a szűk labirintusok folyosóival, a halálos csapdákkal és a rémisztő szörnyekkel. Ez a stílus egy teljesen új irányt képvisel Capcom előző fantasy játékához képest a Dragon’s Dogmához. Itt egy sokkal lassabb és „élethűebb” harcrendszert dolgoztak ki, amely inkább a Demon’s Souls-hoz hasonlít.
Hős a jövőből
A játék világa egy egyre komplexebb és nehezebb labiritintus ahol végig kell harcolni magunkat, hogy tapasztalatot és új fegyvereket szerezzünk. Az újítás a labirintusokra jellemző, ugyanis ezek véletlenszerűen generálódnak, és sohasem ugyan azt a pályát fogjuk végigvinni. Ez a megoldás érdekesnek hangzik és így az úgynevezett rogue-like stílusban is képviselteti magát a játék.
A történetéről nem sokat tudni, de az Assassin’s Creed és a Matrix keverékének tűnik: egy időgép segítségével a múltat derítik fel a játékosok. Reméljük, idővel többet is felfednek a történetről.
Amikor a sötétben bóklászunk, egyik kézben a fegyver, a másikban pajzs, sohasem tudni, hogy mit találunk a következő sarkon. Rendkívül idegfeszítő, hiszen a szörnyek egy-két csapással képesek megölni. Jelenleg négy játszahtó kaszt van, de a legtöbb előzetesben egy nehéz pajzsú lovagot mutatnak be, aki a labirintust próbálja túlélni.
A játék által megteremtet légkör nagyszerű, és a harcrendszer végre következő generációs szintet képvisel. Minden ütés, csapás, az ellenség felé megfelelő reakciót vált ki és az animáció is látszódik
Magányos farkas?
Habár átélni eme véres kalandokat úgy tűnik, egyedül lenne a legjobb, Deep Down támogatja az online coop-ot. Egyszerre akár négyen is neki lehet vágni a végtelen labirintusoknak. Az új TGS 2014 bemutatóval az a félelmem is elszállt, hogy ez bár egy nagyon szép, ugyanakkor egyszerű játék lesz, ahol csak szűk folyosók léteznek. Azonban mivel a játék ingyenes lesz megjelenéskor, sajnos nem igazán tudjok ez miben teljesül ki, és nem részletezték, hogyan próbálnak majd bevételt szerezni ebből az új generációs csodából.
Ettől függetlenül sok reményt ad ez a cím, mivel sokféle stílust próbál ötvözni, rendkívül szép grafikával a Playstation 4-ünkön.
Egyelőre nincs megjelenési dátum megerősítve, de 2015-ben a Japán régióban egy béta verziót kifognak adni. Nincs hír arról sem, hogy ezt a bétát a többi régióra is kiterjesztik-e.
-Dante-
Ezért érdemes rá figyelni:
+ Brutális grafika – a szó mindkét értelmében
+ Horror és RPG elemek remek egyvelege
+ A Dragon’s Dogma jó kiindulópont lehet
Emiatt lehet csalódás:
– Mikor lesz ez egyáltalán Japánon kívül máshol?
– A Dragon’s Dogma elég önismétlő volt