NBA 2K15 – Csontnélküli hárompontos

Az 2K szériából az NBA 2K14 volt az első játék, ami kimondottan a next-gen konzolokra készült. Döbbenetes vizuális élmény fogadott minket, valamint rengeteg modokkal és egyéb funkciókkal árasztottak el minket a fejlesztők. Látvány tekintetében sokkal jobban nézett ki, mint bármelyik egyéb sport játék a kategóriájában, de érezhető volt, hogy ennél sokkal többet lehet majd kisajtolni belőle a későbbiekben. Az NBA 2K15-ben kijelenthetjük, hogy a grafikai megjelenítés elérte a maximumát, ráadásul ez idáig a legjobban felszerelt tagja a sorozatnak, és ez majd a sokoldalúságából derül ki. Itt mindenki számára rejtőzik egy megfelelő játékmód, talán ennek legnehezebb része eldönteni lesz, melyik számunkra a legkedvezőbb.

Az egyik legnagyobb változás a dobásméter, vagyis ha bárhonnan eleresztünk egy labdát,  kis jel mutatja nekünk, melyik az ideális eleresztési pont a labda kosárba juttatásához. Ha túl korán vagy később engedjük el a sticket, akkor a jelző pirosra vált, és a labdánk biztosan mellé fog menni, viszont, ha időben engedjük el, akkor zöld jelzés nyugtat meg minket a tuti találatról.

nba2k15

Ez most tuti beesik!

A 2K játékok legnagyobb ínyencsége a különböző játékosok sajátos ugrásos dobását megtanulni. Azt észrevehettük, más játékokban ez a megtanult módszer nem működött. Ezért ez a lövéskijelző nagyon hasznos lehet, ugyanis segít minden egyes játékosnál nyomon követni a sajátos dobási stílusát. Egyik remek példa erre, Shawn Marion, akinek elég nehéz lenne megtanulni megfelelő dobáselengedés-pillanatát  a bizarr játékstílusa miatt.

Azért azt véletlenül sem gondoljuk, hogy elég lesz memorizálnunk, hogy mikor vált zöldre a jelző, és kész a kosár. Ezt ugyanis nem alapozhatjuk az eltelt idő egységére, vagyis minden játékosnál más és más lesz a megfelelő labdaelengedési pont, és ehhez nagy segítséget fog nyújtani ez a shot meter funkció. A 2K14-nél legtöbb esetben a kameranézet és a többi játékos blokkolási szándéka is gondot okozott, mert a takarások miatt nem láthattuk pontosan,  mikor emelkedett el a játékosunk a földről, és nehéz volt kikalkulálni, mikor kell elengednünk a dobást.

ps4pro.eu_nba2k15_2

Defense, defense

Ettől függetlenül a 2K veteránjai azért otthon érezhetik magukat a játékban. A játék vizuális koncepciója rengeteg új animációval gazdagodott, minden játékhívás más és más lesz. A játékosok mozgásai a 2K15-ben sokkal nehezebbnek tűnnek majd, jóval realisztikusabban futnak a pályán, és a csúszkálásérzet is megszűnik védekezés közben. A változtatások közül egyik kedvencem a labdaellopás volt. A játék jutalmazza azokat a jó pillanatban történő mozdulatokat, amik a helyes pozícionálás következtében esedékesek, és a megfelelő időben mennek végbe. Ez sokkal barátságosabb megoldás, mint az elődben, ahol őrült módon kellett nyomkodni a gombokat, remélve, hogy kiharcolunk egy turnovert.

Viszont, ha most játszunk a sorozattal életünkben először, akkor fel kell készülünk a kimerítő első játék előtti felkészítésre. Azért ez  kosárlabdaszimulátor, és úgy is kell bánni vele. Ha nem adjuk meg neki a szükséges időt és türelmet, sokat fogunk veszíteni a játékélményből. Elég élvezetes lesz a felkészítés is, hiszen az összes tutorial videót híres NBA sztár mondja alá. Kevint Duran magyarázza el a shot meter működését, Stephen Curry az új cselező mozdulatokat narrálja, míg Anthony Davis a védelemből tart kis bemutatót.

ps4pro.eu_nba2k15_3

Az első lépés nehéz

A karrier mód vizuális megjelenítése merész változtatáson esett át az elődjéhez képest. Történet alapú, játékos menedzselőssé vált, ahol az általunk kreált karakter végigmegy a ligán egészen a kezdőtől a profiig, ha persze vagyunk olyan jók. Ez egész jó ötletnek bizonyul, hiszen ez már más testvérjátékban is remekül bevált. Viszont az átvezetők annyira bénák lettek, hogy néha már feszengtem a fotelban játék közben, amikor néma csöndben váltottunk ruhát az öltözőben társaimmal együtt. Ebből látszik legalább, hogy a fejlesztők nem tudtak mindenre odafigyelni, de ez legyen a legnagyobb baja a játéknak.

Ennél a résznél akár beszkennelhetjük az arcunkat a PS4 kamerájával, majd a játék a produktumot megpróbálja felhasználni a játékos készítésekor. Ez azért nem annyira precíz sajnos, sokszor olyan fejet kreál nekünk a program, mintha ufók lennénk. Van még mit javítani ezen a részen. Ha nincs kameránk, vagy nem akarjuk ezt a fícsört kihasználni, akkor szerencsére használhatjuk a beépített arcgenerátort. Én inkább ezt javaslom, sokkal könnyebb használni és legalább nem fogunk sikítva kiszaladni a szobából a végeredményt tekintve.

A kezdetekben levő előválogató részt kivették, végre nem kell végigülnünk az egész draftot és kivárnunk, melyik csapatba is kerülünk. A karrierünket szabad ügynök mellett kezdjük, majd pár hónap elteltével az ő segítségével próbálhatunk szerencsét valamelyik csapatnál a ligában. Ez nagyon szimpatikus számomra, ugyanis lehetőségünk van az általunk kiválasztott csapatnál kezdeni.

ps4pro.eu_nba2k15_4

Melyiket is válasszam?

A 2K14-ben a teljesítményünket előválogató játékban pontozták, és ezek eredménye befolyásolta a draft végkimenetelét. Kaptunk egy pontszámot, ez alapján kiderült, melyik csapatba kerülhetünk. A 2K15-ben mi választhatunk csapatot a ligában, és bizonyíthatunk, vagyunk elég jók a bekerüléshez. Csatlakozhatunk kedvenc csapatunkhoz is, de választhatunk pozíció alapján is, ahol éppen szükség lenne hozzánk hasonló tehetségre, ezáltal gyűjtögethetünk egy kis extra keresetet. Védő posztot választottam és a Minnesota Timberwolveshoz akartam állni, mert itt Kevin Martint kellett legyőznöm a bejutáshoz. A 2K14-ben a játék besorolt mondjuk a Lakersbe és Kobe Bryant mögé szorultam, egészen addig, amíg át nem igazoltam valamelyik másik csapathoz. Ég és föld a különbség, így a karrier mód sokkal élvezetesebb lett már a korai szakaszban is.

Nem számít, melyik csapatban játszunk, a csapattagok szinkronhangjait az igaziak kölcsönözték. Ha a Thunder színeiben mérkőzünk, akkor Kevin Durant fogja kritizálni béna játékunkat, vagy éppen reményt próbál majd tölteni szívünkbe egy kemény vereség után. Kiábrándító az, hogy saját karakterünkhöz összesen kétféle hang közül tudunk választani.

A bátrabbak, akik szeretnek online játszani, felvehetik a versenyt és játszhatnak virtuális pro képességeikkel a MyPark menüben. Sajnos nekem nem sikerült ezt kipróbálnom, ugyanis nem sokan vannak még, akik ilyen bátrak lennének, így a várakozási idő elég sok. Inkább játszom az offline móddal, az is teljesen kielégítő.

ps4pro.eu_nba2k15_4

Lehet saját csapatom?

A MyTeam funkció számos újításokkal tér vissza. Ez elkalauzol bennünket a játékospiac mélyére, ahol a komolyabb átigazolásokat követhetjük szemmel. Itt a játékosokat aukciókon keresztül vásárolhatjuk meg, így sokkal könnyebb összeállítanunk a saját csapatot.

Akik járatosak a kosárlabda történelmében, azok itt nagyon jól fogják érezni magukat. Az elmúlt 50 év több száz legjobb játékosa közül választhatunk, és simán összeereszthetjük kedvünk szerint azokat a mostani sztárokkal, így megláthatjuk, ki is lesz a jobb. Itt tényleg csak a kreativitásunk szabhat határt, no meg a játékon belül szerezhető pénzmag. De ez legalább célt ad nekünk arra, hogy minél többet összegyűjtsünk.

Azok, akik minden irányból irányítani szeretnék az NBA franchise-t, egészen a fizetésektől a boltban kapható hot-dogig, a MyGM ajánlott. Ebben az esetben komoly menedzserrészbe jutunk, ahol ténylegesen mi állítunk be minden kiadást, a megszerzett bevétel függvényében. Ha a mikromenedzsmentet is kiválasztjuk, akkor aztán tényleg teljesen elveszhetünk a sok apró-cseprő beállítható lehetőség tengerében. Figyelem, ezt csakis gyakorlott játékosoknak ajánlom, akik több órát képesek bíbelődni csak a csapat beállításával. Ez sajnos az én képességeimet bőven meghaladta, úgyhogy nem mentem bele a részletekbe.

ps4pro.eu_nba2k15_3

Extra jó kommentárok

Az NBA 2K14 menürendszere és kommentárjai meglehetősen egyszerűek voltak, de itt tanultak a hibákból a fejlesztők. Nagyon jó triót béreltek fel a feladatra, Kevin Harlan, Clark Kellogg és Steve Kerr személyében, akik a videojátékok körében ismert személyek, és remek hangulatot tudnak teremteni kommentáraikkal. Igaz, Kerr ebben az idényben már edzőként tevékenykedik a Golden State Warriorsnál, ezért őt ritkábban fogjuk hallani, de az idő rövidsége miatt nem volt lehetőség mást találni a helyére. Újítás még, hogy előanalízist láthatunk a TNT segítségével két világsztár segítségével, Ernie Johnsontól és Shaquille O’Nealtől.

Játék közben bámulatos kameramozgásokat láthatunk, egyáltalán nem lesznek zavaróak, a nézők ténylegesen ki vannak dolgozva, ezek együttese igazi NBA-érzést varázsol majd elénk. Első pillantásra könnyen összetéveszthető lesz a játék a valósággal, ne feledjük, ha halljuk a kezdő sípszót, akkor bizony tennünk kell a dolgunkat, és nem kosárlabda- mérkőzést nézünk. A játék zenéjének elkészítésével Pharrell Williamst kérték fel, több lesz az elektromos mix aránya a tavalyi kemény hip-hopéval szemben, ami szerintem kimondottan jó ötlet volt.

ps4pro.eu_2k15_5

Azért hozza a régi formáját…

Játék közben találkoztam egy-két nagyobb hibával, amit az elkövetkező javításokban remélem gyorsan eltüntetnek majd. A meccs után az interjút adó Doris Burke-ön simán átsétálnak a pályáról távozó játékosok, sőt még az is előfordul, hogy az interjút adó játékos már rég nem volt ott, miközben Burke még javában kérdezgette. A MyCareer módban a kamera beragadt a belső fej nézetemben, és nem tudtam sehogyan sem kikönyörögni onnan. Elég rémisztő volt látni a szemem hátulját, valamint a fogaimat, miközben ment az animáció. Ezek a kamerabotlások általában a szünetekben vagy a játék végén fordultak elő, és szerencsére sosem okozták a játék összeomlását.

A 2K játékok Achilles-sarka a bizonytalan online felépítése, és ez sajnos ebben a szériában sem bizonyult a legjobbnak. Ebben az esetben  eléggé nagy a lag, és ez bizony a dobásoknál, illetve a védekezésnél tönkre teheti a játékélményt. Ettől függetlenül nem lesz játszhatatlan, de az online játékot össze sem lehet majd hasonlítani az AI ellen vívott küzdelmekkel.

ps4pro.eu_nba2k15_5

Summa NBArum

A sport videojátékok körében nagyon sok kritika érte ezt a szériát a 60$ értékű megvásárolható névsor miatt, de az NBA 2K15 komoly előrelépésre szánta el magát a franchise építés irányába, valamint elég újítást passzíroztak bele, hogy kielégítse az összes 2K kedvelő igényét. Ha egy kicsit is szeretjük a kosárlabdát, és van next-gen konzolunk, akkor ez a széria kötelező darabja lesz játékrepertoárunknak.

-Malachit-

A játékot az Überkonzol bocsátotta rendelkezésünkre, ahol bármikor megrendelhetitek!

uberkonzol_2


Pro:

+ Nagyobb terek vannak, ezáltal jobban láthatóak az animációk
+ A „shot meter” jutalmazza az okos dobásokat
+ A MyCareer mód sokkal átgondoltabban működik
+ Több animáció a realisztikusabb játékmenet miatt

Kontra:

– Az elit játékosok elleni védelem reménytelenül nehéz
– Néha beragadó kameranézet


NBA-2K15-PS4

Kiadó: 2K Sports

Fejlesztő: 2K Sports

Stílus: sport, kosárlabda,

Megjelenés: 2014 Október


Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu