A Milestone visszatért, ezúttal a korábban már megjelent MXGP-t felportolva a PlayStation 4-re. A motokrossz-világbajnokságot feldolgozó játék továbbra is csak a lényegre törekedett, minimalisztikus – illetve jóformán a MotoGP 14-et lemásoló – körítéssel. Van-e értelme beszereznünk?
Bár 2014 vége felé tartunk, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a MXGP a 2013-es szezont dolgozza fel. Ez nem meglepő, hiszen a PS3-as kiadás kb. fél éve jelent meg, eddig tartott átportolni az új Sony masinára a gépet.
Viszont van jogos magyarázat is arra, hogy a Milestone miért nem hozta ki egyszerre a többi verzióval a PS4-es kiadást. Ebben a portban 14 pálya helyett már 18 található meg: a 4 új helyszín Arco di Tento Olaszországból, a bolgár Sevlievo, a cseh Loket, illetve a Hollandiában fellelhető Lierot. Ezek mellett két kisebb újítást is beújítottak az olaszok: a valós életből átvett példa után a játékban is piros lesz a bajnokságot vezető motoros rajtszámtáblája, viszont a DualShock világítását már biztosan könnyebb lesz észrevennünk – ez ugyanis a fordulatszámot fogja lekövetni.
Amivel jobb lett
A fejlesztések másutt is tetten érhetőek. Kezdjük azzal, hogy a korábbi verzió 16 pilótás korlátjával szemben ezúttal 22-en leszünk egyszerre a pályán! Így többen szánthatunk nyomokat a talajba, amit valós időben dolgoz fel a motor. Tényleg megfigyelhető az, ahogy a verseny vége felé már nem valami tiszta sem a feltuningolt látványú versenyzőnk, sem a nagyobb részletezéssel bedigitalizált motorunk, amelynek a hangzása is kapott egy kis finomhangolást. A Yebis 2 által működtett megvilágítás is nagyban eltér a PS3-as verziótól, most már finomabbnak tűnik a grafika, amely azért még mindig egy picit rondának fest.
Amiben ugyanaz maradt
Hiába az újabb generáció, sajnos a Milestone játéka még mindig a WRC-s játékok menüjét használja. Mi a helyzet a tutorialokkal? Nos, azok itt, kérem, videó formátumúak, szóval többnyire érdemes lesz először inkább gyakorolni – legalábbis ha Normal szinten kezdenénk, mert Easy-n többszöri hiba ellenére is lehet néhány másodperces előnyünk.
De visszatérnék a menükre: ugyanaz már legalább 3-4 játék óta. Szokás szerint először megint valami audiokommentár mondja el, hogy az adott menüben mit csinálhatunk. A karrier mód leírását akár átmásolhatnám a MotoGP 14-ből, de inkább nem teszem meg, mert feltűnő lenne: adott számú profilképek és menedzserek közül (utóbbinál nem számít a különbség, egyáltalán – amúgy az NBA 2K15-ben van arcfelismerő, lenne mit tanulni, még ha hibázik is) választván hozzuk létre a pilótánkat, aki szinteket léphet. Ez megint csak új sisakok és képek megnyitására jó, de csapatokat is így nyithatunk meg. Az irodánkban semmi mozgás, a MXGP magazin esetében újfent csak a borítót nézhetjük, a social feed semmilyen extrát nem nyújt a MotoGP 13 óta. Sikerült viszont bugosnak lennie a verseny elindítása előtt a motorom betöltésének, a szerelő ugyanis két kézzel szerelte a semmit. Gyönyörű. Ja, és nem egy alkalommal tűnt testrészem el egy táblában zakó esetén. Na, az is szép…
De milyen maga a játék?
A motokrossz más megközelítést igényel, mint a gyorsasági motor: itt nagy hangsúlyt kapnak az ugratások, amelyek jó tempót igényelnek, vagy elvesztünk pár (tized)másodpercet. A kanyaroknál pedig, ha a már használt íveket vesszük (főleg elég szűken!), akkor meglephetjük az amúgy korrekt AI-t. Több nehézség közül választhatunk, illetve a fizika is lehet alap-, középszintű, vagy realisztikus. Pár verseny után nyugodtan felcsavarhatjuk Normalra a nehézséget, illetve akár a fizikát is. Van különbség köztük bőven. Viszont két verseny van nagydíjanként!
Még mindig kevés
Oké, feldolgozták az MX1 és az MX2 kategóriát. Becsületes. De miért tölti be a pálya textúráit a szemem láttára? A valós idejű fizika hatása lehet. Az viszont már poénos, hogy kimegyek a pályáról és azonnal teleportál minket vissza az útra. Sérülni nem tudunk, motiváció többnyire csak az online játékban lesz, mert a karrier-bajnokság duónak nincsen semmi extrája – pl. valami fotózás, vagy „demó” a kilátogatóknak jó lett volna. Hosszabb távon unalmas – főleg, mivel nincsen a versenyek alatt háttérzene. Aztán ha dobogón végzünk, két animáció van, semmi beszéd a csapattagtól. Pont ez a műfaj az, ahol egy kicsit szabadjára lehetne engedni a gondolatokat. Esetleg versenyek között freestyle motokrossz?
-V-
A játékot az Überkonzol bocsátotta rendelkezésünkre, ahol bármikor megrendelhetitek!
Pro:
+ Motokrossz-világbajnokság
+ Új pályák a PS4 verzióban
+ Kezdőktől haladókig bárki sikeres lehet
Kontra:
– A menürendszer egy-az-egyben átemelve más Milestone játékokból
– Nem motiváló a szintlépéses rendszer
– Elavult grafika
Kiadó Milestone
Fejlesztő: Milestone
Stílus: Motorverseny
Megjelenés: 2014 Október 17