FIFA 15 – 15 méterről becsavarva

Először is a FIFA esetében különbséget kell tennünk a keménymagjának tekinthető, valamint a játékélmény miatt játszó felhasználói között. Ugyanis nem minden csak a futballról szól, vagyis először össze kell párosítani a játékon belül található elemeket és azokat játszható formába kell önteni, és mindemellett meg kell alkotni a világ legkedveltebb sportjátékát is. Ez eléggé nehéz, és összetett feladat. Ebben az évben a FIFA 15 fejlesztői előhúzzák a nyuszit a kalapból, és egy sokkal játékélmény központú darabot varázsolnak nekünk. A közvetítések élethűebbek lesznek, sokkal inkább fogjuk egy élő mérkőzés főszereplőjeként megélni az egészet, úgy, mint ahogyan azt a tévében szoktunk látni.

ps4pro.eu_fifa15_11

Egy teljesen új köntösbe bújtatott látványvilágot kapunk. A játékosokat újramodellezték, hullámzó hajtincsek, csepegő verejtékek, autentikus kameraállások hada, sőt még a gyep is leamortizálódását is szemmel követhetjük. A játékban megtaláljuk élethűen lemodellezve mind a 20 Barclay Premier Ligás stadionját is, a West Ham Boleyn Groundtól egészen a Leicester City King Powerig. A kezdő sípszó előtt a kamera madártávlatból közelít a pályára, eközben a stadion jellegzetességeit bevágják képek formájában, például Liverpoolban láthatjuk a híres Anfield táblát, amire a Liverpooliak oly nagyon büszkék.

A pályára érve a jellegzetes Premier Ligás bútorok is előkerülnek, a hivatalos fényes kék-fehér kompozícióban. A fejlesztők még a csapatok játékosainak bemutatására is kiemelten odafigyeltek, amit a híres kommentátorok Martin Tyler és Alan Smith konferál fel nekünk, kimondottan élethű stílusban.

ps4pro.eu_fifa15_3

Lássuk azokat az újításokat

Játék közben új ismétlésekkel találkozhatunk. Eleresztünk egy bombát, amit szuper lassításban nézhetünk vissza, ha esetleg elbénáztuk volna, akkor a kihagyott helyzeteknél a csalódottság arckifejezése kiül a játékosunk arcára. Sőt, ha komoly veszélyt jelentett a lövés a kapura, akkor az ellenfél kapusa még elismerően meg is veregeti szomorú csatárunk vállát. Elképesztően hiteles, és hála az égnek, eltűntek a lebegő, a lehetetlen szögekből előtűnő kameranézetek, és az ismeretlen eredetű, megmagyarázhatatlan ünneplések.

Itt most sokkal több lesz a labda össze-vissza rugdalásánál, inkább a játék szenvedélyéről és a siker pompájáról fog szólni a történet. A FIFA régebbi sorozatai nem értékelték az előbb felsoroltakat, de mostanra ez az egyik legnagyobb változtatás. Igaz, ez most elég idegesítőnek és zavarónak hangzik, de ne ijedjünk meg, annyira nem lesz az. És különben is, ha mégis, akkor egy gombnyomással át tudjuk ugrani majd az egészet.

ps4pro.eu_fifa15_5

Szép, új labdát kaptunk

Amin jogosan lehetne vitatkozni, az a FIFA kiegyensúlyozatlan fejlesztése. Játék közben az új animációk bevezetésén kívül sok változást nem fogunk tapasztalni. Annyit azért érezhetünk, hogy a FIFA 14 túlzott lendülete kicsit visszafogottabb lett. Míg az elődben a játékosok hirtelen elindultak vagy megálltak, itt egy kicsit a mozgás nehézkesebbé, de én inkább úgy fogalmaznék a játék sokkal inkább dinamikusabbá, realisztikusabbá vált.

A játékon belüli felhasználható taktikák tárháza is bővült. Külön előre helyezhetünk embereket szabadrúgások esetén, szögleteknél tömörödhetünk a kapunk előtt, vagy sétálgatással kímélhetjük egyes játékosunk kondícióját, mindezt menet közben a D-paddal állíthatjuk. Összefoglalva így egy sokkal kényelmesebb játékmenetet kapunk a 14-hez képest, viszont nem annyira arcade jellegű, mint ami a 13-ban volt.

ps4pro.eu_fifa15_2

Új bőr, régi cipő

Az emberek testi felépítése szinte kicsattannak az életerőtől és a fejlesztők több mint 200 Premier Ligás arcot szkenneltek be, és vezettek bele a játékba. Bár igaz, az arcok még így is furán néznek ki, viszont sokkal realisztikusabbak, mint a PES esetében, sőt némelyik modell mondhatni tökéletesre sikeredett. Az igazi változás nyaktól lefelé található, a játékosoknak sokkal izmosabb testet alkottak, ráadásul az új mozgásért felelős motornak hála most már úgy néznek ki, mint az atléták. A csatárok bosszankodnak, ha kimarad egy helyzetük, valamint a pörgős játékmenet közben minden jó helyzetben lévő játékos felemelt kézzel hívja fel magára a figyelmet. Azért itt is akadnak bugok, például az egyik kihagyott helyzetem után, a játékosom a fejére tette a kezét, majd a kirúgás után is úgy maradt. Mondhatom elég vicces volt játszanom vele, hogy a fején van a keze, folyamatosan bosszankodik, miközben cselez a labdával.

ps4pro.eu_fifa15_8

A végén mezcsere

A pályán kívül fényes új menüt találunk, tele új módokkal. Persze a fejlesztők nem bonyolították túl a lehetőségeket, semmi extrát nem pakoltak bele. Karrier módban bárkivel tudunk játszani, egészen Bursapor Shrewsbury-ig. Ha a Match Days-t választjuk, akkor a játékos valós életben lévő statisztikáját kapjuk, és így léphetünk vele a pályára. Ebben az esetben a csapat története adott, minden adat megfelel a valóságnak, míg a karrier módban mindez a csapatra lesz szabva. Kezdeményezzünk átigazolást egy másik csapathoz, a sajtó azonnal kiszagolja azt, majd benne lesz a másnapi újságokban. Ezután interjút kell adnunk a riportereknek, meg kell magyaráznunk miért történik mindez. Egyszóval minden csapaton belüli cselekedetünkből az fog látszódni, hogy a FIFA meg szeretné erősíteni a kapcsolatot a játékos és a játék között.

ps4pro.eu_fifa15_9

Ezt a büntetőt ne hagyjuk ki!

„Érezd a játékot”, ez a reklámszövege a FIFA-nak ebben az évben. Elsőre egy igen elcsépelt marketingszövegnek hangzik, de amint kipróbáljuk magát a játékot, rögtön rá fogunk érezni a bőrlabda ízére. Az új stadionok, arcmodellek, animációk, extra lassítások meghozzák a játék ízét, mindez keveredni fog a sajátos, gyors játékmenetével, egyszóval sokkal jobban fogjuk érezni a FIFA-t, mint valaha.

-Malachit-

A játékot az Überkonzol bocsájtotta rendelkezésünkre, ahol bármikor megrendelhetitek!

uberkonzol_2


Pro:

+ Új kapus animáció
+ Az ellenfél jobban alkalmazkodik a játékunkhoz, kevésbé kiszámítható
+ A taktikák és formációk játék közben könnyen irányíthatóak

Kontra:

– A játék közbeni kommentárok elég gyatrák
– Az izgalmas focira helyezett hangsúly hosszútávon korlátozhatja a játékélményt


Pegi-3Evil Within-PS4_d-2014

Kiadó Electronic Arts
Fejlesztő: EA Sports
Stílus: sport, foci
Megjelenés: 2014 Október

 


Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu