A PlanetSide 2 PC-s verziója idén novemberben lesz két éves. A Sony Online Entertainment mostanában nem sok információt csepegtetett az MMOFPS PlayStation 4-es változatával kapcsolatos fejleményekről, de ettől függetlenül azért nem hagytak fel a fejlesztéssel. Matt Higby, a játék kreatív igazgatója egy interjúban elárulta, hogy még idén, év végén útjára indítják a PlayStation 4-es bétát. A konzolos verziót egyébként már tavaly júniusban bejelentették, a munkálatok azonban sok időt igénybe vesznek, lévén nem egy egyszerű portot akarnak lenyomni a torkunkon, hanem egy teljes értékű konzolos darabot.
Higby azt is elárulta, hogy az irányítás és a kezelőfelület kialakítására különösképpen figyelnek, és ez bizony sok időt vesz igénybe. Nem egy mezei FPS-ről van szó, hanem MMOFPS-ről, így jóval többféle interfész képernyőt kell hegeszteniük, melyeket mind újra meg kell tervezniük úgy, hogy működésük a konzol kontrolleréhez legyen igazítva.
A PC-s PlanetSide 2 egy teljesen ingyenesen letölthető cím, mely a mikrotranzakciói miatt nyereséges, Higby elmondta, hogy a PS4-es is efféle alapon fog működni, viszont itt a PC-n Station Cash-nek nevezett virtuális fizetőeszköz helyett itt Marketplace Cash-t tudunk majd venni- ez a fizetőeszköz már létezik és működik a DC Universe Online PS4-es verziójában.
A grafikával kapcsolatban a vezető designer azt is elárulta, hogy a játékosok minden bizonnyal elégedettek lesznek vele, a PS4-es verzióban ott lesznek a PC-s ultra beállítás textúrái, effektusai, árnyékai és megvilágítása. Az 1080p-s is majdnem biztos, azon viszont még dolgozniuk kell, hogy az 60fps meglegyen. Ha azonban az optimalizálásokkal nem sikerül megoldani, hogy ez ne ingadozzon, akkor maradnak inkább a kisebb, de stabil 30fps-nél.
Keresztplatform PC és PS4 között? Bár ez technikailag megoldható lenne – a SOE munkatársai is élő PC-s szervereken tesztelik a PS4-es verziót – de ez a platform exkluzivitása miatt mégsem jöhet össze. A másik probléma a frissítések megvalósításának módja: a PlayStation 4 esetében ugyanis minden update-nek előbb át kell mennie a minőségellenőrzési procedúrán, mielőtt élesbe is kimenne, és ez hosszabbá teszi a folyamatot. Emiatt nem tudnák garantálni, hogy a PC-s és PS4-es frissítések egyszerre jöjjenek ki, és a két platform szerverei folyamatosan szinkronban legyenek egymással.