The Tomorrow Children – az alfában építettük a szép új világot

Az október közepén megjelenő előzetesemben megismerhettünk egy igazán misztikus, kitalált szovjet világban játszódó, érdekes PS4 exkluzív játékkal. Ráadásul a fejlesztőcsapat vezetője, Cuthbert azzal kecsegtetett minket, hogy olyan szociális hálót próbál majd kiépíteni benne, amely teljesen egyedi,  és forradalmasítani fogja a PS4-en található MMO-s  játékok világát.

ps4pro.eu_Tomorrow-Children_10

Sikerült bekerülnöm az alfatesztelők közé, ahol élőben is kipróbálhattam ezt az érdekes elgondolású játékot. Amint megérkeztem a játék világába, igen szürreális látvány fogadott. A karakterek kialakítása olyan, mintha fából faragták volna ki őket, ráadásul az egész légkör keveredik a megmagyarázhatatlan modern stílussal. Aztán az egész hatalmas sallert kap a városunkat körbevevő furcsa szigetek formájában, amelyek legtöbbször a régi kommunista jelképeket megformáló szobrokra emlékeztetnek minket, vagy éppen óriási, szürreális, földből kinövő kezekre és lábakra.

ps4pro.eu_Tomorrow-Children_11

A világ keletkezése

Ez az őrült világ azért a sztoriban szerencsére magyarázatot nyer . Az egész egy kísérlettel kezdődik 1960-ban, Oroszországban. Ebből adódóan az egész emberiség tudata egy hatalmas, közös olvasztótégelybe kerül. Mi e közös tudatnak egyik kivetülésévé leszünk, egy gyermekklón formájában, és az lesz a feladatunk, hogy ebben a hatalmas katyvaszban vándorolva összegyűjtsük az emberek tudatát. Ezeket matrjoska baba formájában találhatjuk meg, ezekre a város környezetében található szigeteken, nyersanyagok kitermelése közben lelhetünk. Ámde nem csak ez lesz a fő küldetésünk, hanem olyan biztos és erős várost kell felépítenünk emellé, amely képes lesz minket megvédeni a borzalmas izverkek folyamatos támadásai ellen. Ezek a lények jelképezik mindazt a rosszat és gonoszságot, amik az emberi tudatban létezik. Tehát az egész világ nem más, mint álmok és rémálmok kivetülése, ahol fel kell építenünk a biztos várost.

A jövő gyermekei  mi leszünk

Az egész világban, olybá tűnik majd, mintha teljesen egyedül lennénk. Elsőre nagyon furcsa lesz, ugyanis a többi játékost nem fogjuk úgy látni, mint a megszokott MMO-kban. Persze, aki éppen tesz valamit, az láthatóvá válik, így tudunk majd neki segédkezni. Van még egy másik módja is a többi játékos előcsalogatásának, az pedig a sípunk lesz. Amint belefújunk, a körülöttünk lebzselők láthatóvá válnak egy pillanatra. Egy kicsit zavaró lehet ez a megoldás, ugyanis az egymással való kommunikáció nehéz .  A játék tényleg erősen hajaz a kommunista eszmére, vagyis minden kasztnak tudnia kell, mi a dolga, és együtt kell felépítenünk az új világot, amiben biztonságosan élhetünk.

ps4pro.eu_Tomorrow-Children_9

Mik vagyunk?

Öt különböző kaszt közül választhatunk. A Citizen a hagyományos városlakó, akinek nincs semmilyen kimagasló képessége, úgy fejlesztjük, ahogy akarjuk. A Miner kimondottan a bányászatban és a nehéz dolgok cipelésében lesz erős. Az Engineer Commander részben olyan, mint a Miner, viszont a harchoz kicsit jobban konyít. A Radio Officer nagyobb távolságok megtételére képes, és nagy segítséget nyújt az Izvergek felfedezésében. A Combatant pedig kimondottan a harcra specializálódott. Egy dolog biztos, a kasztok kiválasztásai csak irányadóak, nem korlátoznak minket semmiben. A játékban használható eszközöket bódékban vásárolhatjuk meg a nehéz munka árán kiérdemelt pontjainkból. Bárki használhat bármit, nincsenek kitételek. Karaktereinket a „feat” feliratú kólaautomatákból vásárolható italokkal tehetjük egyedivé.

Városunkat a kibányászott ércek segítségével fejleszthetjük. Ez nagyon egyszerűen történik. Sorba állunk a munkaasztalhoz, majd kiválasztjuk, mit szeretnénk elkészíteni. Utána egyszerű logikai játékkal sorba rendezzük a számokat, és elkészül a termékünk. Az az érdekes, hogy nincs semmi kvóta, ami alapján gyárthatunk várost építő eszközöket.  Tulajdonképpen azt gyártunk, amit akarunk. Azért a kiválasztó listából látható már mennyi épült bizonyos elemekből, ez alapján ki tudjuk következtetni mi szükséges még, de ez nem kötelező tartani. Ez a játék szabadságát próbálja erősíteni, ugyanis semmi sem kötelez, mit gyártsunk, vagy mit tegyünk. Ha kedvünk tartja, kitermelünk egy újabb hovercraftot, belepattanhatunk, majd bejárhatjuk vele az egész világot.

ps4pro.eu_Tomorrow-Children_13

Ez lenne a Kánaán?

Az ellenfeleink meglehetősen változatosak és hihetetlenek. Vannak repülő ráják, robotpókok, majd megjelenik maga a Robozilla. Ezek a lények szerencsére csak a városunkra jelentenek komoly veszélyt, viszont a kisebbek, akik a bányászterületeken találhatóak, testi épségünkben is kárt tehetnek. A halál nem jelenti a játék teljes végét, és nem is kell visszacaplatnunk a holtestünkhöz, hogy visszaszerezzük tárgyainkat. Tulajdonképpen csak az addig megszerzett munkapontjainkat veszítjük el, de ha van a közelben egy társunk, és hajlandó feláldozni némi munkapontot, akkor akár fel is támaszthat minket. Ezért fontos, sőt, nem győzöm eléggé hangsúlyozni, a lehető legtöbbször szaladjunk vissza a Labor Office-ba , és adjuk be a munkakönyvünket, hogy megkapjuk a munkánkért elvégzett jól megérdemelt, elkölthető jutalompontjainkat.

Másik nagy ellenségünk maga a sötétség. A játékban úgy emlegetik, hogy a „feledés”. Mivel vannak napszakok, ezért mindig figyeljünk, hogy ha lemegy a nap, legyen nálunk  világítóeszköz, vagy maradjunk a városban, különben ha körbevesz a sötét, akkor könnyen feledésbe merülhetünk, ami a halál.

ps4pro.eu_Tomorrow-Children_1

Akkor most jó lesz?

A válasz nagyon egyszerű: igen. A játék képi megjelenítése gyönyörű. Az egész világ szürreális kialakítása bejön. Ahogyan a játékmenetet vegyítették a kommunista eszmékkel , a tipikus indulókat, propagandaszöveget hallva olyan játékélményt ajándékoz, ami miatt abbahagyhatatlan. A furcsasága, többi játékossal való nehézkes kommunikációja és  ez a világ, nem biztos, hogy sokaknak tetszeni fog. A játék Sandbox alapokon nyugszik, vagyis rengeteg újítás várhat még rá, ami még jobbá teheti. Egyszóval Cuthbert álma megvalósulni látszik, tényleg sikerül neki egy egyedi szociális hálóval felépített PS4 exkluzív remekművet alkotnia.

Másik gyenge pontja a végső megjelenése, ugyanis az még nem ismert. Valamikor 2015 elejére ígérik, én nagyon remélem, nem csúsznak meg vele, mert már nagyon várom.

-Malachit-

Ezért érdemes rá figyelni:

+ Egészen eredeti stílus és hangulat
+ Minecraft elemeit dolgozza fel, amely jó kiindulópont lehet
+ Szuper addiktív játékmenetre számíthatunk

Emiatt lehet csalódás:

– Egy újabb Minecraft klón – benne van a pakliban
– Ki tudja, mikor jelenik meg?

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu