A virtuális Hong Kong maffiáinak véres háborúiba kalauzol el a Sleeping Dogs, amelyben egy fiatal, de már sokat megélt, kemény zsaru szerepében kell beépülnünk az egyik tridád soraiba. Fedezze fel az egész várost egy hagyományos GTA-stílusú játékban, melyet kőkemény Kung-Fu, véres tűzpárbajok és hajmeresztő autós akciójelenetek színesítenek.
Pedig nehéz starttal indult a Sleeping Dogs. A játékot eredetileg az Activision cég adta volna ki True Crime: Hong Kong címmel, ám a fejesei úgy döntöttek, hogy inkább ejtik a projektet, lévén nem tűnt túl ígéretesnek amit a fejlesztés alatt álló címből láttak. A United Fronts csapata azonban nem adta fel és „átigazolt” a Square-Enix-hez, egyedül a „True Crime” brand (melynek korábban két része már megjelent) maradt az Activisionnél, így a játék végül Sleeping Dogs címen jelent meg. Hogy miért pont ez a játék végleges címe, azt talán mindörökké jótékony homály fedi, azonban az biztos, hogy ez az átdolgozott grafikájú verzió az év végének egyik legjobb játéka.
John Woo is simán bevállalná!
Aki egy kicsit is járatos a hongkongi akciófilmekben, annak ismerős lesz a Sleeping Dogs világa. A játék sztorija és karakterei egyaránt emlékeztetnek John Woo, vagy más hongkongi rendezők filmjeire, mint például a Szigorúan piszkos ügyek. A főszereplő egy elkeseredett, érzelmileg egyre jobban megzavarodott fiatal zsaru, aki a triádok soraiba beépülve már nem tudja, melyik oldal az igazi: a „jó” és a „rossz” már rég elvesztették számára értelmüket.
A triádok tagjai között egyaránt megtalálja a becsületes, régi vágású gengsztereket is, akiknek számít a zsiványbecsület, illetve a rendőrség soraiban is szembesül a korrupcióval. A meglepően jól megírt párbeszédek, a drámai pillanatok, barátságok, váratlan árulások, szerelmi szálak és a meghasonlott főhős figurája garantálják, hogy teljesen belemerüljünk a játék világába. A sztori majdnem eléri a Rockstar Games (Grand Theft Auto sorozat) által felállított etalonhoz, ami rendkívül nagy szó, lévén a GTA-hoz hasonló játékok ezen a téren a legtöbbször alaposan leszerepeltek.
Kung-fu, tűzpárbajok és padlógáz
Hasonlóképpen a történethez, a játékmenet is sokban emlékeztet a Grand Theft Auto sorozathoz. A főküldetéseket véletlenszerűen is felvehetjük Hong Kong utcáin vezetve, illetve sok egyéb feladatot is bevállalhatunk Hong Kong polgárait segítve, ezáltal növelve renoménkat, amely újabb autók és ruhák beszerzéséhez is szükséges. Igazi, a város nem olyan hatalmas, mint a Grand Theft Auto IV Liberty City-je és itt taxist, tűzoltót, rendőr és doktor bácsit sem játszhatunk a járgányaikat ellopva, de lássuk be: ezek a GTA játékok hangulatából is valahogy „kilógtak”, itt pedig végképp idétlen lett volna, ha ezt a lehetőséget megkapjuk.
Sokkal fontosabb, hogy a járművek vezetése nagyszerű, igaz, nem olyan realisztikus, mint a GTA IV-ben, de így legalább rövidebb a tanulási fázis. Emellett hősünkkel a klasszikus akciófilmekhez hasonló autós kaszkadőrmutatványokat hajthatunk végre: vezetés közben az általunk üldözött járgányok tetejére átugorva, majd a volán mögé erőszakolva magunkat penderíthetjük ki az ellenséges sofőrt – amolyan Indiana Jones stílusban.
A játék Kung-fu része is elsőrangú: a tömérdek ütés és rúgás kombinációt egy helyi iskolában tanulhatjuk meg egy régi mesterünktől. A lövöldözéshez a fejlesztők még belepasszíroztak a játékba némi Max Payne-féle bullet time effektust is, de azért tegyük hozzá ez sokkal profibban működött a Rockstar-féle Max Payne 3-ban, annál is inkább, mert a tűzpárbajoknál a mesterséges intelligencia itt elég csökött. Talán ez az egyetlen komolyabb negatívuma a játéknak.
Jó kutya! Szép kutya!
Ha a Sleeping Dogs kutyái valódiak lennének, minden bizonnyal megnyernék az idei kutyakiállítást. A hong kongi filmeket idéző remek sztori pedig egészen bizonnyal a gép elé szögez miközben keresztül lövöldözöd, ütöd-vágod, csajozod, vagánykodod magad a játékon és nehezen tudod eldönteni, hogy te most végül zsaru voltál-e, vagy csirkefogó?
-BadSector-
Pro:
+ Hong Kong brutálisan néz ki PS4-en
+ Remek sztori és karakterek
+ Fun küldetések
Kontra:
– Egy-két küldetés egy kicsit lineáris
– A lövöldözős részeket talán jobban ki lehetett volna dolgozni
– A szebb grafikán és a DLC-ken kívül ugyanaz a játék
Editor: Square Enix
Developer: United Front Games
Genres: TPS, action, Open world
Publication: 2014 November