TESZT – A free-to-play játékok abba a kategóriába tartoznak, ahol magát az alapjátékot ingyenesen telepíthetjük a gépünkre, viszont menet közben, a könnyebb fejlődés érdekében, valamilyen vásárlási lehetőséget ajánl fel. Ez nagyon csábítóan hangzik, de ebben az esetben a játékmenet nem szokott kiemelkedő lenni, illetve annak sztorija is legtöbbször hiányzik. Olykor az is előfordul, hogy egy egyszerű útlezárás állja majd utunkat, és csak akkor mehetünk tovább, ha megvásároltuk az útdíjat. Mintha csak a mi kis kormányunk találta volna ki az ilyen típusú játékokat. A Loadout remek szórakozást nyújt azoknak, akik nem akarnak fizetni, viszont részt akarnak venni egy igen vicces obszcén shooterben.
A játéknak van egy érdekes komikus beütése, amitől elsőre padlót fogtam, aztán röhögtem rajta, majd annyira magával ragadott, hogy alig bírtam abba hagyni. De pontosan ez a free-to-play játékok dolga. A karakterünk megformálása már önmagában vicces. Ha akarunk, akkor beöltözhetünk komoly kommandósnak, de választhatunk vicces ruhákat is, bizarr pólókat húzhatunk magunkra, szoknyát, kalapokat és számtalan kiegészítőket.
Ezek ellenére mindösszesen három karakter közül választhatunk, de ez a variálhatóság száma mellett egyáltalán nem lesz zavaró. Egyébként a legtöbb free-to-play játékot azért dobtam be a sarokba, mert mindenki ugyanúgy nézett ki benne, és baromi bosszantó volt, hogy mindenki pontosan ugyanúgy nézett ki.
Belépés a vágóhídra
A másik különösen említésre méltó dolog, az a halál kőkemény animációja. Miután a padlóra küldtek minket, néha a karakterünk utolsó leheletével fölemeli egyik kezét, majd a középső újával kinyilvánítja véleményét eltevője felé. Egy másik alkalommal testünk szabályosan kettészakad, majd az alsó végtagja tovább fut, miközben mindenfelé fröcsög a vér. Ebben az a legviccesebb, hogy az alsó végtagunkat még irányíthatjuk egy darabig, amíg végleg ki nem múlunk. Ez egy kicsit morbidnak tűnik, de a játék a karaktergenerálástól a végéig folyamatos bizarr hunorral van fűszerezve, ami bizony számomra nagyon bejött.
Loadout? Akkor ez mit is jelent?
A játéknak ez a része remekül ki van találva. Még ha nem is akarunk fizetni egy petákot sem a játékban, akkor is úgy érezzük, kapunk valamit. A játék elnevezése tökéletesen kifejezi a fő irányvonalat, ugyanis kimondottan jó muri a karakterünk kiépítése és felszerelése. Teljesen egyedi fegyvereket építhetünk, a következő fő irányvonalakat követve: lézer, rakétavető, pulzáló vagy lőfegyverek.
Utána ezeket felpakolhatjuk különböző extrákkal, mint a gyógyítás, a 3-as sorozat-, teljes sorozat lövés stb., de ezek csak a töredékei a rengeteg kiegészítőknek, amikkel egyedivé kreálhatjuk kedvenc gyilkoló eszközünket. Persze felvehetjük mások által eldobott fegyvereket is, amikor elhaladunk egy fegyver felett, akkor megjelenik a lelőtt játékos neve. Ez nem csak lehetőséget ad jobb fegyverek megszerzésére, de még remek ötleteket is nyúlhatunk a mások által kitalált gyilkoló eszközökből.
Van kampány is
A Loadoutnak van egy combosabb kampány módja is, arra az esetre, ha nagyon unalmassá válna a PVP-re koncentrált játékmenet. A kampányok minden szintje egy bónusz célpontot tartogat, vagy öljünk meg három ellenfelet a tornyunkkal, vagy tegyünk le három elsősegély csomagot bizonyos helyekre. Ezeknek a szinteknek külön kihívás értékük van, egyes pályákon olyan érzésünk lesz, mintha totál részegen kéne teljesítenünk az adott szintet, ami rendesen nehezíti a dolgunkat.
A hab a tortán, minden szint véletlenszerűen keletkezik, amelyek szintén, a játékhoz hűen, vicces elnevezéseket kaptak, például a Death Snatch vagy a Hold Your Pole stb. A kampánynak egészen pontosan 55 szintje van, mindet újrajátszhatjuk különböző jutalmakért a sikeres befejezés esetén.
PvP egy felett
Ha égünk a vágytól a saját kezünk által eszkábált fegyverünk kipróbálására, akkor irány az aréna. Szerencsére itt is több játékmód közül választhatunk. Sajnos egyes esetekben a fegyverek igen erősek, innentől kezdve a játékmenet túl idegesítővé válik.
Észrevettem még, hogy a játék fórumain igen sokan foglalkoznak evvel a témával, sőt, amíg írtam ezt a tesztet, addig a fejlesztők kiadtak egy újabb frissítést. Evvel azt feltételezem, hogy igenis figyelemmel kísérik a játékosok véleményét a fórumokon, és próbálnak minden igényt kielégíteni, de ez kimondottan jót tesz a játéknak.
Most akkor kell fizetni? Nem kötelező.
Játék közben teljesen el is feledkezhetünk a mikro tranzakciókról. A fő fizetési eszköz a blutes, de van egy jobb, gyorsabb előrejutást előidéző pénzeszköz, ami persze valós pénzbe kerül, az pedig a space bucks. Vagyis menet közben mindkettőből kapunk, csak különböző arányban.
Vagyis fegyver hozzávalókat nem vásárolhatunk blutes-szal, addig azokat elkölthetjük különböző véletlenszerű meglepetéseket rejtő ládákra a boltban. Ez kimondottan vicces volt számomra, ugyanis én szeretem próbára tenni a szerencsémet a boltban vásárolt ládákkal, bár nem minden esetben tartalmazott számomra hasznos dolog.
Summa Loadaurum
A Loadout nem tartalmaz semmi újdonságot, mint amit a free-to-play játékoktól megszoktunk, mégis a hozzá tartozó körítést rendkívül szórakoztatóan és profin megalkották. Alacsony szinten a játékmenet egyáltalán nem unalmas, rendesen kapunk XP-t és játékon belül elkölthető pénzt.
A szórakozás élményét úgy emelhetjük, ha áldozunk némi valós pénzt space bucksra, és elkezdjük komolyabban fejlesztgetni a felszerelésünket. Összeségében a játék egy remekül megalkotott third person shooter, ami megéri a bele fektetett időt, sőt még némi pénz ráköltését is. Ettől függetlenül, aki türelmes és szereti a kihívásokat az ingyenesen is elérheti azokat a sikereket, mint a fizetős szekció, csak lényegesen lassabban.
-Malachit-
Pro:
+ Jól balanszolt hadjárat
+ Szórakoztató, pörgős shooter
+ Sok játékmód
Kontra:
– Szerver problémák
– PVP balansz
– Multis problémák
Kiadó: Edge of Reality
Fejlesztő: Edge of Reality
Stílus: TPS, action, Multi,
Megjelenés: 2015 január
Loadout
Játékmenet - 7.6
Grafika - 7.1
PVP - 7.4
Zene/audio - 7.2
Hangulat - 7.6
7.4
JÓ
A Loadout nem tartalmaz semmi újdonságot, mint amit a free-to-play játékoktól megszoktunk, mégis a hozzá tartozó körítést rendkívül szórakoztatóan és profin megalkották. Alacsony szinten a játékmenet egyáltalán nem unalmas, rendesen kapunk XP-t és játékon belül elkölthető pénzt. A szórakozás élményét úgy emelhetjük, ha áldozunk némi valós pénzt space bucksra, és elkezdjük komolyabban fejlesztgetni a felszerelésünket. Összeségében a játék egy remekül megalkotott third person shooter, ami megéri a bele fektetett időt, sőt még némi pénz ráköltését is. Ettől függetlenül, aki türelmes és szereti a kihívásokat az ingyenesen is elérheti azokat a sikereket, mint a fizetős szekció, csak lényegesen lassabban.