Egy amerikai elit mesterlövészt alakíthatunk a Sniper: Ghost Warrior második részében. A CryEngine 3-mal felvértezett „kempelős” játékban különböző egzotikus, titkos küldetésekben vehetünk részt a macho hősünkkel, aki sosem fél meghúzni a ravaszt a megfelelő pillanatban, kérdés, hogy a lövést találat is követi-e?
A mesterlövészet valahol a voyeurizmusnak és kényelmes körülmények közötti gyilkolási vágynak egyfajta keveréke lehet. Mielőtt még túlzottan belemélyednek a pszichológiai vonatkozásokba, lássuk, mivel kecsegtet a City Interactive legújabb „lesipuskás” játéka.
A „deus ex machina”
A mesterlövész játékokból olyan sok nincs, de azért a tavaly megjelent, második világháborús témát feldolgozó Sniper Elite V2 (melyhez nemrég adtak ki „zombis” DLC-t) igen erős konkurenciája a Sniper: Ghost Warrior 2-nek. Igazából egyik játéksorozat sem kiemelkedő, de mindkettőnek megvan a kellő vonzereje a mesterlövész fanok számára.
A Ghost Warrior 2 talán némileg realisztikusabb, itt ugyanis nem egy magányos, fenegyerek „onemanarmy”-t irányítunk, Cole ugyanis a leggyakrabban a kommandósok „testközeli” bevetéseit támogatja a távolból, sebészi pontossággal, egyenként leszedve a legkritikusabb célpontokat. Persze gyakran fordul elő az is, hogy teljesen egyedül kell érvényesülnünk, sőt, bizonyos esetekben szemtől szembe is kerülünk az ellenséggel. Ilyenkor nincs más megoldás, mint a lehető legdiszkrétebben elintézni a delikvenst, egy kés, vagy egy pisztoly segítségével.
Repül a könnyű golyó, ki tudja hol áll meg, kit hogyan talál meg
Persze ha gondosak vagyunk, a közelharcos események ritkán zajlanak le, a játék legnagyobb részét távoli célpontok levadászásával töltjük majd el. A realizmusnak itt fontos szerepe van, hiszen figyelembe kell vennünk a széljárást, a célpont távolságát, azt, hogy a többiek figyelik-e, illetve azt is, hogy éppen merre tart. Különböző nehézségi szinteken különbözőképpen segíti a célzást a játék. A nehéz szintet mondjuk, nem ajánlom, legfeljebb elszánt mazochistáknak, akiket nem zavar a többszörös állásvisszatöltés.
Krízishelyzet?
A játék Crysis 3 motort használ, de azért ne tessék a Crysis 3-ban látott grafikára számítani, arra csak a Crytek képest. A grafika persze azért aránylag látványos, különösen a végénél lévő tibeti pályán, de a kidolgozott növényzet, vagy lerombolt épületrészek mellett időnként találkozunk lelombozóan homályos textúrákkal, grafikai hiányosságokkal. Gyakran előfordul az is, hogy infraszemüveget használunk a sötétben (az infra bekapcsolásakor egyfajta homage-ként a Splinter Cell-ből ismerős „pittyegést” hallhatjuk), ilyenkor persze a „grafika” háttérbe is szorul.
Telitalálat, vagy csúnya mellélövés?
A Sniper: Ghost Warrior 2-őt szerintem egy kicsit érdemtelenül húzta le a gamer sajtó (gamerankings-on 55% az átlagérték), mert bár messze jár a játék a tökéletestől, de azért közel sem lett annyira rossz. A sztori viszonylag érdekes, a küldetések aránylag izgalmasak, a lopakodásra való ráerősítés is jó ötlet, és az előző részhez képest sokat javult a játék fizikája.
Kétségtelenül a negatívumok közé lehet sorolni, hogy az AI továbbra is elég buta, a pályák rendkívül lineárisak, a chekpointok túl messze vannak egymástól, illetve a multiplayer dögunalom. A negatívumok ellenére azért a „wannabe” mesterlövészeknek érdemes tennie vele egy próbát.
-BadSector(2013)-
Pro:
+ Mesterlövészet és akció keveréke
+ Viszonylag izgalmas küldetések
+ Mai szemmel nézve is ütős grafika
Kontra:
– B kategóriás történet
– Repetitív
– Sok béna pálya
Kiadó: City Interactive
Fejlesztő: City Interactive
Stílus: taktikai, FPS, lopakodás, akció
Megjelenés: 2013 március
Sniper: Ghost Warrior 2
Játékmenet - 6.4
Grafika - 8.6
Sztori - 5.5
Zene/audio - 5.4
Hangulat - 6.4
6.5
ÁTLAGOS
A Sniper: Ghost Warrior 2-őt szerintem egy kicsit érdemtelenül húzta le a gamer sajtó (gamerankings-on 55% az átlagérték), mert bár messze jár a játék a tökéletestől, de azért közel sem lett annyira rossz. A sztori viszonylag érdekes, a küldetések aránylag izgalmasak, a lopakodásra való ráerősítés is jó ötlet, és az előző részhez képest sokat javult a játék fizikája.