Toukiden: Kiwami – „DémOni seregek ellen.”

Úgy látszik a Koei és az Omega Force nagyon ragaszkodik a régi címei újragondolásához. Ennek köszönhetjük a Bladestorm: The Hundred Years’ War-t is és most a Toukiden: Kiwami-t. Az újabb reboot ismét hasonló módon készül, mint eddig: kiterjesztett sztori, több főszereplő, több ellenségtípus, plusz fejezetek. Fontosabb azonban, hogy amíg az előző rész csak PS Vita-ra volt kiadva, addig az új már a Vita mellett már PS4-en is elérhető lesz, sőt főképp arra készül.

 

Nézzük miből is áll az újított tartalom. Az Utakata falu a démonok és az emberek közti utolsó védelmi vonal, ahogy az eddig is volt, ezt támadja meg egy ismeretlen oni, ismét lehet tehát harcolni az emberiség védelmében. A régi démonvadászok (Slayer-ek) ugyanúgy megmaradtak, játszhatunk tehát Ōka és Hayatori, valamint a többi, eddig ismert utakatai harcos mellett. Új lakosok viszont ide is költöztek Reki, Sōma és Horō személyében. Több fegyvert is kapunk, valamint új harcászati stílusokat a démonok likvidálására ám ezek közül konkrétan még egyet sem fedett fel a kiadó. Az onik számát az eddigihez képest megduplázták, közülük egyet meg is neveztek, ő lesz a rejtélyes támadó, Snowflame. Lehetséges, hogy a játék főgonosza?

Az Oni árnyékában

Maga a gameplay ugyanaz, mint az elődnél. A démoni seregek felszámolása közbeni szünetekben fejleszthetjük magunkat, páncélzatunkat, fegyvereinket, beszélhetünk a falu lakóival aztán irány megint a csihi-puhi. Kapunk egy arénát, 2-3 bajtársat, és egy általában hatalmas onit, így a játék nagy hangsúlyt fektet a közös harcra, csapatjátékra. Amíg az egyik közvetlen közelről üti-vágja, addig a másik távolabbról lövi, a harmadik pedig gondoskodik a kollégák életerejéről.

Aki pedig valódi emberekkel együtt szeret csatába vonulni, annak is akad jó hír, mivel ha kedve tartja, online multiplayer-ben is teheti mindezt. Ezen felül még amiatt sem kell aggódnia, hogy kevesen lesznek a lobby-ban, mivel a Kiwami támogatni fogja az úgy nevezett cross-play rendszert, ami annyit tesz, hogy egy helyen, együtt játszhat egy PS Vita tulaj is és egy PS4-es is.

ps4pro.eu_Toukiden-Kyoku_Fami_2

Védd a Földet, öljél démont!

Ahogy az feljebb már említve lett, több módunk is van rá, hogy végezzünk egy onival. A számomra szimpatikus, egyben leginkább célravezető, a közelharc. Több fegyver áll rendelkezésünkre a kardtól kezdve az óriási, pajzsként sem utolsó bokszkesztyűkön keresztül a dupla tőrökig, de természetesen a felhozatal ennél még szélesebb. Távolabbról tudunk majd sebeket ejteni dárdával, nyíllal, puskával és naginatával (ősi japán fegyver, tulajdonképpen egy bot, a végén egy karddal).
Számomra a Toukiden: Kiwami egy monoton masszába gyúrt, végeláthatatlan káosz. A harcrendszer nem egyértelmű, sokszor történik meg, hogy egy gombbal teljesen más mozdulatokat, képességeket hozunk elő.

ps4pro.eu_Toukiden-Kyoku_Fami_3

Nem egyértelmű továbbá, hogy egy összecsapásnak hol lesz a vége, bár a select gomb megnyomásával láthatjuk az ellenség életmutatóját és a sebezhető pontjait de az egyik démont tízszer kell megvágnunk, a másikat százszor, hogy levágjuk valamelyik végtagját, ami aztán újra kinő, így az egész addigi gyötrődés is feleslegesnek tűnik. A grafikán csak az átvezető videók közben látszik meg, hogy ez egy nextgen konzolra készült darab, élesben, akcióban viszont semmi különbség nincs a PS Vita-s és a PS4-es verzió között.

A japán srácok tehát ismét kis fába vágják a virtuális fejszét. Igaz, hogy próbálkoznak, de annyira nem erőltetik meg magukat, mivel maga az alap játék már elkészült egy éve. Nagyjából olyan, mintha egy margherita pizzára forradalmi újításként sonkát, szalámit, füstölt sajtot tennék és nem sütőben, hanem kemencében sütném meg.

– Dazo911 –


Tetszeni fog, ha…

+ Szereted a mangát
+ Bírod a hosszú harcokat
+ Otthon vagy a japán mondákban

Nem a te játékod, ha:

– Türelmetlen vagy
– Zavar a sok beszéd
– Magányos farkas vagy

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu