TESZT – Bár rókabőrnek tűnik eme kiadás (amelyet nem vesztegetnek teljes áron, ezt azért a legelején jó tisztázni!), de a Capcom megcsinálta a lehetetlent: vett egy régebbi játékot, amelyet nem csak lusta módon átrakott egyik platformról a másikra (ezúton is üdvözlöm a Square Enix fejeseit a FF VII témában!), hanem becsületesen felújított egy klasszikust, amely így új generációban szárnyalhat.
Azért valami mást még jó lenne így letudni a legelején: ez nem egy új játék, vagy legalábbis nem teljesen tekinthető új címnek, ugyanis Shinji Mikami alkotása – ő ugye legutóbb a Tango Gameworks-nél a The Evil Within-nel rukkolt elő – eredetileg 1996 nyarán jelent meg PlayStation-re, amelyet a Director’s Cut frissített verziója ’97-ben követett.
A Capcom nem a PS1-es verziót kezelte felül, hanem a 2002 elején megszületett GameCube kiadást gondolta újra egy olyan formátumban, hogy a veteránok is élvezhetik, illetve az újoncok is becsülettel haraphatnak bele (hacsak nem beléjük harapnak a zombik)…
A vírustámadás kezdetén
Innen indult ki az egész Resident Evil franchise, amelyre nagy eséllyel a Capcom sem számított, hogy először Japánban Biohazard néven, majd Észak-Amerikában és Európában RE-re átkeresztelve tarol. Azért manapság már elavultnak nevezhetnénk az eredetit, hiszen őszintén nehézkes a kezelése. Akkoriban a tankszerű irányítást Lara Croft is magában hordozta…
…illetve eme játék is, viszont nem kötelező jelleggel! Ugye a régi irányítási stílus mellett az újabb RE epizódok akciódúsabb műfajához igazodott kezelését is elérhetővé teszi, és nem csak itt tehetjük könnyebbé a játékot! Az alapból elérhető három nehézségi szint (Mountainclimbing, Hiking és Walk in the park) ugyanis a Normal-Easy-Very Easy hármasának felel meg és mint olyan, könnyen belőhetővé teszi a kihívás mértékét. Persze láttam példát arra, hogy valaki a középső opciót válaszotta annak ellenére, hogy legtöbbször minden játékot Normal nehézségen játszik…
Inventory-kezelősdi
Ez a remake abszolút igyekszik modern stílusban előadni ugyanazt, amivel sikeres volt generációkkal ezelőtt. Itt nincsen kiírva állandóan a képernyőre életerőnk mértéke (ez ugye a RE4-től lett standard), hanem bizony az inventoryba kell mennünk megnézni, hogy pontosan miként is áll karakterünk egészségi állapota – a testtartás is segíthet mondjuk… Figyelni kell, mert itt bizony akár három-négy harapástól feldobjuk a pacskert, illetve ha hagyjuk, akkor a Hunterek egy jól irányzott karmolással leszedik a fejünket, ami értelemszerűen halálos.
S ha már inventory – ez az egyik kihívása a játéknak még napjainkban is. Vajon inkább vegyük fel a tintát (bizony, itt nincs checkpoint, itt tinta van és mentés az írógépeknél!), vagy esetleg menjünk rá a töltényre amott? Jöjjünk vissza a kulcstárgyért – legyen az egy maszk, egy kulcs, bármi -, vagy talán inkább a növényt szedjük fel?
Bizony-bizony ez a nem szakavatott játékosoknak okozhat néhány gondterhelt pillanatot. És ha ez még mindig nem lenne elég, akkor ne feledkezzünk meg a korlátozott számban jelen levő ammunícióról. Nem úgy van az, hogy mindig van nálunk elég töltény mindenkit ledarálni.
Ha nincs utunkban az ellenfél, akkor érdemes ignorálni, hacsak tényleg nincs más megoldás a továbbjutásra! Ezt azért is mondom, mert bizony néhány zombi egy finoman szólva is veszélyes buffot kaphat, hiszen Crimson Head formában még veszélyesebb ellenfelek lesznek. Ha nem gyújtjuk fel őket, vagy szedjük le fejeiket, akkor számítsunk visszatérésükre!
Puzzle-hiány? Á, dehogy!
Az első részekben nem egy fejtörő várt ránk – itt is lesz bőven megoldandó rejtély, illetve veszély is – személyes kedvencemnek a gyilkos plafont tartanám, amely a PS1-es verzió bétáiban hajmeresztően fura zenével kombinálja a már-már perverz módon röhejes látványt, ahogy a rögzített kamera a plafont mutatván szétnyom minket. Á igen, a rögzített kamera. Ebben is számíthatunk a régi stílus visszatérésére.
Grafikailag viszont nem – nincsen panasz a látványra, nagyon szépen felújítottak mindent 1080p-re, bár azért megkérdezném, hogy mi értelme volt az ajtóanimációkra? Semmi értelme nincsen manapság azt néznünk, ahogy egy ajtó kinyílik, majd átmegyünk rajta… De mindezt leszámítva, a játék remake-je remekel. Néhány háttér annyira nem szép, néhol a framerate picit megzuhan, de továbbra is látványos, illetve a nehézsége is nagyon frankón belőhető. Szép munka, a Zero is legalább ilyen jó legyen, köszi!
-V-
Pro:
+ ÍGY kell remake-et csinálni!
+ Új irányítási móddal is játszható
+ Abszolút hozza a régies játékstílust
Kontra:
– Ajtó-animációk a szobák közt
– A viccesen tré szinkron hiányzik
– Néhol kopottas textúrák
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Stílus: kaland, akció, horror,
Megjelenés: 2015 január
RESIDENT EVIL HD
Játékmenet - 8.3
Grafika - 8.5
Sztori - 7.3
Zene/audio - 8.8
Hangulat - 8.6
8.3
KIVÁLÓ
A játék remake-je remekel. Néhány háttér annyira nem szép, néhol a framerate picit megzuhan, de továbbra is látványos, illetve a nehézsége is nagyon frankón belőhető. Szép munka, a Zero is legalább ilyen jó legyen, köszi!