A tipikus mélyvíz példája: végy egy, a populáris franchise-okkal kapcsolatban idegen játékost és vágj hozzá egy bétát az egyik kedvenc műfajából. Ennek a története kerül most terítékre főételként. Desszert nincs, elvitte a cica.
2013 végén jelentkezett utoljára a Battlefield sorozat a 4-gyel, amely a kurrens generációs konzolokon is elérhető volt és talán nem sértő kimondani, hogy azért gyengébb lábakon állt a start pillanatában, mint az előtte megjelent BF3. Most viszont változik a helyzet: a BF kilép az őszi darálásból (tavaly novemberben komolyan daráló volt, legalább 6-7 játék megjelent egy héten!), ehelyett tavaszra időzítette a Visceral és az EA a Battlefield: Hardline megjelenését.
Zsaru, vagy csirkefogó?
A Hardline esetében is két oldal közül választhatunk, aki fánkzabáló lenne, a rendőrök oldalára állhat, aki pedig a tolvajok életét választaná, lépjen elő rablónak. Ez a körítés nem takarja el a lényeget: ez itt kérem továbbra is egy Battlefield játék, abszolút érződik rajta. Hiába vannak autók a bétában is, ez echte egy BF epizódnak tűnik. Nem mondom azt, hogy ez egy 4.5, de a hatás ott van.
Fogd a pénzt és fuss!
Amiben bővít a 4-hez képest, az a Heist és a Blood Money névre hallgató játékmód. Egy pillanat, valami maszkos öltönyös úriembereket látok elrohanni azt kiáltván, hogy Payday 2… hm, van is benne valami! Szóval a Blood Money esetében adott egy, a térkép közepére pottyantott pénzhalom és mi dönthetjük el, hogy mennyi zsozsót is markolunk fel.
Ekkor megjelenik egy kör HUD, minden egyes körbeérés 100 ezer dollárt tesz el nekünk. Mohók leszünk vagy túléljük? Ez egy pszichológiai minijáték: a kapzsizság életvesztéssel jár. De ez még semmi: a széf helyét csak akkor tudjuk meg, ha van nálunk lóvé. Ezt fejeljük meg az ellenfelektől ellopható zöldhasúakkal és az ellenséges csapat széfjének megtámadásával – parádés, dinamikus összhatást tud előhozni a Blood Money. Egy Capture The Flag egy másfajta tálalásban!
Heists mód: tényleg bankot robbant?
Számomra a Heists játékmód nem tűnt viszont ekkora mókának, mint a Blood Money. A betörés kerettörténete ennyi lenne: bejön két páncélozott kocsi, a betörők célja az ajtó berobbantása, mielőtt a zsernyákok elfogják őket. Zsákmány felszedése a széfből, irány a célpont, amelyet meg a rendőröknek kell megvédeni, nehogy megpattanjon a szajréval a másik csapat.
Miért tartom kicsit gyengének ezt a módot? Egyszerű: ezt a Payday 2 jobban előadta. Nincs meg az a kiépített interakció a játékosok között a BF:HL-ben, mint amit a PD2-ben láthatunk. A pálya pedig, amin ezt játszottam (High Tension), egyszerűen nem volt akkora, hogy tényleg nagyobb dinamikája legyen az egésznek.
Rablók és pandúrokat várunk, „rovarokat” nem
Többnyire helyén van minden, félreértés ne essék, hiszen ha 32 játékossal telített multis meccseket nyomhatunk mindenféle akadozás és hiba nélkül (ezt talán sikerül a megjelenésre megcsinálni, nem úgy, ahogy ezt a Halo: Master Chief Collection esetében láthattuk…) képes lesz a Battlefield: Hardline ilyen stabilan futni, akkor nem lesz itt gond.
Na, hol van a csáklyám, lépek innen…
-V-
Ami miatt érdekes lehet:
+ Ez akkor is egy Battlefield játék
+ A Blood Money potenciált rejt
+ Új kütyük – még mire várhatunk?
Ami miatt csalódhatunk benne:
– Payday 2 utánérzés
– …meg a BF4 is
– A Heists mód – ennél több kell…