Menu

Mass Effect 4 MEGA előzetes! – Helius-látogatóban

ELŐZETES – Milyen szép az, amikor egy közvélemény-kutatásnak köszönhetően tudódik ki nem kevés új részlet az érkező Mass Effect 4-gyel kapcsolatban? Tavaly is elég nagyot dobott a Bioware a Dragon Age: Inquisition-nel, most meg úgy tűnik, hogy a Mass Effect lesz sikeres. Minden esély megvan rá.

A Bioware dolgozik a Mass Effect 4-en, ez nem meglepő, de most valaki a Reddit-en közzétett egy közvélemény-kutatást, amelyben ő maga is részt vett. Ez azért is lényeges, mert eléggé sok új információra tehetünk szert a PS4-re, Xbox One-ra és PC-re érkező új Mass Effect-ből.

ps4pro.eu_mass_effect_1

Sheperdet kisheperdték

Az új játéknak semmi köze nem lesz Sheperdékhez, mivel a Helius klaszterban fog játszódni, négyszer nagyobb területen, mint a ME3. Na már most, ez már önmagában ámulatbaejtő, mert bár az alaptörténet szerint az emberiségnek keresünk új otthont, ha tényleg ennyi felfedeznivaló vár ránk, akkor jó 50-60 óra minimum el fog menni arra, hogy az utolsó helyszínt is meglessük.

Persze ahhoz, hogy meglegyenek az erőforrásaink arra, hogy képesek legyünk egy új, békés otthont találni, fel kell fedeznünk néhány bolygót. Ez viszont az ottani vadvilág és/vagy idegen fajok számára lesz rossz lépés, úgyhogy harcokra is számíthatunk majd. Persze lesz majd lesz segítség is, hiszen utunk során a Remnant névre hallgató faj technológiájára fogunk bukkanni – nagy segítség lesz számunkra! Persze ez a történetben is nagyobb szerepet fog kapni: ahogy felfedezzük, hogy kik is voltak ők, illetve miket hagytak hátra, versenyre kell kelnünk ellenfeleinkkel, hogy az emberiség megmeneküljön…

Miért is kell fejlődni? Egyértelmű: anélkül legyaknak minket és megesznek vacsorára – úgyhogy a Remnant technológiát érdemes lesz keresnünk. Miket is tuningolhatunk? Lábpajzsot például, jetpack-ugráshoz például. A lézerágyút, hogy vagy becélozzuk ellenfeleinket vele, vagy nagyobb területen tudjon károkat okozni. És ez még abszolút csak egy kis szelete annak, amit eddig tudunk.

ps4pro.eu-mass-effect-4-1

Egyedül nem megy…

Persze egyedül nem megy, úgyhogy kell egy csapat – maximum hét tagot toborozhatunk, természetesen mindenki egyedi háttértörténettel és képességekkel rendelkezik majd. Ez a stratégiára lesz nagyobb hatással, mert bizony küldetéseinkre a hétből mindössze kettőt vihetünk magunkkal! Például Cora speciális képessége az lesz, hogy egy pajzsot von fel körénk, amelyen keresztül mi nyugodt szívvel támadhatunk majd ellenségeinkre.

Viszont ne hanyagoljuk el őket, mégpedig több értelemben véve ezt: egyrészt ne legyünk önzőek (szóval ne csak magunkat tápoljuk fel a készletünkkel) és adjunk nekik is új fegyvereket és felszerelést, másrészt pedig igyekezzünk időt szánni arra, hogy megismerjük őket.

Kidolgozott múltjuk van és a Bioware-től megszokott párbeszéd-rendszer itt is erősen hatással lesz arra, hogy miként állnak majd hozzánk azok, akikkel éppen beszélgetünk – az ígéretek szerint most még komolyabb kidolgozottsággal: néhol akciózhatunk is, például úgy, hogy fegyverrel kényszerítünk valakit egy feladat elvégzésére ahelyett, hogy lyukat beszélnénk a hasába.

A csapattársainkkal is ugyanez a helyzet: velük is érdemes a kötelékeket szorosabbra fűzni, hogy lojálisak legyenek hozzánk. Ha például egy adott faj (Krogan) kolóniájának a hajóját lopják el és a csapattagjaink között pont van egy azonos fajú (jelen esetünkben Drack) karakter, akkor ő biztosan fel fogja vetni, hogy szerezzük vissza – ha megtesszük, akkor egyrészt hűségesebb lesz hozzánk, illetve egy skillfát is elérhetővé tesz számunkra.

PS4PRO.EU_PlayStation4_News_PlayStation4_Reviews_Mass_Effect_4_8

Bérelj fel…

Ám a terület nagy, úgyhogy a mi csapatunk nem lesz elég. Béreljünk fel másokat, hogy végezzenek helyettünk is piszkos munkát egy Strike Team keretein belül. Költsünk pénzt, bízzunk abban, hogy a random generált küldetésből sikerünk lesz. Persze ezt a csapatot is fejleszthetjük, úgyhogy egy komplett hadsereg is a rendelkezésünkre állhat.

Viszont ha úgy tartja a kedvünk, akkor mi magunk is bepróbálkozhatunk, vagy akár három barátunkkal együtt eshetünk neki a feladatnak, ami témákra bontható: egy bázis megvédése a Khet-től, egy Remnant hagyaték megszerzése, mielőtt mások lecsapnak rá, ilyesmi – a multis felszerelés mellett single-player jutalmak is várnak ránk a sikerünk esetén, de a társaink is plusz pénzt és multis XP-t kapnak.

ps4pro.eu-mass-effect-4-3

Horda mód

Ha már multiplayer, lesz itt egy horda mód, maximum négyen sok…száz ellenfél ellen. Feladatunk a túlélés mellett például egy bomba hatástalanítása is lehet, vagy akár egy célpont kiiktatása. Persze itt is multis XP, felszerelés, fegyver lesz a jutalmunk, de APEX-et is kapunk (ez a játék fizetőeszköze), amelyet az egyjátékos történetben el is költhetünk…

El is fog az menni egész gyorsan, hiszen telepeket hozhatunk létre több helyen is, ami majd azt a kérdést hozza fel, hogy hova költsük forrásainkat, de a típus is kérdéses lesz, a bányász értelemszerűen a craftoláshoz lesz jó, a Recon pedig több helyszínt tehet elérhetővé számunkra, hogy belépjünk oda. Ez egy kis értelemben emlékeztet a C64-es Supremacy-ra, ami már úgy jó két és fél évtizede jelent meg.

ps4pro.eu-mass-effect-6

Az űr a végső határ

De mivel is mozgunk majd a bolygók között? A Tempest nevű űrhajónkkal, de a felszínen is lesz majd járművünk, ez lesz a Mako, amelyet szintén pimpelhetünk a festéstől kezdve a nitrón át a radarig, hogy vezetni is élvezet legyen, ne csak harcolni. Harcolni, azt majd fogunk például a Khet Outpost-okon, amelyek opcionálisak és kb. a horda módhoz hasonló, itt is hullámokban jönnek az ellenfelek és XP-t kapunk érte, illetve a kollégáink is pozitívabban állnak majd hozzánk.

Az Andromeda galaxis vár minket. Mi pedig a Mass Effect 4-et…

-V-


Az űr a végső határ…

+ Hatalmas bejárható terület
+ Stratégia, minden értelemben
+ A Bioware-dialógus továbbgondolása

…amit nem biztos, hogy jó ötlet feszegetni…

– Sokat akar a szarka…?
– A Mako fizikája…
– Túl sok változás?

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu