NVidia HairWorks botrány! Kérdések a The Witcher 3: Wild Hunt PS4 verzióról!

Érdekes technikai probléma mertült fel a PC-s és konzolos The Witcher 3 kapcsán. A PlayStation 4-et és az Xbox One-t is egy AMD grafikus chip hajtja meg… és mit is használ a The Witcher 3: Wild Hunt? NVidia Gameworks-öt. Még tavaly júniusban esett szó erről, hogy emiatt is volt optimalizálatlan a Watch Dogs is AMD kártyákon és most lehet, hogy a Witcher 3 esetében is ugyanez következhet be.

ps4pro.eu_the_witcher_3_1

Az NVidia Gameworks-ről annyit kell tudni, hogy a fejlesztők olyan beállításokat kapnak, amelyek NVidia kártyákra vannak optimalizálva az árnyékoktól kezdve a megvilágításon át egészen a hajig. Igen ám, de amikor ez először megérkezett, a fejlesztőket eltiltották attól, hogy a rivális AMD és Intel platformokra is optimalizálhassák készülő játékaikat… akár el is tilthatták őket attól, hogy hozzáférhessenek olyan programkódokhoz, amelyek a játékhoz elengedhetetlenül kellenek!

ps4pro.eu_the_witcher_3_2

Néhány fejlesztő – például Johan Andersson, a Frostbite engine technikai direktora az Electronic Arts-nál – egészen egyszerűen egy „használhatatlan fekete doboznak” nevezte a GameWorks rendszert. Emiatt az NVidiának meg is kellett hátrálnia, így legalább a programkódokhoz hozzáférhetnek… de AMD-re még mindig nem optimalizálhatnak!

Hogy kerül a képbe a The Witcher 3? Egyszerű: ezt az AMD-sdit a minap megerősítette a CD Projekt RED! Pedig az AMD a TressFX-et (ez lenne az ő megoldásuk) úgy hangolta be, hogy mindkét oldalon remekül fussanak és fessenek az effektek, mégpedig mindezt úgy, hogy a forráskódokat teljesen ingyen hozzáférhetővé tették.

ps4pro.eu_the_witcher_3_3

A haj és szőr effektezésért felelős HairWorks rendszert egyszerűen nem lehet AMD-re optimalizálni a CDPR szerint – ha már HairWorks: ez a rendszer felelős azért, hogy életszerűbben fessen például egy lón a sörény, hogy ne csak egy csúnya textúraként fessen. Persze az NVidia válasza egy nesze semmi, fogd meg jól lett: a GameWorks azért felelős, hogy a GeForce kártyákon javítsa a teljesítményt, de a rivális hardveren nem ront a teljesítményen és azért követelik a forráskódot a fejlesztők, hogy ne őket vádolják a teljesítménybeli problémáikkal, hanem az NVidia felé mutogassanak…

the-witcher-3-wild-hunt-nvidia-hairworks-002-on

Kérdéses, hogy mire jó ez? Nem lehetne az AMD módszerével élve mindenkinek mindent ingyen elérhetővé tenni, hogy jobban nézzenek ki a játékok? Főleg azért kérdezzük, mert Geralt utolsó kalandja finoman szólva is nagyon jó lett…

2:35-nél érdemes a ló sörényét megfigyelni, hogy lássuk a PC-s HairWorks, illetve a PS4-es (egyelőre nem ismert: emulált HairWorks effektus PS4-re optimalizálva? Tress FX? egyéb?) effektus közti különbséget:


Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu