TESZT – Mint ahogy manapság ez már trendnek számít, a Capcom is kurrensgenre portolta egyik játékát… de bár ne tette volna. A Street Fighter IV – remélhetőleg – definitív kiadása ugyanis szinte elképesztő állapotban jelent meg. Ez így finom kifejezéssel élve is oltári nagy blama…
A Street Fighter mindig is egy olyan franchise volt a Capcom esetében, amely többszöri kiadással hozta a pénzeszsákokat a japán cégnek. Ezt már a II-vel elkezdték a SNES/MegaDrive korszakában és akkor ugye még nem voltak DLC-k! (Huh, na az még egy érdekes sztori lenne…) Úgyhogy az Street Fighter IV esetében ez nem is akkora probléma, hogy kiadták az Ultra kiadást, de a PlayStation 4-es kiadás esetében ez határozottan rossz lépés lehet hosszabb távon.
Most gondoljunk bele, a Street Fighter V kb. egy év múlva fog megjelenni PlayStation 4-re és PC-re, tehát a Capcom lépéselőnybe tolhatja a Sonyt az ötödik felvonással. Teoretikusan a Capcom és a Sony a IV definitív kiadásával azt szeretné elérni, hogy ráharapjunk a franchise-ra, aztán tűkön ülve várjuk az V-öt, de egy rossz port éppen ellenkező hatással lehet. És… sajnos ez egy rossz port.
Sonic… buuuuug!
Most nem fogok túlozni, de le fogok írni nem egy dolgot, amit megfigyelhettem a vanilla Ultra Street Fighter IV-ben. Decapre abszolút néma volt győzelme esetén. (és nem csak egyszer, hanem minden, egyes, alkalommal!) Input lag, offline játékban. Ezt megismétlem. Input lag. OFFLINE. Ha még csak egy-két frame lenne, akkor annyira nem lenne feltűnő, de a patch előtt ez kérem szépen NYOLC képkocka, amely egy 60 fps-es játék esetében durván egy tizedmásodperc. Eltűnnek a Sonic Boomok és egyéb lövéses támadások a levegőben, bár a programozás szerint azok így is mennek tovább. Más hangeffektek, vagy még annyi sem játszódik egy-két helyszínen.
Ez még semmi, mit szólna a kedves olvasó ahhoz, ha a menü szaggatna? A menü. A MENÜ. Mi a francot képzelt az Other Ocean Interactive? Mert nem, nem a Capcom végezte el a portot, hanem egy külsős csapat. Tőlük nem is nagyon hallottam nagyobb játékokat készíteni, ezek után nem is csodálkozom ezen. De még mindig nincs vége, folytatom tovább: Decapre például hibás teleportáló animációval bír, túl nagy az AF filter, így a kelleténél nagyobb blur effekt van a képernyőn… úgyhogy komolyan mondom, ez a port így bár nem nagyon rendelkezik tényleg gyorsan feltűnő hibákkal, de akárkivel is játszunk, ott az a kis késés. Egy offline játékban azért ilyen ne legyen már!
Patch
Na az kelleni fog dögivel. Június 3-án, jó egy héttel a megjelenés után jelent meg az első, amely azért javít dolgokat… főleg a hangeffektek és a grafikai bugok tömkelegét. De a leglényegesebbet, na azt nem. Bizony, a patch részletezésében egy árva betű nem esik az input lag kijavításáról, szóval továbbra is előrébb kell gondolkodnunk a kelleténél. Ezt inkább nem kommentálnám, mert nyomdafestéket… vagy legalábbis a monitoron pixeleket nem tűrő véleményem van erről.
Pedig a játék tényleg jó… LENNE, mert nem véletlenül rendeznek még mindig sok-sok bajnokságot eme játékból. Nagy karakterválaszték, frissített mozdulatok (ugyanis az Omega DLC tavalyról is benne van), és összességében remek élmény vele játszani. Csak nem PlayStation 4-en.
Pedig vannak új karakterek az Ultra kiadásban: Decapre (na, pont ő…), Elena, Rolento, Poison és Hugo lett játszható ebben a változatban, és természetesen PS4-en is itt vannak. Itt is elérhető a dupla ultra kombó – mindkettőt használhatjuk, de cserébe kevesebbet fognak majd sebezni sikeres találat esetén.
Még nem
Ezt így nem tudom ajánlani, mert komolyan, ha erre adunk ki pénzt, akkor több ilyen – többnyire csak pénz miatt kiadott – portot fogunk kapni. Tényleg érdemesebb bármelyik más Ultra Street Fighter IV-et beszerezni. Ameddig nem javítják ki az input lagot, addig ez így pocsék lesz, lerontván a játékélményt és a hangulatot. Ez legyen egy méltó példája a rossz portoknak. Mindenki jobbat érdemelne ennél. Talán a Street Fighter V jobb lesz. Reméljük…
-V-
Pro:
+ PS4-re is Street Fighter IV
+ Szerencsére nem teljes áron kínálták
+ Talán már patchelik
Kontra:
– Komolyabb input lag, offline is
– Hiányzó hangeffektek és grafika itt-ott
– Az első patch nem javította még ki a legfontosabb hibáját
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Stílus: fighting
Megjelenés: June 3, 2015
Ultra Street Fighter IV
Játékmenet - 5
Grafika - 7.5
Zene/audio - 7
Irányítás - 5
Hangulat - 5
5.9
KÖZEPES
Talán az eddigi leggyengébb iterációja volt a PlayStation 4-es Ultra Street Fighter IV alapkiadásában. Kellett is egy patch, de még messze van a tökéletestől. Sajnos. Maradjatok a PS3-asnál, vagy a PC-snél!