MotoGP 15 – Adjuk ki újra a tavalyit!

TESZT -Idén már nem csak PlayStation 4-en, de Xbox One-on is elérhető a Milestone gyorsaságimotoros-világbajnokság idei játékadaptációja, amelyben teljes a rajtrács mind a három kategóriában. Ezen felül sok újítást és pozitívumot elég nehéz mondanom…

 

Gyakran fogom a MotoGP 14-et és a RIDE-ot megemlíteni, hiszen ez a két közvetlen összehasonlítási alap a Milestone-tól. Kapásból ki is emelném, hogy a RIDE horribilis töltési ideihez képest nagyon gyorsan tölt be a MotoGP 15. Persze az első impresszió elég gyorsan borult, hiszen már megint ugyanazt látom, mint tavaly. Meg tavalyelőtt. Ismételten presetek közül hozhatjuk létre a karakterünket, aki bizony egyetlen árva alkalommal sem fog pislogni. Aztán megint jön a tutorial és újfent hangos bemondó közli velünk, hogy az első alkalommal megnyitott menüpont/elért képernyő mit takar. Semmi változás sincs eme téren.

ps4pro.eu_news_previews_reviews_and_more_motogp_15_15

Többet kapunk a pénzünkért?

Remek ötletnek tartom, hogy a klasszikus, kétütemű motorokat is vezethetjük a MotoGP idei részében, ahol kihívásról kihívásra kell teljesítenünk a játék elvárásait (legtöbbször nyerd meg a versenyt feladat van), de könyörgöm, miért van olyan hangja eme, már retrónak is nevezhető motoroknak olyan hangminősége, mintha kazettás magnóval vették fel? Elrontja a játékélményt.

Pedig az eme módozatban ott van: bár vannak a kihívások között kitaláció (mert Garry McCoy éppenséggel nem hiszem, hogy a Yamaháján Losailban körözött, pláne úgy, hogy abban az évben a pálya még papíron sem létezett), de el lehet vele szórakozni extra XP-ért.

MotoGP 15 1

Szintlépés RPG nélkül

Most már van valami értelme is annak, hogy szintet lépkedjünk. Persze, megint nyithatunk képeket és videókat adott szintek elérése esetén – ennek továbbra sem látom sok értelmét -, de néhány pilótát így oldhatunk fel.

Ha mindenkit szeretnénk elérni minden módban, akkor bizony úgy a 70-es szintig koptatnunk kell az aszfaltot. XP-t nagyobb nehézségen többet kapunk, ezzel is próbálna a játék inspirálni arra, hogy a nehézségi szintet csavarjuk feljebb. Abból amúgy öt van: Very Easy, Easy, Medium, Hard és Simulation. Ha már játszottunk a korábban említett két másik Milestone játékkal, azonnal kihagyhatjuk az elsőt.

MotoGP 15 2

Karrier-krach

A karriermód milyen? Most elszámolok magamban tízig… egy módosítással ugyanaz, mint a 14-é volt. Itt már lehet *levegőt vesz* privát csapattal versenyezni! Tuningolás? Az is van, de a RIDE-hoz képest valami abszolút visszafogott módon. Na szóval, ha privát csapatot választunk, akkor saját költségvetésből kell majd motort venni, a tuningolást pedig az adatcsomagokkal tehetjük meg.

Kasztni, felfüggesztés, fék és a Moto2 kivételével (itt ugyanis egyenmotor van) a motor fejleszthető három szinttel, van, ahol egy, van, ahol pedig kettő vagy három pakk kell a szintugráshoz. Hétvégenként általában egyet kapunk. A teszthétvégék sikeres teljesítésével – ebből négy van egy szezonban – pedig hármat kapunk. De ez a teszthétvége is röviden egy beat the time mód, menjünk X időnél jobbat, win. Néhány futamonként mindig fel fog majd merülni a kérdés, hogy maradunk-e a csapatunknál, vagy leszerződünk valahova. Én szezon közben ugrottam Moto3-ból Moto2-be… és akkor innét kezdjük elemezni a negatívumokat.

MotoGP 15 3

Kérdések tömkelege…

Először is, miért van az, hogy ha szezon közben kategóriát váltok és az előző kategóriában második lettem, azért nem kapok kreditet? Elég kicsinyes eljárás azokkal szemben, akik rövidebb úton akarnak a MotoGP-be feljutni. Miért van az, hogy ha restartolok egy versenyt, akkor úgy tűnik, hogy az adott futam előtt felrakott adatcsomagok lekerülnek a motoromról?

Miért van az, hogy ha hátranézek, akkor néha egyszerűen elhallgat a motorom mindenféle magyarázat nélkül? Miért tudok áthajtani a pálya melletti táblákon? Miért ilyen limitált a menürendszer és az interaktivitás már megint? A Moto3-ban vannak nőnemű pilóták, miért nincsen olyan motorostextúra? Na jó, kicsit visszafogom magam most.

MotoGP 15 7

Kezdők is nyerhetnek

Mint mindig, ezúttal is ugyanúgy beállíthatóak a segítségek, a szabályok és a nehézségi szint, szóval akár itt-ott le is vághatjuk a pályát (persze néhol pikk-pakk resetel vissza a kanyar elé), vagy kikapcsolhatjuk a gumikopást és a sérülést. Rewindot is beállíthatjuk, de ezek elég rövidek, úgyhogy ne nagyon boruljunk sokat. Egy kis gyakorlással már Normal szinten is elkalapálhatjuk a mezőnyt, amely ezúttal már teljes létében jelen van. Végre nincsen limitálva, így akár 34 fős rajtrácsra gurulhatunk fel.

Sikerélmény mindenkinek, ebben – szerencsére – sem változtatott a Milestone.
Más játékmód is van: a beat the time esetében adott időket kell megdöntenünk, az Instant Race random generál egy motorost és egy pályát, a Grand Prix egy teljes hétvégét takar, a Championship pedig a bajnokságot takarja a karrier módon kívül.

MotoGP 15 4

Lejárt lemez

A játék már megint úgy néz ki, mintha 2006-os lenne. Jó, cross-gen fejlesztésű a MotoGP 15, de nekem ne magyarázzák már be, hogy a pályák ilyen rondák, miközben a pilóták és motorjaik rendben vannak kinézetileg! Ez olyan érthetetlen összképet ad, ami véleményem szerint a Milestone egyik gyenge pontja: a WRC 2010-es része óta mintha MINDEGYIK játékuk ezzel hibázna. A textúrák itt is néha a szemünk láttára töltenek be, ami főleg a garázsban okoz elég ronda látványt. (Nem baj, a szerelőnk is ronda, az ünneplő emberek, a marshallok, mindenki az.) A hangok már megint borzasztóan szólnak.

Ennyire alacsony lenne a budget arra, hogy rendesen felvegyék a motorokat? Fűnyíró szimulátor 2015, mert olyan hangja van hosszabb távon. Zenék? Na abból sokkal kevesebb van, ráadásul ezúttal a dubstepet is elhanyagolták – de verseny közben nincs háttérzene, meg lehetőség sem arra, hogy valamit berakjak (max akkor a PS4-en kell elindítani valamit). Menürendszer. Volt olyan szerencsétlen játékos, akinek konkrétan JÁTSZHATATLAN volt, mivel a menüben elakadt teljesen, miután semmit nem engedett megnyitni. Lett volna videó is, de az letörlésre került a YouTube-ról. Majd lesz helyette másik glitch, remélhetőleg nem valami olyan brutális, mint a tavalyi részből eme érdekesség:

Szerencsére nekem ilyen bajom nem volt. Amúgy a menürendszer már megint ugyanaz, mint eddig. Karriermódban is megint egy helyben állva nézelődünk ide-oda, megint semmi szabadságérzetünk nincsen. Annyira minimalisztikus maradt még mindig ezen a téren a játék. Pódiumünnepség? Fe-lej-tsük el. Megemlíteném, hogy az F1 2015 ebben is oda fog verni a MotoGP 15-nek, a Codemasters legalább próbál újítani, amit a Milestone szemmel láthatólag nem tud, vagy még inkább nem akar kivitelezni – utóbbit azért is mondom, mert PC-n elintéznek mindent egy, vagy rosszabb esetben nulla patchcsel és akkor onnantól tojnak az egészre, ha bugos a játék, akkor ez van. Nem épp valami jó mentalitás.
De van itt még hiba: a játék néhol érthetetlenül könnyűnek tűnik. Volt, ahol az AI lassabban vette be a kanyarokat a kelleténél. Szerintem ez azért van, mert most több motorost kell vezetnie, ezért cserébe butábbak lettek egy kicsit. Wow? Aztán ha zakózom, ugyanúgy respawnol vissza a motorra, tehát még mindig árkádban vagyunk. Hiába szimulátor, ha a motorosunk nem tud megsérülni… jó, szerintem itt túlzok egy picit.

MotoGP 15 5

Fizess

Van online, és megint rendben van, bár ezúttal egy kicsit stabilabbnak ígérkezik. Osztott-képernyőn is lehet oda-vissza versenyezni. Viszont nem lennék meglepődve, ha rövid időn belül már csak a MotoGP-fanok ütnék-vágnák egymást. Amitől tartottam, bekövetkezett. Első napon DLC-k. Első. Napon. DLC-k. A Milestone is beállt ebbe a nem éppen követendő vonulatba, hogy több pénzt gomboljon le a játékosokról. Vagy még többet inkább. Erre még visszatérek. Tehát DLC-k.

Van az ingyenes Moto2 és Moto3 DLC, szóval most nem csinálták meg, hogy a karriermódban nem mehetek X helyre, mert nincsen meg a DLC. Aztán van a 4 Strokes Champions and Events, ami a 2004-2006 időszakból ad nekünk 20 pilótát, 13 csapatot, 7 gyártót és 18 kihívást. De ezért tizenvalahány eurót kiadni? Most… most ezt komolyan gondolják? Azért az picit túlzás. Jó, a kétütemű, kilencvenes évekre irányuló tartalom ingyen van (mondjuk itt elírták, hogy 1994 és 2001 közötti időszak, de van ott 1992 és 1993 is…), szóval aki Mick Doohan, Wayne Rainey, Kevin Schwantz és még jó néhány veterán bőrébe és motorjára bújna, megteheti. De van Season Pass is. Egy ilyen játékhoz. Ennyire pénzhiány lenne?

MotoGP 15 8

Ne fizess… ennyit

Ez a játék kérem szépen 70, azaz HETVEN euróba kerül dobozosan PS4-re. EZ A JÁTÉK. Ezért én maximum tizenötöt adnék és akkor még jóindulatú voltam. A MotoGP 15 ugyanis szinte semmivel sem nyújt többet, mint a MotoGP 14, mert hiába van ott a 2014-es szezon, nem ám beleszőtték volna a karrierbe a tavalyi évet, nem, ugyanúgy egy évben megyünk végig többször, ami kiaknázatlanul hagyja a tavalyi felállást. Miben tud a 15 többet, mint a 14? Maximum egy kicsivel több extra tartalomban, amelynek feléért fizetni kell.

Grafikában max a motor+motoros felállás a szebb (a pályák nem, sőt, zakó esetén itt is áteshetünk a pálya széli táblákon virtuális pilótánkkal), hangban ugyanúgy gyenge az egész, sztori nincs (pedig simán csinálhattak volna valami olyat, mint például a 2001 végén megjelent Toca Race Driver esetében volt…), az AI többnyire hülye, a pályák kidolgozottsága kritikán aluli, a karriermód unalmas, nem tudunk RIDE-szinten tuningolni és egyszerűen fáradtnak tűnik az egész számomra. És lassúnak, mert 30 fps-sel fut. A Project CARS tudja a 60-at, szóval a Milestone-nak nem lehet kifogása.

MotoGP 15 6
Az online, a sikerélmény mindenkinek és a klasszikus motorok/2014-es év feltűnését mondanám pozitívumnak. Negatívumokból meg írtam eleget. Ha így néz ki PS4-en, el sem merem képzelni PS3-on és nem, PC-n sem valami látványos. Komolyan mondom, ebből a 70 euróból én inkább vennék egy használt PS2-t és egy 2006-ban megjelent Tourist Trophy-t, mert a Polyphony Digital motoros GT-je minőségibb alkotás, mint a Milestone majdnem összes terméke. Vagy BÁRMELYIK MOTOGP JÁTÉKOT abból a korszakból.

Már elbukták a Superbike-vb licenszét. Már elbukták a WRC licenszét is (ebből ősszel jön a WRC 5 egy új csapattól, kíváncsi leszek rá – helyette az olaszok egy Sebastian Loeb játékot csinálnak, alig várom, lol) és ha így folytatják, a MotoGP-ét is elveszik. Max 20 euróért érdemes ezt megvenni. A rajongóknak is. Inkább játsszatok a RIDE-dal, csak ne legyen bugos az elmentésetek…

-V-


Pro:

+ 2014, kétütemű motorok
+ Sikerélményt. Mindenkinek.
+ Privát csapatok

Kontra:

– Szinte SEMMIBEN nem fejlődött
– Továbbra is csúnya a környezet
– Season Pass ehhez az alapból drága játékhoz? Miva’?


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: motorverseny

Megjelenés: 2015, június 24,

MotoGP 15

Játékmenet - 7.2
Grafika - 5.6
Fizika - 6.9
Zene/Audio - 4.3
Hangulat - 5.1

5.8

ÁTLAGOS

A MotoGP 15 csak rajongóknak ajánlott, akiknek telik is rá: ezen mi a fene kerül 70 euróba? És még ott a Season Pass is. A RIDE jó irányba mutatott, de ez visszament a régi útvonalra. Hiába az extra kontent, egyszerűen ez nem nagyon tűnik hosszútávon játszható játéknak. Jövőre már talán más fogja fejleszteni a licenszet. Reméljük.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu