TESZT – Több hónapos késéssel az eredetileg kitűzött megjelenéshez képest, a nyári dögmeleg kellős közepén, épp a nyári szünet előtt, de mégis előrukkolt a Codemasters az F1-licensz legújabb epizódjával, amely már a kurrens generációs konzolokra készült. Az F1 2013 után a 14 borzalmas lett, de hogy sikerült az idei kiadás? Nos, maradjunk annyiban, hogy nem sokkal lett jobb…
Ez egy becsületes pozitívum a Codemasterstől, hogy a játékba bepakolta a komplett tavalyi szezont is az idei mellett, hogy így megnyújtsák az újrajátszhatóságot, vagy legalábbis a tavalyi szezont preferálók is lecsapjanak az F1 2015-re. De sajnos a generációváltás ellenére sem valósították meg azt, ami a korábbiakban is probléma volt, sőt, amire őszintén számítottam, azt sem hozták össze a brit urak-hölgyek. Mégis miért?
Amiben a Milestone is jobb
Ezt komolyan gondolom. Van, amiben a MotoGP 15 JOBB lett az F1 2015-nél. Persze, direkt összehasonlítással nem élhetek, de ha a karriermódot nézzük, akkor viszont abban van különbség a két játék között. A motorosdiban lehetőség van arra, hogy saját motorost alkossunk még úgy is, hogy adott presetek közül válogathatunk, de mégis: megalkothatjuk digitális önképünket. Ezt az F1 2015-ben nem lehet megcsinálni. Abszolút élettelennek tűnik, hogy a bajnokságnál annyi van, hogy választunk egy pilótát és már ugrunk is neki a szezonnak. Olyan, hogy egy kis csapatnál kezdünk és szép lassan felküzdjük magunkat, nincs. Ez már az F1 2004-ben is ott volt PlayStation 2-n…
Másban is hiányos
Emlékszünk az F1 2013-ra? Na, abban volt egy bizonyos Classic mód. Régi autók (sajnálatos módon nem teljes festéssel, ez amúgy még most is probléma: a Williams a korhatár-besorolás miatt fehér-kék… lol!), régi pályák és egy bátor újítás. Ezt a 2014-es részben se szó, se beszéd, eltüntették. Gratulálok. Van a bajnokság, a Pro Seasons, ami egy profi szintű bajnokság mindenféle segítség nélkül (tehát a lehető legszimulátorosabb módon), time trial, quick race, és kb. ennyi. Kimondható, hogy nagyon minimális lett az F1 2015 a körítések tekintetében: ebben viszont leköveti a MotoGP 15-öt. És a multi? Az hozza a kötelezőt. Hosszabb idő után majd úgyis előjönnek a bugok, mert eddig szinte mindenhol voltak.
A pályán azért alkot
Azt azért még kiemelném, hogy viszonylag időigényesnek tűnik a játék, nem lehet olyan könnyen végigszántani egy versenyen. Versenyek: finomak, látványosak és izgalmasak lehetnek. A – szerencsére felfrissített festésű – McLaren-Hondával, amelynek motorja többször robban fel, mint a gránát a katonai kiképzéseken, tényleg lehet izgulni. Ebben, EBBEN a Codemasters jó munkát végzett.
A grafikával kapcsolatban: a framerate legtöbbször 60 FPS – PC-n is igen barátságos gépigénye van, ott is ki lehet hozni a 60-at még maximum beállítások mellett is! -, és ha elkezd esni az eső… Az eső, na kérem, az elég látványos. Nagyon komolyan sikerült imitálnia a briteknek, ahogy a kamerára potyognak az esőcseppek. Szép lett. Ezzel szemben viszont pályán kívül nem. A pilóták modellezése és mozgása nem épp valami idei szint, sőt. Ebben azért még fejlődhetett volna.
Fizika?
A fizika is ütős. Ahogy kopik a gumi, ahogy törik a spoiler és fogy a benzin, változnak a körülmények. Jobb tapadás, jobb köridők és közben a mérnökünk folyamatosan informál minket rádión, mégpedig megbízható információkkal. És a kezdőkkel mi lesz? – hangozhat el a kérdés. Nekik a flashblackek, a helyes ív felfestése, a váltók, a sérülés kikapcsolása, a fékrásegítés kellően árkáddá tehetik az idei F1-játékot, amelyben Hamiltonék előtt körözhetünk a Mexikói Nagydíj helyszínén. Igen ám, de ez nem menti meg attól, hogy viszonylag átlagos értékelést kapjon… ám amellett nem mehetek el: vannak hangparancsok, és működnek!
Van még hova fejlődni
Sky Sports F1 audió kommentár ide, Safety Car oda, az F1 2015 csak és kizárólag abban jó, amiről szólnia kell: a versenyekről. Sajnálatos módon a körítés kevés, és ezt a 2014-es szezon jelenléte sem menti meg teljesen. Legyenek kihívások! Régebben voltak! Legyen Classic mód! Régen volt! Legyen lehetőségünk saját pilótát létrehozni egy kihívásokkal teli karrier módban! Akkor jó útra térhet az F1…
És most betöltöm a játékot és Jules Bianchival megyek pár tiszteletkört. Nyugodjék békében.
-V-
Pro:
+ 2014-es szezon
+ Testreszabható amatőröknek és profiknak egyaránt
+ Működő hangparancsok
Kontra:
– Nagyon kiherélt, szinte csak az alapokat hozza
– Elkélne egy saját karrier mód…
– Grafikailag itt-ott megtoppan
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Stílus: autóverseny
Megjelenés: 2015 Július 10
F1 2015
Irányítás - 9
Grafika - 8
Fizika - 9
Zene/audio - 8.5
Újrajátszhatóság - 4
7.7
JÓ
Az F1 2015 körítésmentesen hozza azt, amit alapból tudnia kell. De sajnos nem sokkal tesz túl azon, amit eddig prezentált a Codies...