A Rocket League nem igényel nagy tanulást, ám mégis komoly szinten is űzhető. Mégpedig órákig, észrevétlenül. Nem túlzás azt állítani, hogy a Psyonix szép csendben a PlayStation 4 egyik eddigi legjobb nem AAA címével állt elő. Remek lett, és a futballt kerülőknek is bőven megéri legalább egyszer kipróbálni!
A Psyonix már „ültetett” minket autókba, mégpedig valamikor 2009 környékén a finoman szólva is megjegyezhetetlen nevű Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Carsban. A Rocket League után minden bizonnyal nem fogunk már a SARPBC-re emlékezni, de jó indokból: a RL ugyanis újfent két műfajt egyesít, mégpedig kreatívan, ám most elég stílusosan és élvezhetően.
Az egyik az autókázás – ez rendben is van, de a másik csavar az egészen: futball. Igen, a Rocket League célja, hogy a hatalmas lasztit el tudjuk gurítani/lökni a másik csapat kapujába, hogy gólt „vezessünk be”, mert rúgni, azt itt nem hiszem, hogy lehet szó szerint. Egy gól egy pontot jelent, szóval komoly szabálytanulmányozásra nem lesz szükség, a Psyonix ezt szerencsénkre elkerülte.
De milyen az irányítás? Egész korrekt! Kézifékkel – akármekkora járgányt manőverezünk – meglepően kicsi körben tudunk fordulni.
Gyors
Ez nagyon gyorsan szembetűnő volt számomra: a Rocket League valami iszonyatosan gyors, ez minden bizonnyal az Unreal Engine 3 miatt van – régi, megbízható, de manapság már elég sokat ki lehet hozni belőle. A kocsik is gyorsak, főleg úgy, ha a boost pickupokat felvesszük, majd a kör gombbal belőjük a nitrót. Ezt tessék elképzelni: egy gyors játék, tele gyors autókkal, mindezt egy futballmeccs kereteiben prezentálva!
Ugrálni is lehet (kell is), ezt az iksszel tehetjük, akár duplát is szökkenve. A harmadik dimenzió a taktikába tud belekenni egy újabb réteget, hiszen verdánkkal akár szaltózhatunk is. Érdemes emiatt a tutorialban eltölteni egy kis időt, mert le kell szögezni: a játék fizikájának ismerete elengedhetetlen a komolyabb sikerek eléréséért.
Viszont visszatérnék a gyorsaságra: ez még nyolc játékosnál is (ez a limit) megfigyelhető tud lenni, ámbátor ez már kisebb káoszt tud okozni, mert tényleg követhetetlenné teheti a mérkőzést. Nekem már hat főnél is néhol gond volt a csapatjáték, de egy kis okossággal ha valaki kapusnak, valaki hátvédnek és valaki még csatárnak áll, akkor mindenkinek megvan a szerepe és nem lehet galiba csapaton belül a feladatokról.
Azokat a feladatokat a tutorialokban is megszokhatjuk: kapusnak lenni, góltechnika, ilyesmi, de természetesen a levegőben való mozgásra is megpróbál a Psyonix minket tanítani.
SzerVERt
A játék mostani legnagyobb problémája a szerverek lerobbanása. Bár a Sony és a Psyonix már közölte, hogy készül egy patch, de a játék első napjaiban ebből komoly probléma volt sajnos. Most már többnyire okés a dolog. Miért is emelem ezt ki? Mert véleményem szerint a Rocket League legnagyobb sármja pont a multiplayer lehetőség, amely meg is érthető (erről később írok még, hogy miért), és ezen a helyi multi annyit nem tud kiküszöbölni.
Szezon
A játéknak a szezon módjában 9 és 36 hét között tölthetünk el meccseket, a végén pedig jön a döntő az első helyért. Hogy ne legyünk skillben hátrébb, ez kitűnő gyakorlásnak tekinthető, mielőtt elkezdnénk online kocsifocizni. Aztán szép lassan elmerülhetünk a testreszabhatóságban: persze nem csak a festést módosíthatjuk, de akár a verdát is lecserélhetjük, illetve – a Team Fortress 2 után szabadon – sapkát is tehetünk autónkra.
Mivel PlayStation platformról beszélünk, a Twisted Metalból ismert Sweet Tooth stílusát imitáló fejfedőt is applikálhatunk rá. Aztán figyeljünk az időjárásra, mert a Psyonix még ebbe is beletett nem kevés munkát! Remek munka!
Zajos siker
Ingyen van a PlayStation Plusosoknak, úgyhogy ezen tényleg SEMMIT nem veszthetünk, ha kipróbáljuk! Egy élmény ez a játék, amely játszatja magát. Focirajongóknak bőven ajánlott, de laikusoknak is érdemes megnézni: remek grafika, tempós játékmenet és izgalmas mérkőzések. Nem rossz, nem rossz!
-V-
Pro:
+ Játszatja magát, újra és újra és…
+ Egyszerű, de több van a motorházteteje alatt
+ A kezdők is gyorsan elsajátíthatják az alapokat
Kontra:
– Vajon milyen lett volna az Unreal Engine 4-gyel?
– Az irányítás tökéletesítése időt igényel
– Szerverproblémák, de ez javítás alatt van
Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: From Software
Stílus: RPG
Megjelenés: 2011
Rocket League
Játékmenet - 9.1
Grafika - 9
Fizika - 9.5
Irányítás - 8.5
Újrajátszhatóság - 9
9
SZÉDÜLETES
A Rocket League kis túlzással élve az idei év eddigi legjobb nem-AAA PS4 címe. Mivel ingyenes a Pluson, így még pénzt sem bukhatunk rajta. Megéri!