A DOOM 4 még 2012 során került kukába, de így, az évek távlatából visszatekintve megszólalt az id Software azzal kapcsolatban, hogy végül is miért lépték meg ezt.
A játék executive producere, Marty Stratton szerint az egyéniség hiányzott teljes mértékben az eredeti DOOM 4-es koncepcióból. Abban a játékban egy csapat lázadóval együtt harcolhattunk volna a Földön a démonok ellen. Nos, ez tényleg… nem hangzik valami figyelemfelkeltőnek.
Maga a koncepció is erősen Call of Duty-snak tűnt, ami miatt néhol Call of Doom gúnynevet is kapott. Ennek ellenére Stratton szerint nem volt azért rossz játék az első változat, csak egyszerűen nem az volt, amit ők és a DOOM-rajongók kívántak volna, így inkább kukázták, amit a Bethesda (a kiadó) és a Zenimax (a kiadó tulajdonosa) is egyaránt támogatott.
Az immáron végleges, újraindított elképzelése a Doom-nak jövőre lesz végeredménye, akkor jön ki PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.