TESZT – Kicsit fura a helyzet, mert eddig nem én foglalkoztam a Life is Strange-dzsel (oltári nagy baklövés a részemről), így egy kicsit más megközelítésben fogok a negyedik részről regélni. Az eddigi részek tesztjeit nem olvastam, így nem tudom, milyen opciók kerültek választásra. Szóval nézzünk csak be abba a sötét szobába…
A harmadik résszel kapcsolatban (laza volt egy nap alatt 3 részt ledarálni, de hát na, szükség volt rá) a legnagyobb problémám a fényképes minijáték volt, amely végül alapos hatással van a negyedik részre, de nem épp úgy, mint sejtenénk. Tehát Max fényképek alapján egy alternatív idősíkot képes létrehozni, amely képességével Chloe apját, Williamet menti meg a halálos autóbalesetétől, amely Chloe életére lett hatalmas kihatással.
Csak sajnos az alternatív idősíkban Chloe szenved balesetet, amely a családjára is súlyos hatással van: évi egy millió dollár Chloe életben tartásának a költsége. Lehet sejteni, hogy mi az egyik döntés a játék során. Nem hittem volna, hogy a Dontnod az eutanázia irányát is be fogja vetni. Igen ám, de erre a játék megint hozzámvágja a fényképes minijátékot. Őszinte leszek: menjenek a fenébe ezzel, de sejtem, hogy az ötödik részben is sajnos elő fogják szedni és a gyanúm minden bizonnyal be fog igazolódni – le nem írnám, hogy miért, mert Badsector letépi a fejem. (Nem baj, majd a közhelyekért fogja a leadek után!)
Na, ki a hunyó?
A Prescott család utáni nyomozás nem fog véget érni itt, sőt, ebben a részben fogunk majd nyomokat összepárosítani. Lesz is miből, mivel a történetszálak kezdenek összefutni, de nem pont úgy, ahogy az eddigiekben gyaníthatta bárki is. (Így van, lesz itt egy oltárian nagy csavar a rész legeslegvégén, de ha figyeltünk egy-két korábbi eseményre, sejthető lehetett!) Szóval igen, Nathan után fogunk nyomozni és ki is fog derülni róla pár dolog. Például az, hogy eléggé furcsa ízlése van. Meg a drogokkal kapcsolatban is bizony kiderül egy s más. Illetve, ha úgy jön össze, még péppé is verheti valaki.
Szóval Chloe és Max nyomozása folytatódik, és el is jutunk egy ártatlannak tűnő helyszínre, ami sokkal többnek bizonyul a kelleténél, kiderül, hogy az epizódok végén felbukkanó jelenetek is itt játszódnak. (Ezt is megemlíteném, a 4. rész végén már majdnem az egészet láthatjuk, de még mindig nem tudni, hogy ki csinál kit mivel.)
Lakókocsitól a buliig
Lesz egy kis utunk Frank felé is, és ha jól játsszuk ki a kártyáinkat, nem fog komolyabb bántódása esni – szerencsésebb esetben semmi baja nem esik -, de a második részben látott szeméttelep is felbukkan, lezárva egy történetszálat. A Vortex Club partiján is részt fogunk venni, ahol az Everyday Heroes fotópályázat nyertese is bejelentésre kerül – öt forintot lehet tippelni arra, hogy ki lesz az -, és itt is lesz egy fontosnak ígérkező párbeszéd, amelyből én pozitívan jöttem ki, meglepődötten tapasztalva ezt. A vége viszont elég váratlanul következett be eme résznek. Egy nappal vagyunk ugye a tornádó bekövetkezte előtt és Arcadia Bay már több nyommal is jelzi, hogy közel a vég. Hogy ezt a Dontnod miként fogja kihúzni a Polarized névre hallgató fináléval, még nem tudom.
Audiovizualitásban a szokásos formában van
A zenék kitűnőek (mondjuk az első rész végén az Obstacles-t még mindig nem tudja megközelíteni), a szinkron az elvárásoknak megfelelően fantasztikus, viszont a grafika továbbra is egy kicsit elmaradottabb itt-ott. Ezt még meg is érteném, de a lipsync nekem feltűnően problémás továbbra is. A második részben egyszer egy jelenet közben állítottam meg és Max ott húsz másodpercet tátogott… A feliratok pedig még mindig nem vannak száz százalékban ráidőzítve a hangsávra. Szóval az összkép ebben a tekintetben még mindig felemásnak ígérkezik.
Vége a dalnak
A Life is Strange még mindig az év egyik legdurvább játéka, az idei év The Walking Dead hiányát (nem, a Michonne mini-sorozat nem számít bele…) simán feledteti a Dontnod, akik ráadásul komoly tempóban pakolnak kifelé. A negyedik rész csak azért kap nyolcas kezdőszámjegyű értékelést, mert a fotós játék már megint benne van, a lipsync pedig továbbra is feltűnően eltér. A történet komoly, csak az a csavar ne lenne ÍGY kivitelezve. Mondjuk ezzel elérték, hogy bevárjam a finálét, mert jó lehet ez még. És Samuel nem tűnik gyanúsnak, ahogy sejtettem. Hm…
-V-
Pro:
+ Továbbra is pazar az audió
+ Itt is remek újrajátszhatósági faktora van
+ A hülye befejezéssel elérték a cliffhangert
Kontra:
– A lipsync miért ilyen trehány?
– A fényképes minijáték
– Ezt a csavart ilyen váratlanul hogyan lehetett előhúzni?
Kiadó Square Enix
Fejlesztő Dontnod
Stílus kaland
Megjelenés 2015, május 19
Life is Strange: Episode 4 - Dark Room
Játékmenet - 8.2
Grafika - 7.6
Történet - 8.5
Zene/Audio - 8.4
Hangulat - 9
8.3
KIVÁLÓ
A Life is Strange még mindig az év egyik legdurvább játéka, az idei év The Walking Dead hiányát (nem, a Michonne mini-sorozat nem számít bele...) simán feledteti a Dontnod, akik ráadásul komoly tempóban pakolnak kifelé. A negyedik rész csak azért kap nyolcas kezdőszámjegyű értékelést, mert a fotós játék már megint benne van, a lipsync pedig továbbra is feltűnően eltér.