A Sony Computer Entertainment amerikai vezérigazgatója, Shawn Layden szerint bár harmincnál is több, virtuális valóságot alkalmazó játék készül a Project Morpheus headsetre, de a céljuk az lesz, hogy kisebb és tömörebb méretűek legyenek.
Ebből értelemszerűen az is következik, hogy a Sony VR-fejlesztési stratégiája egy kicsit másmilyen lesz. Nem az lesz a szempont, hogy ötvennél is több órát töltsünk el velük az elejétől a végéig, hanem az, hogy minél koncentráltabb, tömörebb élményt nyújtsanak majd eme termékek. Szóval akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy rövid, de velős játékokat szeretnének összehozni – ezt meg is érthetjük, hiszen a huzamosabb használat akár fejfájást is okozhat és ezzel a lépéssel elkerülhetik a panaszokat.
Viszont még felmerülhet a kérdés, hogy mikor is láthatjuk a végeredményeket? Eddig többnyire csak techdemókat láthattunk, ami azért bár több a semminél, de ezek messze vannak a végeredménytől, amit majd átélhetünk. Az is igaz, hogy a jó munkához idő kell: ha nem lesznek összecsapott játékok, akkor nem lehet egy rossz szavunk sem. Főképp úgy, hogy az Oculus Rift is épülget-szépülget, ez pedig egészséges vetélkedésre adhat ez így okot a japán konzolgyártó cégnek!