Zombi – TESZT [PS Plus]

TESZT – Mikor a Nintendo Wii U konzoljához megjelent a játék és – java részt minden lehetőséget ki is aknázott (csak azt nem ami épp kimaradt -_-) – a nintendo tulajdonosok örülhettek a kontoller adta lehetőségeknek a játékban, valljuk be őszintén irigykedtünk rájuk mint a fene. Azonban ez az irigység a játék megjelenését követően szépen lassacskán felszívódott, mivel nem csak az derült ki a játékról, hogy ki sem aknáz minden lehetőséget a konzolon, de az is, hogy a marketinggel ellentétben még csak nem is lett akkora durranás mint ahogyan azt első blikkre gondoltuk volna.

 

Természetesen nem a koncepcióval volt baj, sőt az egyértelműen kiválóra sikeredett. Egy olyan zombis horror játékot kaptunk, ami a trendektől eltérően nem a rohanok’oszt’kaszabolok sémát követi, hanem egy tényleges borzongató, hátráncigáló, félelmetes programot, ami a testnedvek helyett az idegeinkre kívánkozott hatni. Az, hogy ez mennyire is sikerült, arra kitérünk hamarosan. De ide még lejegyezzük, hogy a Zombi U egyetlen, valamennyire is kiemelkedő tulajdonsága, az a kontrolleres irányítása volt, nem pedig maga a játék. A csöpp kijelzőn való tevékenykedés nagyon feldobta az amúgy lecsupaszítva alap zombis lövöldét.

ps4pro.eu-news-reviews-previews-and-more-zombi-15

Kiborul a bili

De vajon mit kapunk mi, földi halandó, gyarló emberek akik nem fektettek bele a gyenguska nyitócímekkel induló, és a későbbiekben sem túlzottan támogatott Wii U konzolba? Na igen. A Nintendo új platformján elért gyenge sikereket látva a fejlesztők eldöntötték, hogy minden másra is kidobják játékukat, amolyan tűzoltás célzattal. Az ilyen lépések soha nem voltak kifizetődők, és a játékot kipróbálva ezúttal sem lesznek azok.
Még ha félre is tesszük mindazt, ami a legidegesítőbb a „lebutított” változatban, még mindig ott maradnak azok a problémák, amik a legelső megjelenés óta kísértik a Zombi-t. Vegyük hát szépen sorban, hogy mik az alapvető problémák a cuccal, aztán átesünk a frissesség oldalára és megnézzük mindazt, ami az új portokon nem működnek.

1. Történet; Ha láttatok már horrorfilmeket akkor láttátok már a Zombit is. Ebben a játékban egyszerűen minden olyan horror-klisét megtalálunk amit valaha filmben felhasználtak. Az már biztos, hogy a Nintendo által megbízott csapat nem az eredetiségre, sokkal inkább a sebességre hajtott rá.

2. Ügyetlen harcrendszer; A Zombiban legtöbbször közelharcra kényszerítenek minket, viszont az a lehető legelba…butább módon lett megoldva, így egy gyengébb idegzetű gamer elbúcsúzhat a játékszerétől ha hagyja magát felba…bosszantani vele. Szúszá srácok!

3. Kevés lőfegyver; Mikor a bemutató videók sokaságában azt láttuk, hogy a jól-járt játékos a Wii U kontrollerét maga elé emelve kezeli a mesterlövész puskát mindannyian remegve vártuk, hogy megkaparintsuk végre a kellő felszerelést, és mi is „mayerkedhessünk” kicsit azzal a vállra támasztható légvédelmi löveggel… Azonban erre vajnyi kevés lehetőséget ad a játék, ugyanis lőfegyverrel ritkán találkzunk… Nem ez lett ígérve!!! (Újfent ☹ )

ps4pro.eu-news-reviews-previews-and-more-zombi-5

Tocsogunk a…

Miután átvettük a három legidegesítőbb pontját a játéknak (ezek a Wii U tulajdonosokra is igazak) most tekintsük meg, mivel bosszant a Zombi minket PS4-en, PC-n vagy esetleg Xbox One-on. Mielőtt viszont beleszaladnánk, nem kell levegőért kapkodni. Aki ad a véleményünkre az úgyis távol marad a játéktól, aki pedig esetlegesen már belefektetett, gondoljon annak pozitívumaira. (Mert hogy azok is vannak, nem sok, DE VAN!)

1. Akármennyire is bután hangzik ez a játék TV-n az igazi. Volt sikerem látni a PC-s verziót és egy fali TV-hez képest az apró kijelzőn minden a lehetőségeihez mérten igyekszik elrejtőzni a játékosok elől. Ha bármire szükséged lenne azt garantáltan hosszú másodpercekig fogod kutatni, ami azért egy túlélő horror esetében, – amiben szituáció-függően 3-4 zombi egyszerre eshet neked – nem túl barátságos megoldás. Természetesen a konzol tulajdonosok itt még nem fáztak rá annyira, az ő televízió képernyőiken nagyjából minden szépen látható.

2. Egyszerűen öngyilkosság az inventoryhoz nyúlni! Nem szabad! EL A KEZEKKEL! Amennyiben kifogynánk a lőszerből vagy bármi történne a kezünkben lévő közel-vagy lőfegyverrel akkor természetesen az invit előhívva hozhatunk elő másik csapkodó-műszert, hogy továbbra is igyekezzünk játszani az életképes túlélőt.

Ezúttal azonban nehéz lesz a dolgunk, mivel a Wii U-val ellentétben most nem a kontroller (nem létező) kijelzőjére kapjuk a raktárat, hanem a képernyőnk kellős közepére, szépen kinyújtva, hogy addig se lássuk, hogy mi történik a háttérben. Ergo az inventoryt használva önkényesen vonulunk a vakok társadalmába addig, míg valami korzózó zombi meg nem szakítja eme tevékenységünket!

-Kese-

Pro:

+ Sötét helyszínek
+ Félelmetes hangulat
+ Zombik!

Kontra:

– Idegtépő harcrendszer, mind közel és távol”harcban”
– Rémes történet
– Öngyilkos Inventory

 

Publisher: Ubisoft Montpellier

Developer: Ubisoft Montpellier

Genres: Túlélő-horror

Publication: Aug.18.2015

Zombi

Grafika - 8
Öngyilkos Inventory - 7
Újrajátszhatóság - 4
Irányítás - 4

5.8

KÖZEPES

A játék önmagában nem rossz, viszont rengeteg irritáló dolog van benne, kezdve a suta harcrendszerrel, az inventoryn át egészen a sablonmixes történetéig. Azt az egy dolgot vesztette el a program az átportolásával, ami pozitívuma volt, a Wii U kontrollert.

User Rating: 2.6 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Kese is a young talented writer and music producer from Hungary. He loves any styles of music, and movies too. In his free-time he plays action & adventure games.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu