ELŐZETES – Tudjátok, hogy mikor került sor a világ legelső E-sport eseményére? Meg fogtok lepődni, úgyhogy erre az infóra jobb, ha felkészültök. Az első ilyen esemény a Stanford egyetemen esett meg, méghozzá nem később, mint 1972-ben. Bizony, a manapság nagy népszerűségnek örvendő elektronikus sport már a 70-es években megkezdte térhódítását. Az iskola diákjai meghívást kaptak egy bizonyos „intergalaktikus űr-olimpiára”, a nyeremény pedig nem volt más, mint egy éves Rolling Stone előfizetés. (Már megérte nem?) És vajon tudod e, hogy melyik volt a világ legelső e-sport játéka? Megmondom… Ez nem más volt mint a Spacewar! 1972-ben a stanfordi srácok elindítottak valamit, ami mára gigantikus méreteket öltött.
Napjainkig rengeteg ágazata nyílt az E-sportnak, úgy mint a harci játékok (Tekken, DOA), valós idejű stratégiák (Warhammer sorozat), FPS-ek, és a multiplayer online harci arénák. A lehetőség népszerűsítésére olyan események alakultak, amik célzottan csak az E-sportra fókuszáltak, ilyenek az Inter Extreme Masters, The International Dota 2 Championship, League of Legends World Championship, és a Battle.net world championship szériák.
Ezek a rendezvények nagy népszerűségnek örvendenek a játékosok körében a 2000-es évektől. Persze rengeteg olyan játék is van amit kifejezetten e-sportra fejlesztettek, ilyen példának okáért a Counter-Strike Global Offensive, Dota, LoL, verekedős játékok… A gamerek pedig imádják annak a lehetőségét, hogy megmérethetik magukat ezen játékokban. A versenyszellem ősapáinktól öröklött.
Ostrom
A legújabb játék, ami igyekszik teret hódítani magának a legnagyobb e-sport címek között a Rainbow Six Siege, amit a fejlesztők direkte a versengés világára fejlesztettek. Természetesen a sorozattól megszokott módon készhez kapunk majd (legalább is elméletben) egy minőségi egyszemélyes kampányt is, de erről egyelőre se információnk, sem érdekeltségünk, mivel a multiplayer ígérkezik a játék legjobb tartalmának. Világunk elérte azt a kort, amikor a játékosok már cseppet sem elégedettek ha egy címből kimarad a multi lehetősége, mivel mindenki a másik játékos hátsó felét akarja szétrúgni és nem a gépi ellenfelekét. Az új R6-el több különböző multiplayer módozat is érkezik majd, azonban ezekről is konokul hallgat a fejlesztőcsapat, az egyetlen mód amiről már lehullt a lepel az az 5v5-ös csatározás.
7 év után
Ha szereted a csapat alapú taktikai lövöldéket (mint a CS) akkor bizonyára a Ubisoft aranycímét sem kell bemutatni a számodra. Az utolsó felvonás, (Vegas) óriási sikereket ért el a multiplayer játékok terepén, hiszen ez volt a legjátszottabb multis cím Xbox Live-on még évekkel a megjelenése után is.
Milliók játszottak éjt-nappallá téve a legjobb frageket és achievementeket hajkurászva. Talán akkor sem túlzunk sokat, hogy ha kijelentjük, hogy ez volt a Ubisoft legnagyobb eddig elért eredménye, legalábbis a franchise-al kapcsolatban biztos! Több része is volt a Rainbow Sixnek azelőtt viszont egyik sikere sem ért fel a Vegas eredményeivel. Most pedig a fejlesztők azt tűzték ki céljuknak, hogy fölözzék az előző „szuper-cím” sikereit a Siegel.
Mikor a Ubisoft bemutatta az új R6-ot az már ideje korán lejegyezhettük, hogy egy agyonfinomított FPS-ről van szó. A legjobb innovációja pedig (sajnos… erre még kitérünk!) a multiplayer játékok megfigyelő kamerái lesznek, amiket kifejezetten az E-sport kommentátoroknak fejlesztettek ki. Ezzel szerették volna megnövelni a Rainbow Six Siege esélyeit a multiplayer nevek között. És sajnos ennyiben ki is merül a különbség a COD, CS és RSS között.
Elkülönítve
Az R6S hasonlóan a Counter Strike-hoz 5v5-ös harcok lebonyolítására lesz alkalmas, a különbség csupán annyi lesz, hogy a jó és rossz fiúk egymástól szépen elkülönítve kapnak helyet a pályákon. A rossz arcoknak lehetőségük lesz, az „erődítményeikben” elhelyezni kényük-kedvük szerint túszaikat, hogy aztán a teljesen zárt épületbe a felfegyverzett polisz () behatoljon és megpróbálja kiszabadítani a foglyokat. Tehát a különbség annyi lesz, hogy a rendőröknek vakon kell behatolniuk az épületbe, anélkül hogy tudnák, a bajkeverők merre és hogyan helyezkednek el, grátiszba a túszok hollétéről sem tudnak előre semmit.
A legremekebb ebben az, hogy a rossz-fiúk elrejthetik a túszokat.
Ez kiszélesíti a CS-ben megismert stratégiai lehetőségeket, hiszen ott tehetünk, keresztbe a másiknak ahol csak akarunk, csak a kör indulásával a legszokatlanabb helyekre kell bújtatnunk a foglyainkat. Megalkothatjuk csapatunk védekezési stratégiáját, a pályákat felfedezve kitapasztalhatjuk, hogy hol a legcélszerűbb berendezni a védekező állásokat.
Rendőrként kicsit már nehezebb lesz a dolgunk, hiszen úgy kell behatolnunk az épületbe, hogy halvány-lila-ebolánk sincs arról, hogy az ellenfél hogyan helyezkedik el, vagy, hogy az erődítmény melyik részében tartják fogva a túszaikat. A teljes épületet be kell járjuk, elleneinkkel leszámolnunk és a szerencsétlen foglyokat kiszabadítanunk. Remélhetőleg mindezt egy jól kiegyensúlyozott multi keretein belül, mert így első blikkre elég lehetetlennek tűnik a rendőrök dolga, de csalódtunk már pozitívan ilyesmiben.
Számomra elég
A Rainbow Six Siege egy elég jó játéknak ígérkezik, de egyelőre túl keveset hozott nyilvánosságra a Ubisoft a címmel kapcsolatban ahhoz, hogy messzemenő következtetések levonásába tudjunk bocsátkozni. A játék 2015, október 13-án fog megjelenni, és nagyjából itt ki is fogytunk az infóból. Lesz egy két érdekes (ambiciózus) újdonság a programban (spectator mód, elkülönített pályarészek) amik új élményekkel kecsegtetnek, de többről még mindig nem szól a fáma. Talán legközelebb…
-Kese-
Pro
+ Érdekes újítások
+ Új (elkülönített) pálya elrendezés
+ Tom Clancy (:P)
Kontra:
– A Ubisoft titkolózik
– Továbbra is fájnak a Patriots-al történtek
– Senki sem tudja, mi lehet ebből… (☹)
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Stílus: Action, FPS
Megjelenés: 2015. Dec. 1