TECH – Már nem tagadhatjuk le, hogy a virtuális valóság feltámadt: a kilencvenes években a Nintendo csúnyát hasalt a Virtual Boyjal, de a hibákból mindenki tanult. Miközben a Sony a Project Morpheusszal már elkészült és csak a játékokra várnak többnyire, az Oculus is készülget a Rifttel, amihez most egy kiegészítő is van már… és ez igencsak ígéretesnek tűnik az eddig látottak alapján!
Bár az Oculus Rift alapból egy wireless Xbox One kontrollerrel jön, az Oculus Touch egy sokkal természetesebb megoldásnak tűnik az irányítás terén. Ebből a bemutatott prototípus „Half Moon”, azaz félhold névre hallgat, és mindegyik kezünkre jut egy. Egymásnak tükrözése a kettő, hogy így ne legyen az, hogy például a balkezesek nem lennének képesek teljes mértékű irányításra a játékokban. Így mindenkinek egyenlő esélye van: ugyanazt kapjuk mindkét oldalon. Nincsen preferálva senki sem.
A Half Moonokon egy analóg kar, két gomb, egy analóg ravasz, illetve egy „kézravasz”. Az Oculus szerint ezt úgy kell elképzelni, mintha ezzel felvennénk egy virtuális pisztolyt, majd a mutatóujjunkat használva meghúznánk a ravaszt. Szerencsénkre wireless kontrollerekről beszélünk (mondjuk ezeknél egy picit merész kifejezés ezt a szót alkalmazni), így nem fogunk elakadni valami kósza kábelben játék közben.
Ami viszont még érdekesebbé teheti a Touchot, az a bennük elhelyezett érzékelők összessége, amelynek köszönhetően egyes kéztartásokat felismerhet. Így például a valamire történő rámutatás, az integetés, vagy egy felfele mutató hüvelykujj azonosításra kerül. Ebben bőven van potenciál, viszont ehhez arra lesz szükség, hogy a játékok is rendelkezzenek majd ezt alkalmazó funkciókkal, vagy különben kihasználatlan maradna eme lehetőség. Ezért is lesz egy kicsit később elérhető csak a publikum részére az Oculus Touch…
Kérdés lehet, hogy hozzá lehet-e szokni a Touchhoz? Bár tény, hogy eleinte nagyon szokatlannak tűnik, de néhány percen belül már intuícióként fog menni a kezelése. Szóval csak eleinte szokatlan. Számunkra az lesz ebből a kérdés, hogy vajon a Sony is elő fog-e lépni valami ehhez hasonló megoldással? Lenne benne potenciál, és ha tényleg sikeres lesz a Touch, akkor a japán cég biztosan nem szeretne lépéshátrányba kerülni.
Tehát mi nem mondjuk azt, hogy kizárt dolog, hogy a Sony létrehozzon egy hasonló megoldást. Sőt, kifejezetten örülnénk neki, mivel a virtuális valósághoz ez az irányítási lehetőség tényleg egy lépéssel közelebb viszi a játékosokat. Természetesebbnek tűnődik, mintha egy DualShock 4-est szorongatnánk a Project Morpheusszal a fejünkön.
Az Oculus Touch 2016 első felében kerül development kit formájában egy nagyobb publikum elé, úgyhogy még várnunk kell arra, hogy mi magunk, földönfutó játékosok is kipróbálhassuk. Az indoklás erre az, hogy a fejlesztőknek időt kell adni arra, hogy megszokhassák a Touchot, majd annak funkcióit képesek legyenek implementálni játékaikba. Mi kifejezetten remek ötletnek tartjuk, de most a Sony térfelén van a labda!
-V-