Gauntlet: Slayer Edition – 30 év után újra hentelünk a katakombákban!

TESZT – Az Arrowhead Game Studios, a Magicka fejlesztői elég durva feladatra vállalkoztak, amikor az 1985 óta talpon levő Gauntlet franchise legújabb tagját összehozzzák. De valahogy mégis sikerült modernizálni azt, amely által oh, úgy ismert lett a Gauntlet. Most már PlayStation 4-re is kihozták, megőrizvén egy fontos kulcspontot konzolon is…

– Négy! -A Gauntlet, amelynek a PlayStation 4-es alcíme Slayer Edition lett, pontosan arra épít, hogy négyen játsszunk kooperatívan. Ez engem valahogy kapásból a Diablo III-ra emlékeztetett (és nem, továbbra sincs jó emlékhalmazom azzal kapcsolatban), mivel ott is csapatosan is csapathattuk. És nincs is olyan messze a hasonlat a Blizzard játékától. Ez is egy hack ‘n’ slash, bár itt kisebb pályákra bontva van adagolva az áldásosztás. Hát na, Morak, aki ezt az egész kócerájt létrehozta, nem vitte túlzásba, de jó értelemben. A cél a sztoriban a magyarul eléggé furán hangzó Tyrfing nevű kard megtalálása papíron.

És mi ez a négy a leadben? Nos, ez a karaktertípusokra is vonatkozik: Warrior, Elf, Valkyrie és Wizard – na a varázsló simán emlékeztethet a Magickára, amely az Arrowhead első játéka volt. Hiába, a jóból jó ötletet meríteni jó dolog, főleg, ha azonos a fejlesztő. Amúgy naná, hogy mindenkinek különböző stílusa van: a Warrior a lassú, de erős támadó, a Valkyrie a sokat ütő, keveset sebző offenzív karakter. Nekem az Elf volt a favorit, mesterlövészkedni tudni kell, elvégre ő pont a nagyobb távolságból támadó karakter. Persze legtöbbször nem jött össze…

gauntlet 3

Arany

A Gauntlet során az arany lesz a legfontosabb fizetőeszköz, ezzel tudunk venni mindent és a szokásoknak megfelelően az ellenfelek – akikből lesz bőven, sőt… -, a pályán levő vázák és eféle tereptárgyak mind magukban hordanak. Semmi meglepetés nincs ezen a téren. Van minden pályán egy korona is eldugva, a pálya végén ha rajtunk van, bónusz pénzt kapunk. A Skull Coin is beváltható aranyra, de érdemes azért magunknál is tartani ezeket, mivel ezek a continue szerepét is betöltik. Fejlesztéseket is aranyból vehetünk, szóval gyűjteni, gyűjteni, gyűjteni, mert mindig jó, ha van egy zsáknyi a zsebünkben.

gauntlet 1

Slayer Edition?

Miben tér el a Slayer Edition a PC-s alaptól? Testreszabható loadoutok, egy tonna új fegyver, speckó támadások, amelyek nem fogják a kollégáinkat megfektetni (mondjuk az kifejezetten humoros lenne egyfajta torz, perverz gondolattal), de két új játékmód, az Endless és a hullámokban támadó Coliseum mód, ha esetleg már végigtoltuk volna a három nehézségi szintttel rendelkező kampánymódot. És persze felszerelések – áldom az Arrowheadet, hogy nem mentek a mohó, már-már idegesítő megoldásra, hogy pénzért megnyithatunk dolgokat, ehelyett mindent megszerezhetünk becsületes játékkal. Minden karakternek egyedi potija van, illetve extra képességei is lettek a PC-s alaphoz viszonyítva.

8

Haláli

Nem egyszer el fog jönni értünk a Kaszás, és bizony egy szimpla találat egy élet bukását jelenti, ami egy újabb indok arra, hogy ne egyedül játsszunk. Mintha direkt így lett volna fejlesztve a Gauntlet, hogy ne nagyon próbálkozzunk szólóban. Viszont ha online játsszunk, figyeljünk a lagra. Az bizony tömöttebb helyen lesz, és az egy ilyen tempósnak tűnő játékban igencsak fájdalmas tud lenni. A Coliseum módban, amelyben az aréna naponta váltakozik, egy poolból megy mindenkinek az élet. Ehhez adjuk hozzá a nehézséget… és máris nem könnyű a játék.

gauntlet 4

Látványos-e?

Valahogy nekem nem nagyon jött be a Gauntlet látványvilága. Nem azt mondom, hogy csúnya, de egy picit ötlettelennek tűnik a dizájn. Persze, ízlések és pofonok, de nekem nem jött át a stílus. Ennek ellenére nem annyira komoly. A szinkronon érződik, hogy igen, sablonos, de nem akarja magát komolyan venni. (Például a töltőképernyőn feltűnt, hogy egyszer azt javasolta, hogy ne igyunk és vezessünk egyszerre!) A zene szintúgy olyan semmilyen. Max a szinkront tudnám felhozni okénak.

Gauntlet 5

Megéri, de nem egyedül

Ezt a játékot úgy ajánlom, ha nem egyedül játszunk. Viszont multiban elég kicsinek tűnünk, ami picit zavaróvá tudja tenni a játékmenetet. Viszont ennek ellenére ez egy korrekt dungeon crawl lett. Nem egyszerű, de pont arra biztat, hogy merjünk másokkal játszani. Ha túl tudjuk tenni magunkat az itt-ott felbukkanó lagon és a semmilyen audiovizualitáson, akkor ez egy elfogadható, korrekt produktumnak nevezhető. Dungeon crawl fanoknak bátran ajánlom.

-V-

Pro:

+ Javult a PC-s kiadáshoz képest
+ Nem kell halálosan komolyan venni
+ Változatos a 4 karaktertípus, főleg multiban mutatkozódik meg

Kontra:

– Elég átlagos, semmilyen az audiovizualitás
– Egyedül nem éppen egyszerű menet, multiban pedig a méretek miatt szintén
– Itt-ott sajnos képes laggolni

 

Kiadó: WB Games

Fejlesztő: Arrowhead Game Studios

Stílus: Akció, Kaland, Szerepjáték

Megjelenés: 2014. szept. 23.

Gauntlet: Slayer Edition

Grafika - 7
Zene/Audio - 8
Játékmenet - 8.5
Kihívás - 8.5
Újrajátszhatóság - 8

8

A Gauntlet 30 év után újra pislákol. Nem tündököl, de felhívja magára a figyelmet.

User Rating: 4 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu