TESZT – Soha nem gondoltam volna, hogy valaha fogok még írni a Bungie sci-fi MMO-FPS-éről, de nagyon úgy néz ki tévedtem. Egy évvel ezelőtt a Destiny kapott hideget-meleget, viszont az eladási számokat, a játékos bázist, és az új nagyobb volumenű kiegészítőt tekintve sikeres lett. The Dark Below és a House of Wolfes után végre olyan képet fest, amelyre már régóta vártak a guardianok.
Kezdésnek szeretném megemlíteni, hogy a PlayStation Store fennállása óta a Taken King történelmet írt, ugyanis minden idők legjobb nyitásával ezen a területen elfoglalta az első helyet. Bíztató rajt. Legalábbis az Activision-nek. Nem szeretném olyanra fecsérelni az időt miszerint Peter vagy Nolan jobb Ghost szinkron. Nézzük inkább azokat a tényeket, melyek rávilágítanak magára a játékra. Vajon érdemes újra fegyvert ragadni és belemerülni eme sötét univerzum rejtelmébe? Hamarosan kiderül.
Kössétek fel a nadrágot. Apa nagyon dühös lett!
Miután Crota halálhíre eljut még a galaxis legeldugottabb feketelyukába is, ezért nem meglepő, ha apja Oryx nem hagyja tétlenül fia elestét. Összeszedi flottáját, majd csatlósaival vállvetve megindul a Tejút rendszer felé, annak érdekében, hogy mindent leigázzon, ami az útjába kerül. Fő célja persze apró univerzumunk totális megsemmisítése. De van itt egy kis bökkenő. Oryx tényleg isten. Belőlük is a legkegyetlenebb fajta. Szóval ragadjátok meg fegyvereiteket és mutassátok meg neki, ki hordja a nadrágot.
A változások kora
A 2.0-ás frissítéssel rendbe tették a küldetés rendszert, valamint finomították a fejlődésen. Végre csak és kizárólag xp gyűjtéssel lehet erléni a lv 40-es maximum szintet. Igaz a light pontok így se tűntek el teljesen, de karakterszintet már nem befolyásolnak. Lecserélték kis hű társunk Ghost hangját.
Ezek után már csak meg kellett várni a The Taken King megjelenését, amely bizony tényleg életet lehel a Destiny-be. Boss-ként Oryx könyörtelen és brutális bestia, kinek láttán kirázott a hideg. Eljövetelével, ha nem is csavarokkal teli, de a játék fennállása óta a legjobb történetszál alakult ki. Királyok a küldetések. Hangulatfokozóként missziók közötti átvezető animációk pörögnek. Jobban megismerjük a karaktereket, ezáltal tulajdonságaik kezdenek kibontakozni.
Maga a taken faj pedig harcok közben szemét módon tud osztódni, így minél előbb lyukakat kell lőni a rohadékokba. Új helyszínként most nem bolygóé lett a főszerep, hanem a Dreadnought-é, ami nem más, mint egy hatalmas hadihajó.
Itt lehet patrol küldetéseket végrehajtani, de még véletlenszerű keményebb összecsapásokba is bele-bele futhat az ember. Nem beszélve a fellelhető kincses ládákról és calcified fragment keresésekről. Megnyílt 4 új három fős strike pálya, amik talán a legjobban eltalált dungeon-ök . Igaz elődeiknél nehezebbek lettek. Egyik végén például teljes sötétségbe kell megküzdeni a főellenféllel.
A The Taken King megjelenése tényleg életet lehel a Destiny-be.
Másikba pedig, a gördülékeny előrehaladás érdekében kapunyitásokhoz egy fényes gömböt kell magunkkal cipelni, miközben megállás nélkül torkolattüzek keresztmetszetébe rohangálunk. Ezen felül felpofoztak 3 régi újat annyi különbséggel, hogy azokban az új taken faj képviselőit kell ripityára aprítani. Ezekre még rájön desszertként Oryx búvóhelye. Mindegyik pörgős. Nem fulladnak unalmas lövöldözésekbe. Végig toppon kell lenni.
Érkezett három új subclass. Warlockok Stormcaller-re váltva villámokat szórnak, mint egy Sith lovag, Titán Sunbreaker formába izzó kalapácsokkal közelről gyakja, távolról pedig dobálja az ellent. Hunterek pedig Nightstalker variációja Void íj megidézésével lelassítja vagy összeköti a dögöket. Akik más játékosok skalpjára vágynak nyolc új PVP arénába elégíthetik ki vérszomjukat, melyek némelyike összefüggésbe van az előző helyszínekkel. Mivel két új játékmód is helyet kapott, így jóval taktikusabb, illetve nagyobb csapatszellemet igénylő összecsapások várhatóak.
Ezek közül első a Rift, mely gyakorlatilag olyan, mint egy capture the flag. Lobogó lopás helyett, tűzgolyót kell megkeresni, majd elérni vele az ellenfél bázisáig mielőtt bekövetkezik a slam dunk. Mayhem módba pedig szuperképességeink gyorsabban töltődnek újra. Írnom se kell milyen totális összevisszaság uralkodott el mindenkin. Amerre csak fordultam mindenhol robbanások, repülő kalapácsok és cikázó villámok töltötték ki a képernyőt.
Meghalt a király, éljen az új király! Vagy inkább mégse?
Nem tudom nektek mi a véleményetek róla, de ha online játékkal töltöm üres perceimet, elvárom a közösségi funkciókat. Nincs még megfelelő chat ablak, ami már kezdetek óta alapját képzi az MMO stílusnak. Ez nagyon gáz.
Továbbra is botrányosan rossz a karaktergeneráló képernyő. Nem várok el Dragon Age – Inquistion szintet, de azért, na! 2015-öt írunk, könyörgöm! Grafikára nem panaszkodom. Még mindig szép. Hiába vannak folyamatos frissítések, egyszerűen nem tudják kiküszöbölni az állandó grindelés problémáját.
Kevesebb vagy több idő után újra előjön, ami úgy tűnik, nem akar sehogy se véget érni. Elég súlyos hiba, mivel így hamar rá lehet unni. The Taken King-en látszik Bugnie barátunk lelkesedése, mivel nyitottak a rajongók kívánságai felé. Sok mindent kipofoztak, továbbra is jó úton haladnak, de még mindig vannak olyan alapvető hiányosságok, melyek sürgős javításra szorulnak.
-Parzifal-
Pro:
– Új subclass bevezetése
– Továbbra is kellemes sci-fi környezet
– Még mindig nagyon jó online shooter
Kontra:
– Hanyag karaktergenerálás
– Egy idő után unalmas grindelések
– MMO-ra jellemző közösségi funkciók hiánya
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Bungie
Stílus: FPS, MMO
Megjelenés: 2015 Szeptember 15
Destiny: The Taken King
Játékmenet - 7
Grafika - 8.6
Sztori - 8.4
Zene/audio - 8.2
Hangulat - 8
8
KIVÁLÓ
A Destiny: The Taken King jobb sztorimóddal, érdekes karakterekkel és tömérdek fejlesztési lehetőséggel köti le továbbra is a rajongókat. Egyértelműen ez a legjobb eddigi kiegészítő lemez. Sok tekintetben javítottak az eredeti hibákon is, azonban még mindig vannak hiányosok.