WRC 5 – Egy új világ

TESZT – Amikor a WRC 4 után a Milestone már nem koncentrált a rali-világbajnokság licenszére, akkor egy kicsit elmosolyodtam: kíváncsi voltam ugyanis arra, hogy az olaszok után a Kylotonn mit fog összehozni az új WRC játékba. Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

 

Nahát, egy autós játék PlayStation 4-en. Ez nem valami gyakori: a rajtnál ott volt a Need For Speed Rivals, aztán tavaly a DriveClub, majd a Project CARS, az F1 2015, végül pedig itt a WRC 5. Nagyobb versenyzős cím egyszerűen nincs a PS4-en! Most is a Gran Turismo 7-re várunk (és ez 2017 előtt kellene, hogy megjelenjen, tehát lehet ez egy év, vagy 8 hónap is, ki tudja?), de addig is végre itt a PS4 első komolyabb, kizárólag rali-játéka.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Kísért a múlt

A Kylotonntól egy picit tartottam. A Motorcycle Club volt asszem a legutóbbi játékuk, azt kipróbáltam PC-n… nos, kár, hogy nem rögzítettem. Aztán végül elindítottam a WRC 5-öt és egy letisztult menüvel találkoztam (és ráadásul a startképernyőn az autó is mindig más, tetszik az elképzelés), amely már kapásból szét van bontva: solo, multiplayer. leaderboards, settings ééés… egy visszaszámlálás a 2016-os eSports WRC-szezon startjáig.

Máris egy lépés el a Milestone-tól és egy ugrás a Codemasters DiRT Rally-ja felé. Ez a játék gyakori összehasonlítási alap, ugyanis bár még csak PC-n fix, hogy elérhető lesz, de már most, Early Access formátumban is toronymagasan veri a mezőnyt… és a WRC 5-öt is.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Rali iskola

Ha jól emlékszem, a WRC 1-ben, vagy a 2-ben volt egyfajta tutorial, aztán a 3-ban már tuti nem. Ezt kiküszöbölte a Kylotonn, ugyanis ha kapásból mélyvizeznénk, inkább arra bátorít, hogy menjünk tanulni és általában ez alapján lövi be nekünk az AI nehézségi szintjét (ebből négy van) és a fizikát (nekem kapásból hardra és maximum fizikára kapcsolt, eléggé eltévedt).

Óh, a fizika: ez bizony szerintem bár jobbnak tűnik a Milestone-féle WRC-knél, valamiért mindig elég nehéznek éreztem az autót. Nem azt mondom, hogy egy kis mozdulat és már legyen alulkormányzott, csak ne legyen ennyire súlyosnak érződő az alattam feszítő verda. Itt külön kiemelném, hogy a PC-s verzióban elég gyatra módon talán csak a G25-ös kormányt támogatja – ez mi, kérem?

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

De visszatérve a fizikára: mégis van ebben pozitívum: ha feljebb tekerjük a sérülést, akkor bizony elég hamar lerongyolhatjuk a kocsit, amely a végén akár már elindulni sem tud, és akkor bizony ott vége a dalnak. A törésmodell véleményem szerint elég remek fejlődésen esett túl. Persze a kezdőknek van visszatekerés, fékezés-, és kormányzásrásegítés, a sérülés mértékét és annak az irányításra történő kihatását is beállíthatjuk. Ebben is oké a játék. Amiben szintén van lehetőség, az a felületek közötti érzékelhető eltérés. Jégről aszfaltra mondjuk nem olyan egyszerű átkanyarodni megcsúszás nélkül. Nem rossz.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Fáj a fejem ettől a látványtól

Nem azért, mert oltárian ronda a játék, félreértés ne essék: attól fájdult meg a fejem, hogy sok, nagyon sok a screen tearing a WRC 5-ben. Lehet, hogy másnak nem zavaró, de nekem feltűnt. Grafikailag a pályák többsége (13 ország foglaltatik a programban amúgy) nem nagyon különböztethető meg egymástól. Nem annyira rondák, bár az azért itt is látszódik, hogy a pálya melletti bokrokat szemmel láthatólag tölti be, miközben sajnos a frame rate-tel kapcsolatban is adódnak gondok. De ennek ellenére az autók és azok rongyolódása, na azok nagyon jók! Szóval a látvány eléggé közepes.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Hangosabban

Lecserélésre került a WRC3-4 navigátora, viszont ő egy picit technikusabban segíti tekergőzésünket a pályán. Egy picit szokni kell, mert például ahogy a kanyarok következnek, még arra is van külön kifejezése, mint például az into, vagy a for. Hangzásban nem olyan túlzottan angolos hangzású, mint a DiRT Rally – ebben bizony a Codies munkásságánál jobbat hoztak össze a kylotonnosok! És mi a helyzet az autók hangjával…? Nos, kicsit visszhangzanak, de szerintem egy picit profibban szólnak a kocsik. Az kérdéses, hogy a lefele váltásnak miért nincs nagyobb hangereje? Zene játék közben nincs. Tessék valamit belökni a háttérben.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Karrier

A karriermód kivágta a Milestone-hagyatékot – egyszerű, átlátható, és a pályák közötti szerelgetés sem tűnik unalmasnak. Nem kell újabb és újabb szerelőket szerződtetni, ehelyett csak a versenyzésre kell törekednünk. Csak itt kiemelném a rali iskolát: háromszor van ugyanaz, szóval hiába tűnik sok feladatnak, kétszer ismétlődik más típusú autókkal. És ha minimálisan is letérünk a helyes ívről, hogy másképp vegyük be a kanyart, gyorsan lemegy a helyes íves százalék nullára. Bosszantó.

Az viszont nem, ahogy a Kylotonn esetében nincs sok felesleges körítés, és ezúttal ne is gondolkodjuk a WRC 3-ban látott minijátékosdira. Itt tényleg versenyzés van csak és semmi más. Ez a 4-ben negatívum volt számomra és valamelyest itt is az lehetne, de ez nem akar DiRT 3 lenni.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Online

A lobbirendszert javítsák már ki. Az úgy nem helyzet, hogy elmegyek öt percre csinálni egy csésze teát és mire visszaérek, még mindig egyedül vagyok és várok valakire. Offline is mehet, adjuk tovább a joystickot és menjen a győzelemért a küzdelem. Colin McRae Rally 2-ben voltak ilyen emlékeim. Szóval itt is elég érdekes összkép van. Ennek a lobbis rendszernek akkor van értelme, ha már van egy baráti kör, akivel együtt játszunk, amúgy meg fárasztó.

Bár nem lett egetverő alkotás (sőt), szerintem kezdetnek valamivel jobbat összehozni a Milestone WRC-inél nem rossz rajt.

Jó alapok, hiányos felépítés

A WRC 5-nek magában véve nem sok oka van kitűnőnek lenni, mivel picit hiányos grafikailag, a hangokkal kapcsolatban pedig néhol túlzott a visszhang, miközben a játékmenetnél csak a bajnokság van még jelenleg működésben, az eSport pedig még nem. A fizika alapjai jónak tűnnek, lesz eSport is, és van beállítgatásokra lehetőség mindenkinek. De ez így teljes áron nem nagyon éri meg. Én megelőlegezek neki egy kis bizalmat: ha jövőre fejlődnek és talán több pénzük lesz fejlesztésre (mert szerintem ez itt a probléma!), akkor bizony a WRC 6 jobb lesz. Csak ne vágjuk le a kanyarokat, mert azt bizony időbüntetéssel honorálja!

-V-


Pro:

+ Rali iskola
+ Fizikailag jobbnak tűnik az eddigieknél
+ Végre egy vérbeli rali-játék PS4-en, ideje volt már

Kontra:

– Az online így egy picit vérszegény
– Grafikailag több ponton is problémás
– A fizika még egy picit finomításra szorul/strong>


Kiadó: BigBen Entertainment

Fejlesztő: Kylotonn Games

Stílus: Rally, autóverseny

Megjelenés: 2015. október 16. (PS4, PS3)

WRC 5

Játékélmény - 7.5
Grafika - 6.5
Fizika - 8
Zene/audio - 7
Hangulat - 6

7

A WRC 5 bár jobb lett a Milestone WRC-inél, a DiRT Rally-tól elmarad. Van még mit fejlődnie, de fizikailag potenciállal bőven rendelkezik. Olcsóbban megéri, teljes áron nem.

User Rating: 3.25 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu