TESZT – A Telltale és a The Walking Dead elválaszthatatlanná vált 2012 során. Bár lényegében nagy szabadságot nem kapott a játékos – ami nem is probléma, mert a Survival Instinct esetében balul sült el az ötlet -, mégis kárpótlásra került a nagyon komolyan összerakott sztorinak köszönhetően. Még mindig emlékezhetünk az első évad fináléjára. Azóta már véget ért a második széria is.
Clementine – aki nem tűnt olyan fontos szereplőnek még a sztori legelején – komoly jellemfejlődésen ment keresztül a játék során. A már kamaszodó leánnyal kapcsolatban talán nem lövök le nagy poént, hogy kimondom: végig velünk marad az évadban. Közben pedig fogyatkozik, illetve cserélődik a stáb körülötte. Mégis van itt egy megválaszolandó kérdés:
Miért sikeres a játék?
Két magyarázat is van arra, hogy miért lett Tellitaleálat Lee, majd később Clem kalandja átütő siker. Először is figyelembe kell venni, hogy egy alternatív regélése a TV-sorozatnak/képregényeknek – aki hűebb adaptációra kíváncsi, az bizony meg lesz lőve, ugyanis a Survival Instinct névre hallgató borzadályon kívül másra komolyabb lehetősége nem lesz.
Rendben, ott a licensz, ez alapból termelheti a bevételt. Ez nem teljesen magyarázza meg, miért is nevezhetjük jónak eme iromány alanyát. Lényegében azért nevezném kitűnőnek, mert HAT A JÁTÉKOSRA. Ami hibát elkövetünk korábban, az később vagy kinyír minket, vagy a sztoriban életben maradó karakterek kilétét dönti fel egy váratlan pillanatban. Lehet, hogy eme úr még elég jó hozzánk, de egyetlen hibás válasz a beszélgetésben elcsavarhatja egy rosszabb irányba a kettőnk közötti dinamikát. Ez főleg akkor lesz megfigyelhető, ha a teljes évadot (ami ugye öt részből áll) akár együltében hajtjuk végre – ez bizony be is következhet, mert úgy gondolom, hogy az első évad után a második is igencsak addiktív lett.
Kezd egy picit klisés lenni
Itt nem egészen a sztorira gondolok, mert az továbbra is fokozza a hangulatot, hanem a játékmenetről gondolom úgy, hogy ez kezd, minimálisan is, de megfigyelhető mértékben elfáradni. (S mivel a Telltale-nek ugye közben ott van a Tales from the Borderlands, a Game of Thrones és újabban a The Wolf Among Us is, talán érthető is, hogy miért van ez)
A játékmenet ugye nem nagy szám. Megy a történet, ha beszélünk valakivel, több opció közül választhatunk – ez kihat a karakterek irántunk kifejezett érzéseire és a sztorira egyaránt. Aztán ha irányításunk alá vonhatjuk Clemet, akkor körül kell néznünk a sztori folytatásához elengedhetetlen tárgyak felszedése, illetve a velük kifejezhető interakció céljából. Ezt az egyveleget dúsítja fel a manapság mintha elengedhetetlennek tűnő QTE-halmaz, ami általában a felénk irányuló támadások túlélése érdekében jelennek meg.
Ezzel nagyjából le is írtam a játékmenetet. Egyszerű, de nagyszerű – illik eme kifejezés rá, csak szerintem a harmadik évre már elkelne valami minimális frissítés, mert lehet, hogy akkorra már kátyúba kerül a történet. Nem kellene!
Chokito
A cel-shaded grafika és a PS4 kombinálása egy meh kategóriának felel meg. Ez a játék sem a látványvilág erősítésére készült, s mivel ez már a kezdetek óta így van, nem gond – csak jó lenne a folytatásra kicsit finomítani a látványon, mert a PS3-as első évad után nem akkora az ugrás, mint amire számíthatnánk. (Az első részben azért volt egy kis grafikai bug, valahogy Clem árnyéka helyén az egyik karakter bukkant fel az egyik jelenetben. Fura volt – nem nevezném hibának, egyszeri eset.)
Viszont az audió tekintetében továbbra is páratlan produktum a TWDS2: a jól összerakott ambient, a jó szinkronszínészek stábja és a párbeszédek kidolgozása zseniális! Ebben továbbra is töretlenül tarol a játék.
Van rá igény
Nagyon jó lett ez. A játékmenet minimalisztikussága lehet talán az egyetlen visszahúzó tényező, de az értékelés ne nagyon tévesszen meg: ezt a lemezt nyugodtan ajánlani tudom. Ha az első évad, illetve a 400 Days DLC megvolt, akkor az ottani történések ide is ki fognak hatni (oh hai, Kenny!), és az értékelésemhez hozzá lehet vágni egy fél csillagot. A történet elviszi a hátán Clemet és a többieket – főleg a több befejezés miatt! -, csak kérdés, hogy meddig marad fenn a csillag az égen? Nem szeretném, ha lehullana…
-V-
Pro:
+ A történet nagyon el lett találva
+ Jól szól
+ Az első évad elmentése megdobja a folytatást – ha rendelkezünk vele
Kontra:
– A játékmenetre ráfér egy kis frissülés
– A grafikára szintúgy
– Vajon ezt meddig bírja fenntartani a Telltale a többi sorozat mellett?
Kiadó: Telltale
Fejlesztő: Telltale
Stílus: Kaland, Akció
Megjelenés: 2014 Október
[Halloween 2015] The Walking Dead: Season 2
Játékmenet - 8.2
Grafika - 6.8
Sztori - 9.1
Zene/audio - 8.1
Hangulat - 8.8
8.2
KIVÁLÓ
A Telltale és a The Walking Dead elválaszthatatlanná vált 2012 során. Bár lényegében nagy szabadságot nem kapott a játékos - ami nem is probléma, mert a Survival Instinct esetében balul sült el az ötlet -, mégis kárpótlásra került a nagyon komolyan összerakott sztorinak köszönhetően. Még mindig emlékezhetünk az első évad fináléjára. Azóta már véget ért a második széria is.