TESZT – Nagyon szeretem a kooperatív játékokat, mert rengeteg felejthetetlen élmény képesek nyújtani. Vált-vállvetve harcolni egy cimborával, együtt elérni a célt, kinyírni egy főellenséget, egymást kihúzni a guanóból, ezek mind epikus élményeket képesek adni.
A régi PC-s játékosok emlékezhetnek az Arrowhead Game Studios Magicka játékára, ami sajnos sosem jelent meg konzolon. De a jelenlegi fejlesztő csapatnak a Paradox Interactive-nak és a rengeteg kooperatív játékot kedvelő játékos folyamatos nyomásának köszönhetően, a Magicka sorozat következő részét már élvezhetjük PS4-en is.
Elementális élvezet
A Magicka 2-ben visszaidézhetjük gyermekkori álmunkat, itt bizony lehetünk varázslók, nagy kalappal stb. Minden egyes játékos, összesen négyen, irányíthatja saját varázslóját, akiket a nyolc szféra közül az egyikbe specializálhat. Ezek a szférák a tűztől egészen a halálig sorolhatók, és mindegyikben erőteljes varázslatok találhatóak.
A varázslatok összeállításáért felelős rendszert már más játékokban is láthattuk, mint például a Schrödinger’s Cat vagy a Raiders of the Lost Quark-ban, vagyis a varázslatokat különböző módon összekombinálhatjuk. Például, a víz és a tűz szférát összekeverve kapunk egy gőz varázslatot. Egészen öt különböző elemet kombinálhatunk egyszerre, vagyis a játékosoknak a saját kreativitásuk szab határokat.
Tovább mélyítve ezeket a varázs kombinációkat, mindet különféle módokon süthetjük el. A legegyszerűbben a jobb analóg stick segítségével varázsolhatunk, ami a távolban lévő ellenfeleinkre mér súlyos csapást. Ez a módszer a játékmenetet lényegesen leegyszerűsíti, és egy remek kis dual-stick shootert alkot. A varázslatok önmagukban is elsüthetők, amik a gyógyítás és állapot stabilizálás miatt lesz hasznos.
Viszont arra nagyon figyelnünk kell, hogy a halálos varázslatokat még véletlenül se lőjünk magunkra vagy csapattársunkra, mert az kárt tehet az egészségünkben. Végezetül rövidtávú varázslatokat is használhatunk, ez akkor lesz fontos, ha az ellen körbe vesz bennünket és máshogy nem tudunk kiszabadulni. Így leírva bonyolultnak hangzik ez a harcrendszer, főleg a kombinálható varázslatok magas száma miatt, de szerencsére a Magickának egy nagyon jó oktató rendszere van, ami lényegesen megkönnyíti a kezdeteket.
Varázslótárs a pácban
A játékos a történet módban minden szintet elejétől a végéig alaposan kivesézhet, még a rejtett helyek megtalálására is költhetünk bőven időt. A rejtvényfejtés elég kevés helyen szerepel kalandjaink során, bár akad néhány megoldandó fejtörő, de a játék elég egyértelműen a harcra van kihegyezve.
Amire nagyon figyelnünk kell a több játékos módban, hogy a támadásaink mindenkire ugyanolyan hatással vannak a pályákon. Ezt azt jelenti, ha elég meggondolatlanul játszunk, akkor bizony többször fognak kihullani mellőlünk a társaink, mint az ellenfél. Ez egy remek ötlet a fejlesztőktől, ugyanis nem csak egy csihi-puhi öldöklős játékot alkottak, hanem bizony alaposan át kell gondolnunk minden cselekedetünket, és ésszel kell játszanunk. Ez egy nagy piros pont a részemről a játéknak.
De pontosan ez okozza a játék hátrányát is, mert ha nem a megfelelő társasággal játszunk, akkor ez bizony el is ronthatja a játékélményünket. Sajnos nekem nem mindig sikerült olyan játékosokkal összeállnom, akik megértették volna ennek a játéknak a lényegét. Legtöbb esetben a játékosok az ész nélküli öldöklésre mennek rá és egyáltalán nem figyelnek a környezetükre. Elég sokszor történt meg velem az az eset, amikor már négyből hárman elhullottunk, és az egyedüli önbizalommal teli talpon maradó játékos felveszi a harcot a túlerővel szemben, ahelyett hogy feltámasztaná csapattársait. Mondanom sem kell, mi lesz ennek a végeredménye.
Viszont ha szerencsénk van, akkor elcsíphetünk egy remek párosítást, ez történt meg velem a legkevesebbszer, akik kenik-vágják a Magicka 2 lényegét. Ilyenkor a játék kimondottan élvezetessé válik, négy különböző szférájú mágus őrült varázslatokkal írtja az ellent, egész konkrétan epikus küzdelmekben lesz részünk. Ebben az esetben érdemes megjegyeznünk azt a pár értelmes embert, mert később jól jöhetnek még kalandozásaink során.
A Magicka 2 játszható egyjátékos módban is, de azért erősen érződik a játékon a csapatorientált fővonal. Egy két kampány után a játékmenet kezelhetetlenné válik, ezer szám ömlenek az ellenfelek, később már az életerő csíkunk is láthatatlanná válik, először az ellen mennyisége miatt, majd azért mert hamar elfogy. Ha nincs második játékos, aki feltámaszt, akkor az egész addigi erőfeszítésünk fabatkát sem ért. Sajnos egyjátékos módban a játék nem lesz könnyebb, mivel nincs súlyozva, ezért az a része számomra teljesen használhatatlan lett.
Ez a varázs sokáig tart
A játék kampány módja nem tart valami soká, összesen másfél óra alatt végig lehet vinni. Ez nem azt jelenti, hogy ennyire nincs kihívási értéke. Összesen két nehézségi szint közül választhatunk, ahol a normált ajánlják mindenkinek. Ezen felül készíthetünk egyedi nehézségi szintet, amit kilenc különböző tárgyi lelet variációjával állíthattunk be. Ezek közül a leletek közül vannak, amelyek sokkal erősebbek, így erőteljesen képesek megváltoztatni a játék nehézségét.
A játék nehézségi szintjei mellé két különböző módot is játszhatunk. Ezek a trial és a challenge. A trial módban a játékosok bármelyik kilenc főellenfél ellen küzdhetnek, itt az a feladatuk, milyen gyorsan tudják őt legyőzni. Ez azért érdekes, mert itt legalább nem kell végigharcolnunk az egész pályán csak azért, hogy megméretessünk a főnökkel. A challenge módban hét különböző kisebb küldetést kell végrehajtanunk kalandozásaink során.
Ezek elég széles területet fednek le, például túl kell élni egy bizonyos részét a térképnek, vagy milyen gyorsan tudunk elpusztítani egy csoport ellent stb. Mindkét mód elég egyedi, és szépen megosztják a játékot, ráadásul kimondottan élvezetesek is.
Besült varázs
Sajnos kénytelen vagyok megjegyezni, találtam egy-két idegesítő hibát játék közben. Találkoztam egy kisebb hang kimaradással, a hiány miatt legalább feltűnik milyen frankó a játék zenéje. Viszont volt egy sokkal komolyabb bugom, ami a játékosom lelassulását eredményezte. Ebben az esetben sajnos csak a legutóbbi checkpoint betöltése oldotta meg a problémát. Ezeket remélem, hamar megoldják valamilyen javítással.
Egyszóval a Pieces Interactive remek munkát végzett a Magicka sorozat folytatásával. Látható a fejlődés, és ha találunk remek játékostársakat, akkor kimondottan élvezetes a játékmenet. Szerintem nem lőttek bakot avval, hogy a játékot erősen kooperatív irányba vitték el. Ha van egy pár jó haverod, akikkel jót játszottál a Borderlands-szel vagy a Helldrivers-szel, akkor biztosan élvezni fogod a Magicka 2-őt is.
-Malachit-
Pro:
+ A nehézségi szint pont megfelelő
+ Van értelme újra és újra játszani
+ Az egyik legjobb kooperatív játékélmény
Kontra:
– A szingli kiegyensúlyozatlan már-már játszhatatlan
– Az átvezető animokat bárki átugorhatja
– Rengeteg apró bug
Kiadó: Paradox Entertainment
Fejlesztő: Pieces Interactive
Stílus: varázs, varázslat, kooperatív,
Megjelenés: Június 3, 2015
Magicka 2
Játékmenet (szingli) - 5.4
Játékmenet (Kooperatív) - 8.8
Grafika - 7.1
Zene/audio - 7.4
Hangulat - 7.6
7.3
JÓ
A Pieces Interactive remek munkát végzett a Magicka sorozat folytatásával. Látható a fejlődés, és ha találunk remek játékostársakat, akkor kimondottan élvezetes a játékmenet. Szerintem nem lőttek bakot avval, hogy a játékot erősen kooperatív irányba vitték el. Ha van egy pár jó haverod, akikkel jót játszottál a Borderlands-szel vagy a Helldrivers-szel, akkor biztosan élvezni fogod a Magicka 2-őt is.