Menu

Wild – Egy új világ

ELŐZETES – Michel Ancel levetette magáról a Rayman és a Beyond Good & Evil köntösét, mivel egy új csapattal egy új IP-n dolgoznak. Eddig kétszer láthattunk, de a természetes evolúció a természeten érződik, ám a sok nyitott kapu következtében kérdéses mentalitásunk a Wild irányába…

Szóval először a 2014-es Gamescomon esett szó a Wildról, ekkor került bejelentésre Ancel új projektje. Ekkor egy videót is közzétettek róla, amit most belinkelnék ide, mert elvégre megfigyelhető lesz a 2014-es és az idei build között a különbség.

Ekkor egy online kaland-túlélő játéknak lett titulálva. Már ekkor is adott volt két tényező: a dinamikusan változó környezet, illetve az állathad. Ezek adják a Wild gerincét – Ancel szerint sosem lesz mindig ugyanaz egy adott helyszín, valami mindig változhat. Az állatok, nos, külön kiemelt szerepet kaptak!

Eddig kétszer láthattunk, de a természetes evolúció a természeten érződik, ám a sok nyitott kapu következtében kérdéses mentalitásunk a Wild irányába.

Tanulni, tanulni, tanulni

Bár a játékban lehetőségünk lesz egy méretes medvén lovagolva a tájon gyorsabban közlekedni (nem elfeledvén a mackó alkalmazási lehetőségét, mint egy fegyver), odáig el is kell jutnunk. Meg kell érteni azt, hogy ők miként viselkednek, így az eleinte ránk életveszélyes állatok könnyen a mi „fegyvertárunk” része lehet. Aztán már megidézhetjük őmedveségét, aki amúgy a Paris Game Weekes bemutató során is szétkarmolta a kijelölt ellenségeket, majd a hátsó lábaira állván üvöltött egy hatalmasat. Komoly látvány.

Eddig kétszer láthattunk, de a természetes evolúció a természeten érződik, ám a sok nyitott kapu következtében kérdéses mentalitásunk a Wild irányába.

Sámán

A Wildben egy sámánt irányíthatunk, de nem nagyon tudjuk, hogy mi is a célunk. A bemutatóban mintha egy ellenszer után kajtattak volna, el is jutunk a bosshoz (?), de ugye teaserként itt paff, véget is ért a prezentáció. Amit megfigyelhettünk idáig, az a HUD hiánya. Nincs semmilyen kiírás. Semmi, a Wild nem úgy tűnik, hogy bármiféle módon javasolná, mihez is kezdjen a DualShock 4-est a kezei közé ragadó játékos.

Ez az állatokra is vonatkozik: nincs megkötés, hogy mit szeretnénk. Ha oroszlánokkal támadnánk, oké. Holló? Rendben. Kb. annyi megkötés van, hogy igyekezzünk a környezetünk élővilágát kiaknázva nyerni, vagy túlélni. Na igen, túlélés… építünk egy „bázist”, vagy eltakarítjuk a ránk veszélyes állatokat? Hova építjük? Mikor pihenünk? Ragadozókkal teli területen vagyunk?

Eddig kétszer láthattunk, de a természetes evolúció a természeten érződik, ám a sok nyitott kapu következtében kérdéses mentalitásunk a Wild irányába.

Érzések

A Wild célja az, hogy a játékos a csapatával – azaz az állataival – egy csapatot építsen ki és törődjön velük. Ezen felül egyfajta isteneket is idézhetünk. A demó végén is ez volt, a kígyó a szent helyre elcipelve előidézte ama hölgyet (valószínűleg az ellenszerért).

Mégis vannak kérdéseink: a PGW során nem volt megemlítve, hogy akkor ez még mindig egy online játék lesz? Milyen limitációkra számíthatunk? Lesz-e egyjátékos történet? Hogyan lesz kivitelezve az audiovizualitás: 900p/30 fps lesz ez is? Mert bár van benne ötlet és kreativitás bőven, mint ahogyan a No Man’s Sky-nál, itt is hiányolok belőle valami pluszt, ami teljessé teheti. Itt a 2015-ös videó zárásképp:

-V-

Ami miatt sikeres lehet:

+ Állati, szó szerint. Splinter Cell nyuszkómuszkó!
+ Szemmel láthatólag korlátlan szabadságunk lehet
+ Michel Ancel neve általában bizalomra adhat okot

Ami miatt csalódást okozhat:

– Online játék lesz-e, vagy sem?
– Technikailag mennyire lesz limitálva?
– Lesz ennek valami rendes története is?


Kiadó: SCEA

Fejlesztő: Wild Sheep Studio

Stílus: Kaland

Megjelenés: N/A

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu