TESZT – Megjelenése előtt nem volt nagy hype. Mivel Kickstarter-es projectről van szó így milliós nagyságrendű reklámkampányról se lehet beszélni. De ennek ellenére sikere az első pillanattól fogva megkérdőjelezhetetlen volt. A Divinity Original Sin Enchanted Edition azon kivételes alacsonyabb költségvetésű játékok közé tartozik melyre még hosszú évek múltán is emlékezni fogunk.
Igaz a belga származású Larian Studios nem számít kezdőnek a szakmába, mert ha egy kicsit visszatekintünk a múltba, akkor már is észre lehet venni hogy ők fejlesztették ki az Original Sin elődjeinek számított Divinitity sorozatot. Most egy újabb ékkővel gazdagodott a repertoár. Nekünk pedig csak hátra kell dőlni a székbe, vagy elfeküdni az ágyon és teljesen átadni magunkat a játéknak. De még ha ezt nem is akarjátok úgyis magába fog szippantani titeket.
Nem vagyok az izometrikus kameranézetes stílus nagy rajongója, viszont eme bűnös lélek pillanatok alatt magába szippantott és még most, a cikkírásánál se enged. Zseniális mit alkottak a srácok. Minden képkockája olyan mint egy festmény. Persze volt miből, mert a kalkulált összeg többszörösét sikerült összehozniuk. Alaposan ráharaptak az emberek. A felújított verzió pedig csak hab a tortán, aminek mi PlayStation tulajdonosok nagyon örülünk.
Szerelem első látásra
Miután gondosan kiválasztott és részletesen megkreált hőseinket partra veti egy kisebb hajó Rivellon világa elénk tárul. Jelenleg tiltott tevékenységnek minősül a mágia használata, mivel a jóslat szerint ez okozza majd a világvégét. Annak rendje és módja szerint mindig akadnak olyan személyek akiket nem érdekelnek holmi papírra vetett jövőt feltáró dokumentumok, ezért magasról tesznek rá mi történik körülöttük.
Őket kell majd nekünk Source vadászoknak jobb belátásra kényszeríteni. Nem is kell rájuk sokat várni, hiszen több mint 100 órás kalandunk legelején bele is botlunk egy varázslóba aki ránk szabadítja teremtményeit. Vérbeli körökre osztott harcrendszer, amit már nagyon régóta várok.
Itt még könnyű dolgunk lesz, viszont a későbbiek folyamán már bizony használni kell stratégiai tudásunkat,mert a csaták csak nehezedni fognak. Itt szeretném néhány szó erejéig megemlíteni az irányítást, amit nem mondanék túl nehéznek, de ennek ellenére szokni kell.
Igaz a későbbiekben már fel se fog tűnni, mert bele lehet jönni. Kamerakezelés ügyileg még csiszolhattak volna rajta egy csöppet, mert néha vannak zavaró tényezők, amik sajnos a harcok közben is előjönnek. Készüljetek fel, rengeted lesz a dialógus. Jól meg kell gondolni kinek mit válaszolunk, mert a rossz döntéseink után nagy árat kell fizetni. Tegyük fel rossz választ adunk. Ezután a harcok során nem lesz elegendő akciópont a támadások kivitelezéséhez. Nélkülük is lehet csatát vívni, csak épp nem lesz könnyű a dolog. Szóval ha rám hallgattok sokat dumáljatok és sűrűn mentsetek a beszélgetések előtt.
Irány a vadregényes táj
Mert felfedezni való akad bőven. Évezredek óta elhagyatott katakombák, amik telis tele vannak csapdákkal és logikai feladványokkal,. Felhoznám példának a legelső dungeon-t, ahol ketté kell választani csapatunkat és az ajtók nyitogatáshoz üres hordókat kell lerakni bizonyos részekre annak érdekében hogy tovább lehessen haladni. Itt vannak a tűz lepte továbbhaladási pontok, ahol be kell vetni víz alapú varázslatot, vagy szét kell verni néhány közelben lévő vízzel megtelt hordót.
Mellékküldetések tömkelege vár a kalandorokra, melyeket a fejlődés és a jobb felszerelés érdekében érdemes megcsinálni. Mindent lehet lootolni, felvenni. Még a kifosztott üres dobozokat is magunknál tarthatjuk. Vigyázzatok, lopni nem szabad. Móka kedvéért amúgy érdemes kipróbálni. Következménye természetesen lesz, mert tolvajnak fogják karakterünket minősíteni, ami kihat a későbbi cselekményekre.
A játék grafikailag nem fog forradalmi változást hozni, mindez ellenére zseniális amit a képi világgal műveltek. Minden lépéskor csak úgy árad belőle a hangulat. Magával ragadóak tájak, festői a környezet. Nagyon ügyesen kombinálták össze a szín forma variációt. Kellően nagyokat robbannak a tárgyak, csillognak, villognak a varázslatok. Rosszat mondani, írni róla még ha akarnék se tudnék.
A saját műhelybe fejlesztett grafikus motor mindent elvégez amit rászabtak. Mindehhez kapcsolódok a remek muzsika, amit azóta már sajnos elhunyt Kirill Pokrovsky hozott tető alá. Amikor otthon vagy, lefekszel az ágyadba, becsukod a szemed és hallgatod a dallamokat, akkor is ott érzed magad valahol elveszve Rivellion-ba.
Hogyan tudnék élni nélküled?
Nincs annál jobb móka amikor egy baráttal ( vagy barátokkal )vállvetve vágunk bele a nagy kalandba. Imádtam amikor fontos döntések előtt nem tudtam közös nevezőre jutni partneremmel. Ilyenkor a gép feldobta a kő, papír, olló lehetőséget. Természetesen lehetőség van más játékosok kalandjába is csatlakozni – feltéve akkor ha nem állítják be maguknak a zárt rendszerű játék lehetőségét. Ugyanez igaz fordítva is. Érdemes néhány szót ejteni a craftolási rendszerről. Fejlesztésüket nem tették kötelezővé, de ennek ellenére érdemes velük foglalkozni.
Nincs minden szakmának külön állomása, így ha a kiválasztott recept nem igényel üllőt, vagy olvasztó tégelyt, akkor a hozzávalókat csak össze kell állítani az inventory-ba és már kész is adott poti, kaja, mágikuskönyv stb.
Szerencsére ezt a részt nem bonyolították túl. Egyszerűen de nagyszerűen megoldották. Mivel nem dobálják millió számra utánunk az aranyat, ezért szerintem érdemes vele hosszútávon foglalkozni.
Nem engedlek el
A Divinity Original Sin – Enchated Edition minden rajongó számára kötelező darab. De még azoknak is, akik csak most ismerkednek a stílussal, vagy még nem is hallottak róla. Rengetetek lehetne még írni arról mennyire aprólékos,részletes és sokoldalú lett a program.
Ezt már inkább tapasztaljátok meg ti magatok. A mai világba sajnos már nagyon elharapózott egy tény mely szerint sok fejlesztő cég ( tisztelet a kivételnek )csak a gamerek pénzét rabolja, cserébe viszont nem ad szinte semmit. A Larian Studios bemutatat egy akkorát az összes többi nagynak melynél óriásibbat már nem is lehet. Jól tették, így kell ezt csinálni. Mindenki jól járt.
-Parzifal-
Pro:
+ Hangulatos világ
+ Részletes játékmenet
+ Körökre osztott harcrendszer
Kontra:
– Kicsit furcsa irányítás
– Néha zavaró kamerakezelés
– Kicsit sokat tölt
Kiadó: Larian Studios
Fejlesztő: Larian Studios
Stílus: RPG
Megjelenés: 2015.10.27
Divinity Original Sin Enchanted Edtition
Játékélmény - 9
Grafika - 9
Zene/Audio - 9
Történet - 10
Hangulat - 10
9.4
SZÉDÜLETES
Ha nagyon megkedveltétek van számotokra egy jó hírem. Ugyanis már nagyban készül a folytatás, ami szintén kickstarteres finanszírozás alapján indult el. Szóval ha kedvet éreztek hozzá lehet adakozni, ugyanis a fejlesztők szerint mindenre rá lesz téve két lapáttal. Ha mindez igaz, akkor nagyon szép jövőt jósolok nekik, hiszen az ilyen jól sikerült játékok ritka kincsnek számítanak.