TESZT – Elég sokat, közel négy és fél hónapot váratott magára a nyáron megjelent King’s Quest második fejezete. Ezúttal Graham – immáron királyként – már fontosabb döntéseket kell, hogy meghozzon, ugyanis most már életek foroghatnak kockán. Csak és kizárólag az ő döntésein múlik, hogy kire számíthatunk a kimenekülésünkben.
Nem túlzok, de szerintem az a helyzet, hogy a Sierra és a The Odd Gentlemen nem véletlenül váratott minket december közepéig. Bár egy kis logikával elég gyorsan végig lehet szántani a második King’s Quest fejezeten, de ahhoz egy nem kevés gondolkodás és egy helyes sorrend kell, hogy mindenki túlélje (?) a goblinrabságot. Itt bizony egy stratégia lép be a játékba, ami kellemes meglepetés, ám mégis komoly büntetéssel járhat el lelkileg a játékos felett.
Ételtánc
A frissen megkoronázott Graham király is sajnálatos módon elrablásra kerül, mint ahogy a komplett daventry-i lakosság. Amaya, a Hobblepotok, a pékek és bizony Mr. Fancycakes, a kutyánk is egy adott életerőcsíkkal rendelkezik. Ez naponta eggyel csökken, ha nem kapnak ételt. Mi viszont minden nap kapunk egy adag húst, amit saját magunknak is el kell fogyasztanunk, ugyanis vannak bizonyos tárgyak, amelyek kettes, hármas erőnlétet igényelnek.
Továbbá az adott karakterek történetfonalát (én a Hobblepotokkal mentem végül) csak úgy tudjuk felgöngyölíteni, hogy maximum életerővel rendelkeznek, így az utolsó tárgyat hozzánk tudják vágni. A pékek a süteményeikkel, a Hobblepotok egy kis mágiával/bombával, míg Amaya fegyverekkel jutna ki. Sok szerencsét: végig kell gondolni, hogy mikor mit veszünk a pénzünkből, kinek adjuk és mikor, sőt, egyes tárgyakat egynél több helyen kell használnunk.
Változás
Graham bár már koronát visel a fején, a humora és a kedvessége megmaradt. De ez, hogy váratlanul komolyabb fordulatot vesz a történet, egyfajta ízelítőnek vehető: királynak lenni bizony fontos döntésekkel jár és életek múlhatnak a döntéseinken! Vagy nem…?
Mindenesetre kb. egy óra után tartottam egy kis szünetet, majd visszatöltvén az elmentésemet azt láttam, hogy 60%-ot ír teljesített aránynak a második fejezetben.
Ez most mi a fene? Egy kicsivel több, mint 80 perc után pedig végigértem a fejezeten! Wow. Ez az egyik komolyabb problémája a második résznek! Míg az első résznél legalább jó 4-5 óra vakon végigjátszani azt, akár vissza is térhettünk más döntéseket is hozni. Most pedig, ennyi idővel az első fejezet után ennyivel kiszúrni a játékosok szemét szerintem nagy csalódás.
Van itt más csalódás is – itt akkor most kimondom, hogy spoiler jön. Nem kell teljesen félni az ételhiánytól. Értem én, hogy Graham király jóságos és alapjában véve ártatlan karakter, de ahogy ezt a The Odd Gentlemen kivitelezte, én dobtam egy hátast, miközben morogtam egy párat. Legalább mire sikerült rájönnöm a lehető legkisebb büntetésű végigjátszásra, nem kellett a párbeszédekre több órát szánnom, ugyanis a fejlesztők voltak olyan kedvesek és behozták a skippelés lehetőségét. Ezt kérném, hogy tartsák meg a későbbiekben is! Jó újításnak tartom.
Őrzi a stílusát, de esik vissza
Amiben abszolút magasan tartja a szintet, az egyrészt a párbeszédek minősége (igen, Graham még mindig szóviccekkel attakol!), másrészt pedig az aláfestő zenék továbbra is nagyon kellemesek. Ezekben nem rontott a The Odd Gentlemen, ám ki kell mondanom: szinte minden másban a Knight To Remember névre hallgató első fejezethez képest (itt mondom: ingyenes a PS Plus előfizetőknek – ezek után mondom, AZT megéri játszani, ezt pedig… nem :() rontott.
A fejezet hossza és a döntéseink kisebb értéke miatt a kiszabadulásunk után sajnos nem leszünk teljesen őszinte mosolyúak. A barlangrendszer kidolgozottsága is grafikailag egy picit csúnyácska lett, ami még egy érdekes pontja eme fejezetnek.
Önmagában nem ajánlott
Rövid, nem nagyon büntető epizód kicsit elpocsékolt grafikával és a karakterek közötti jellemfejlődésnek a hiányával jellemezném a Rubble Without A Cause-t. Az első rész után még úgy sejtettem, hogy a Telltale és a Dontnod mellé a The Odd Gentlemen odaérhet, de ehhez egy kicsit több, bátrabb próbálkozás kell. Ez a király nem az a király, akit kerestek.
Végszó: Rövid lett, a döntéseinknek pedig szemmel láthatólag nincs sok hatása. Az első rész után ez visszaesés.
-V-
Pro:
+ Audióban még mindig jó
+ Változtat a játékmenetben
+ A döntéseinknek – egy ideig – van hatása
Kontra:
– …aztán még sincs
– Ez így elég rövid lett
– A beárazása nem korrekt ehhez a szinthez
Kiadó: Sierra
Fejlesztő: The Odd Gentlemen
Stílus: Epizodikus, kalandjáték
Megjelenés: 2015. december 15. (PS4, PS3)
King's Quest - Chapter 2: Rubble Without A Cause
Játékélmény - 6.9
Grafika - 6.6
Történet - 8.8
Zene/Audio - 9.2
Hangulat - 7
7.7
JÓ
Rövid lett, a döntéseinknek pedig szemmel láthatólag nincs sok hatása. Az első rész után ez visszaesés.