TESZT – A Capcom új stratégiájának egyik fontosabb gyümölcse lett a Resident Evil előzménytörténetének HD felújítása: a 2015 elején megjelent első részből összerakott feldolgozás igen korrekt lett, amelyet egy évre rá követett a „nulladik”. Viszont úgy gondolom, hogy ez csak egy korrekt alkotás, de nem sokkal több.
Ezzel a játékkal nem gyakran találkozhatunk: először a Capcom ezt a sztorit a Nintendo 64 felé fejlesztette, de közben a japán cég a Nintendoval kötött egy több játékról szóló exkluzív megállapodást és a fejlesztést is átrakták a Nintendo Gamecubera. Így jelent meg az első rész és annak előzménye is a „kockára” – ezeket vette a Capcom alapul a HD arcfrissítéshez.
Ketten a slamasztikában
Az első részhez képest azért egy picit eltérőbb játékmenettel rendelkezik a Resident Evil 0 HD. A klasszikus hármas után ebben például nem fogunk találni ládákat, amiben eltárolhatjuk a tárgyainkat. Ehelyett viszont bárhol lerakhatjuk cuccainkat, a térképen pedig majd láthatjuk, hogy hol pottyantottunk például egy kulcstárgyat le. (Itt érdemes a puzzleknél a megoldáshoz közel lerakni őket, így egyszerre szabadulhatunk meg egynél több cucctól, ha ilyen feladat várna.) Az inventory így megosztásra kerülhet – és meg is kell, összesen tizenkét slot van, ezzel kell manőverezni.
Naná, megosztásra: bizony nem egy karaktert irányíthatunk végig (jó, azért a 2-ben lemezenként egy karakter volt egy-egy mellékszereplővel, akit kis ideig irányíthattunk, míg a 3-ban csak Jill, plusz rövid ideig Carlos): Rebecca Chambers mellett Billy Coen (is) velünk lehet.
Kettejük között a háromszöggel válthatunk át. Stratégiailag így más megközelítést igényel a „Resinulla”: mehetünk együtt is, de akkor bizony figyelni kell arra, hogy a kollégát ne zabálják szét az élőhalottak, mert akkor bizony Game Over és mehetünk vissza az írógéphez betölteni egy elmentést. (És Hardon ez igencsak gáz, asszem tizenötször menthetünk, szóval durván be kell osztani!) Sose feledjük, a tapipaddal kell váltani a kolléga AI-ját, hogy kövessen-e vagy sem. Csatában ugyanígy.
Kivel hogy
Billy és Rebecca másfajta játékstílust igényel. Billy a nehezebb tárgyakat képes elmozgatni, illetve több HP-ja van, így neki érdemesebb a nagyobb tűzerőt adni, míg Rebecca a S.T.A.R.S. fiatal orvosaként épp a gyógyító tárgyak kombinálásában jártas. Viszont nem teljesen fényes a nullás csillagja.
A ládahiány miatt ugyanis elég gyakori lesz az oda-vissza rohangálás a helyszíneken főleg úgy, ha még nem fújjuk kívülről oda-vissza a teljes játékot. Emiatt is van az, hogy bizony a kezdők durván fenékbe lesznek rúgva. A lehető legváratlanabb időpontokban eshet felénk be egy bossfight, és ha nincsen nálunk kellő lőszer vagy tűzerő, akkor minden bizonnyal egy kis idő után a You Died szöveg bukkan fel televíziónkon, ami ugye nem éppen egy kellemes látvány.
Más feladatok
Van egy lyuk a vonat tetején. Bejutunk. Hogy jutunk ki? Kollégára váltunk. Satöbbi. Ebben a tekintetben viszont úgy vélem, hogy a Zero rendben van. Sőt, talán a grafika is egy igényes kezelést kapott, ám nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy ez alapjában véve egy 14 éves játék, ami elterül előttünk. Így nem számíthatunk elképesztően magas színvonalú grafikára. Legalább a soundtrack továbbra is jó, igaz, a „mentő szobák” dallama talán hosszabb távon idegesítő tud lenni.
Csak ha a régit kedveled
A lenti értékeléshez 10 pontot lazán hozzá lehet adni azoknak, akik szeretik a Resident Evil első három részét. Nekik pontosan ez a cím lehet a legbüntetőbb, hiszen a klasszikus játékmenet csúcspontja mutatkozik be itt. Más, mint a régebbi felvonások, de alapjában véve ugyanaz. Az eleinte paranoia és klausztrofóbia egyvelegével támadó 0 később megnyílik, de csak azoknak, akik kibírják. Amúgy ez szerintem egy 7 pontos játék. Jó, de nem több.
Az értékelésembe az ár nem került bele, mint szempont, viszont ki kell emelnem, ilyen áron megéri, de ha 15 euró alá esik, akkor már bőven megéri azoknak, akik az első részt is végigtolták tavaly. Most bónuszként Albert Weskert is irányíthatjuk Billy helyett, ami egy picit más ízt ad a játéknak – persze ahhoz játszani kell a Zeroval.
-V-
Pro:
+ Most már PlayStationon is játszhatunk a 0-val
+ Albert Wesker, mint extra karakter
+ A hangulata ennek a résznek is üt, sőt!
Kontra:
– A partnerünk AI-jára figyelni kell!
– Nem könnyű dió eleinte
– Oda-vissza rohangálás…
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Stílus: Túlélő horror
Megjelenés: 2016. január 19. (PS4, PS3, továbbá része a Resident Evil Origins Collectionnek is)
Resident Evil 0 HD Remaster
Játékélmény - 6.1
Grafika - 6.9
Történet - 8
Zene/Audio - 8.4
Hangulat - 8.1
7.5
JÓ
A Resident Evil 0-n érződik az idő vasfoga, de a Resi-fanoknak ez kötelező vétel. Másoknak egy próbát megér.