Az id Software a DOOM-mal a kilencvenes években egy kultuszjátékot hozott létre. Két évtizeddel később visszatérnek az alapokhoz, de ez más tekintetben is be fog igazolódni.
Martin Stratton, a DOOM felelős producere a Game Informernek adott interjújában arról beszélt, hogy inkább az akciódús játékmenetre fognak koncentrálni ahelyett, hogy egy hűdenagyonjó történetet írjanak. Hiába, Doomguy anno inkább shotgunnal kínálta a cyberdemonokat és nem több perces jelenetekkel kápráztatott el minket. (És be is jött neki, nemde?)
Ennek a katonának nem lesz neve. Kihívás, az biztosan várni fog rá, mivel a nehézségi szintet felcsavarták: lehet, hogy az egyik területen alulról szagoljuk a rózsát, de egy másik stratégiával újrapróbálva már élve jutunk tovább. Valahogy úgy, mint a kezdetekkor.
Az id Software korábban is főképp ezt a stílust követte akkor, amikor még John Carmack is itt dolgozott. Ő is kb. nagy ívben tett a történet kidolgozottságára, és ahogy anno mondta, „Egy játéknak annyi szüksége van sztorira, mint egy pornófilmnek. Elvárt, hogy ott legyen, de nem olyan fontos.”. Egyet is értünk vele.
A DOOM tavasszal jön PS4/X1/PC-re a vadonatúj id Tech 6 engine-nel.