A PlayStation brand uralja ismét a Sony eladásait

A Sony mindössze egy fél százalékos emelkedést tudott összehozni, ám ezt főképp a PlayStation szárnyalásának köszönheti. A 2015-ös üzleti év harmadik negyedévében (október-december) összehozott eredményeit a Sony a minap közölte. Nettó 120,1 milliárd japán yennyi nettó profitot sikerült a Sony-nak összekalapoznia, amely 33,5%-os ugrásnak tekinthető.

A játék-, és hálózati részleg 587,1 milliárd yennyi forgalom generálódott, amely 10,5 százalékos emelkedésnek felel meg. Ezt főképp a PlayStation 4 tolta meg a 8,4 milliónyi eladott konzollal! Ezzel az eredménnyel a még véget sem ért 2015/2016-os üzleti évben már több PS4 kelt el (15,4 millió), mint a teljes 2014/2015-osben (14,8 millió)! A Sony 17,5 milliót vár el március végéig, tehát „mindössze” 2,1 milliónyit kell eladni.

Ezzel szemben a mobil szegmens egy picit gyengélkedik: mindössze 7,6 millió eladott termék a 11,9-hez képest durva visszaesés, ráadásul a 384,5 milliárdnyi forgalom is 14,7%-nyi visszaesés.

Úgyhogy kimondhatjuk, a PS4 most elég fontos szerepet játszik. Nem is csoda, hogy a Sony belső átalakítása végbemegy, amely végén megalakul a Sony Interactive Entertainment (azaz az SIE)…

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu