Sebastien Loeb Rally Evo – A név nem kötelez?

TESZT – Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert. Aztán amikor megtudtam, hogy Loeb nevével jön az új rally játékuk (immáron nem a WRC-licensszel, lol), nem vártam sokat. Ezt azért sikerült még alulmúlniuk.

Már az is egy kicsit hajmeresztő volt, amikor a játék tesztlemeze laza EGY nappal érkezett meg a megjelenési dátum előtt. Aztán a szerverek úgy két órával a pénteki megjelenésig nem is akartak működni. Ha ez nem rossz ómen már a legelején, akkor komolyan semmi sem.

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Nézd, DiRT Rally!

Átlátom át, amit a Milestone próbált itt: a mozaikszerű menüvel a DiRT Rally-t, a Codemasters új, kimagasló etalonját akarták mimikálni, de az új keret mögött már megint ugyanaz a régi menürendszer, régi karakter-létrehozós, csapatelnevezős valami van. Jaj sorry, jött egy patch. 22 gigát rakott kb fel, most még hatot. Oké, megvolnánk. Szóval hiába tűnik újnak a körítés, még mindig ugyanaz van a háttérben. És nem csak a menüben.

Quick Mode, Carrier, Loeb Experience, Garage, Multiplayer, Options – a menü magától értetődik, igaz, valamiért itt is eléggé a Codemasters hamarosan konzolokra érkező alkotása sejlett fel bennem.

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Kredit

Pozitívumnak felhoznám, hogy egy halom autót sikerült a játékba pakolni, de nem kevés rendelkezik közülük többfajta variánssal. A Citroën Xsara WRC-ből van 2002-es, 2003-as, 2004-es, 2005-ös, 2006-os. C4-ből 2007, 2008, 2009, 2010. DS3-as WRC-ből 2011, 2012, 2013 és egy Loeb’s Records verzió is. Szóval jó irányt vettek fel az olasz srácok, de ez egy picit GT-s beütésű. De vannak itt klasszikusok is dögivel: az A110-es Alpine, az 1987-es Audi Quattro S1 Pikes Peak (oh boy!), Lancia Delta Integrale, Mini Cooper S, Subaru Impreza WRC, satöbbi. Azt azért ki kell emelnem, hogy NYOLC EURÓ EGY AUTÓÉRT DLC-BE?! MI VAAAAN? Most őszintén, a Suzuki Escudo Pikes Peakje (GT2 ahoy) és a Peugeot 405 T16 szintén egyenként nyolc eurót kóstál. Ezek megőrültek? Miért? No comment.

Igen ám, de  jelentős részüket meg kell nyitni azzal, hogy játszunk. Akár a Quick Modeban is összeszedhetünk. Jól van, megértem ezt. Azt viszont már nem, hogy a multiplayerre is kihat ez. Jóformán ha nem tolunk bele pár órát a karriermódba, akkor bizony gyengébb kocsival kell rajthoz állnunk. Ez azért kicsit unfair lépés lehet.

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

RIDE

A karriermód eléggé hasonló módon lett felbontva korszakokra és kategóriákra, mint amit a RIDE-ban láthattam már. Ez korrekt ötlet. Bár a DiRT Rally is hasonló megoldást képvisel, azzal ellentétben itt választhatunk szabadon, ha megvan a megfelelő verdánk és némi pénzmagunk a rajthoz álláshoz. Átlátható, korrekt kivitelezés. Mi van akkor, ha esetleg nincs elég pénzünk egy új kocsihoz? Kölcsönözhetünk is, de ez eleinte nem megoldás, mert nem jövedelmező lépés, sőt, a későbbiekben is megfontolandó, hiszen a vége felé több pályát is le kell gyűrnünk, ami a bérlési díjat is felcsavarja.

Még mindig a RIDE-dal kell összevetnem, de hát könyörgöm, itt is egy ilyen hülye ranglétra van, mint a tavalyi motoros hajcihőben. Miért van hirtelen olyan érzésem, hogy ez a RIDE négy keréken? (Aszfaltos körözgetés is van… hmm… oké, kezdek egy picit aggódni.) Vannak bizonyos Loeb Events futamok is, amelyek nehezebbek, de perkálnak reputációt és pénzt is rendesen. Mondom én, ez szakasztott RIDE!

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Loeb Experience, Online

Ez a játékmód a kilencszeres (!) rally-világbajnok Sebastien Loeb fontosabb eseményeit mutatja be, pluszban megspékelve interjúrészletekkel, ahol a francia géniusz (aki azóta a Dakaron és a túrakocsi-vb-n is részt vett már, ráadásul a Pikes Peaket rekordidővel megnyerte) elmeséli a történetét. Remek extraként kezelendő, de csak azoknak, akik értékelik az ilyesmit, különben csak el lesz skippelve és egy felmagasztalt módnak fog tűnni.

Az online majdnem jól lett összehozva. Bár az országra, a pályára és a napszakra mindenki szavazhat, de az autók kategóriáját bizony a host dönti el. Pont a legfontosabbat. Ja és akkor még a pontok is beszámítanak a matchmaking miatt. 1000 pontot kapunk első belépéskor és ha nem végzünk a dobogón, ebből veszteni kezdünk. Kicsit furcsa megoldás szerintem…

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Más mód

Rallycross? Óh, igen: itt bizony körpályákon is versenghetünk, nem csak A pontból B pontig, mint a WRC5-ben például. Van ilyen is, de a Pikes Peak pont valami másra tör rá: egy hegyi szakasz, ami több percbe kerül – kihívás, ahogy folyamatosan megyünk felfelé a coloradoi húsz kilométeres (!) szakaszon. Loeb itt is letette a névjegyét: 2013-ban 8:13.878-as idővel repesztett át a célvonalon Peugeot 208 T16 Pikes Peak kocsijával. Szóval ki lehet mondani: a Milestone próbált a WRC-féle limitációból kilépni és sikerült is nekik, de sajnos a sokat akar a szarka elve érvényesül a legvégén.

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Fáj a fülem

Kezdjük azzal, hogy az autók hangja elképesztő. Nem jó értelemben véve. Nem mondom, hogy a Ride to Hell: Retributionben jobb hangja volt a motoromnak, de a SLRE finoman szólva is felfoghatatlanul gyenge teljesítményt mutat fel a járműveink dorombolásában. Jó, de milyen a mitfáhrer? Szerencsére a WRC4-hez képest full újat kaptunk, csak nem tudom, valahogy a beleélés hiányzik belőle.

Kicsit élettelen, de szódával talán elmegy. Mondhatni meglenne az átlagos szint, ha nem tolta volna lejjebb az autók hangzása. A WRC5-ben is jobb volt szerintem, bár ott azért durván visszhangzott és drónszerű lett egy idő után. (A DiRT Rally pedig talán ebben is a legjobb lett.)

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

A látvány nem minden

Na, betöltött az egyik San Remo pálya. De… kicsit steril a látv… Jaaaa, hogy az árnyékokat a szemem láttára tölti be úgy 5-6 másodperccel a pálya betöltődése után. Még 2-3 másodperc és a startvonal fölé rakott reklámtábla is betöltődött. Ez volt az első tapasztalatom a tutorialon kívül a játékkal. De oké, ezen kívül milyen a látvány?

Pop-in, pop-in, pop-in. Még mindig gyanúsan gyakori, hogy a szemünk láttára pakolja be a tereptárgyakat a játék. Sajnos más indokból is nevezném elmosódottnak a látványvilágot: bár kaptunk több kilométeres, hosszú pályákat, cserébe nem valami szép. Igaz, nem fogunk megállni és megvizsgálni mindent, de mondjuk hajtűkanyarokban ez fel fog tűnni, annyi szent. (Feltéve, ha nem repülünk le a pályáról, mert a korlátot féktáv közben tölti be az orrunk elé.)

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Fizika? Inkább fizikalap- ja, cenzúráznom kell

A játék még mindig, MÉG MINDIG arcade-szerű fizikával rendelkezik. Meg merem kockáztatni, hogy a WRC 5-é egy picivel is, de jobb lett. Valahogy mindig ugyanolyan hatású volt a kocsim, akárhogy is állítgattam a felfüggesztést, a magasságot, bármit. Nem tudom, valahogy a WRC 4 szintjén ragadt a Milestone? Alulkormányzott ezerrel. Kormánnyal nem tudtam kipróbálni, de ott PC-n láttam olyat, hogy több tizedmásodpercnyit késik a kormánymozdulathoz képest a játékban a mozdulat. Ébresztő, Milestone, ezt elbaltázni nem kellene.

(Amúgy a múltban ragadás miatt ugyanúgy a játékos beállíthatja a megszokott segítségeket, szóval kezdők-profik ugyanúgy nekieshetnek, utóbbiak esetében viszont nagy eséllyel egy idő után uninstall, várom inkább a DiRT Rally-t gondolatmenet fog életbe lépni.)

Az is érdekelne, hogy mitől van az, hogy ha felborultam, akkor átláttam az úton?

TESZT - Valahogy mindig kifogom ezekkel a Milestone játékokkal. A WRC 3. része volt a kedvencem tőlük és a második helyre bejött volna a tavalyi RIDE, hacsak el nem kufircolják a mentési rendszert.

Csak Loeb-fanoknak

Sejtettem, hogy a Milestone sokat nem fog fejlődni és be is igazolódott. A Codemasters továbbra is a trónon ül – a DiRT Rally etalonját a Kylotonn WRC5-je sem tudta megrengetni és a Milestone Sebastien Loeb Rally Evoja sem tudta megütni. A játék több sebből is vérzik: próbál egyszerre több stílust is felpróbálni, de a fizika nem nagyon követi le úgy, ahogy kellene. A karriermódot szinte egy az egyben átmásolták a RIDE-ból (remélem, hogy azt a ki____ott mentési hibát nem!!!). Az autók beállításait nem lehet kocsinként menteni, Loeb videói alatt nincs felirat, akármilyen tereptárgynak megyek, letörni nem tudom, egy táblát szerintem illene összetörve továbbmennem ahelyett, hogy beállok, a törési rendszer – és itt most BadSectort idézem – „egy Amiga játékba való”, a kocsikban nincs élet…

Azért és csak azért adok ennek egy hatost, mert Loeb múltjából nem kevés dolgot merít és Pikes Peak jelenléte is bátor. Amúgy pedig ez egy tipikus minőségű Milestone játék. Sajnos. A WRC5-től elmarad az értékelésemben (annak 70-et adtam), de azóta kicsit szigorított számozás van, szóval kb. hasonló szinten vannak itt-ott, de tartalmilag a SLRE nyer. Csak azt magyarázza meg valaki, hogy mi a fenétől szűkek ennyire a pályák nem egy helyen…? Pl. finn pályákon nem kéne kb. másfél autónyi helynek lennie. Vagy csak túl régen néztem WRC-közvetítést utoljára…?

Szerintem ha a DiRT Rally megjelenik PlayStation 4-re, akkor Loeb játéka nagyon is gyorsan a feledés homályába fog merülni. Igaz, ez nem egy évenként megjelenő játék, ami ugye az F1-nél érződik a végeredményen…

-V-

Pro:

+ Van itt autó bőven
+ Hosszú pályák (Pikes Peak!)
+ Loeb-rajongóknak másfél évtizednyi áttekintő

Kontra:

– Online – a hoszton múlik, milyen autónk lehet
– Tipikus Milestone-hibák
– RIDE + WRC4 keverék, több ponton is


Kiadó: Milestone (US: Square Enix)

Fejlesztő: Milestone

Stílus: Rally, rally-cross

Megjelenés: 2016. január 29.

Sebastien Loeb Rally Evo

Játékélmény - 7.1
Grafika - 6.2
Fizika - 5.9
Zene/audio - 5.4
Hangulat - 5.7

6.1

ÁTLAGOS

Több kategória, több autó, de ugyanaz a Milestone-os hibák. Nagy kár érte, Loeb ennél többet érdemel. Ezután félek a Rossi-féle MotoGP 16-tól, de tényleg.

User Rating: 3.05 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu