TESZT – A Techland kemény utat tett meg az elmúlt pár évben a zombik kíséretében. A Dead Island sorozat rendben volt, viszont a bevezető videója túl magasra emelte számára a lécet. A Dying Light csendben érkezett, ezzel szemben elég nagyot durrant. A készítők egész évben támogatták a játékot patchekkel, DLC-kkel.
Végül, februárban megkaphattuk a valódi Dying Light élményt, a The Enchanced Edition képében, ami tartalmazta a The Following kiegészítőt. Elég ez ahhoz, hogy megpróbálják a programon tartani a reflektorfényt? Vagy épp temetni kéne a játékot? Olvasd tovább és megtalálod a választ.
Kilépés a nyomorból
A The Following szorosan követi az alapjáték történetét, egy furcsa túlélő a toronyba ér, aki azt ordítja torka szakadtából, hogy olyan helyről jött, ahol vannak immunis emberek. Mivel a torony lassan kifogy a készletekből, ezért neki kell indulnunk a város határain túlra. A történet sokkal jobbra sikerült, mint az eredeti játéké. A rejtélyek, a küldetésrendszer sokkal jobban képes bevonzani az embert, így ráveszi a játékost, hogy minden kisebb küldetést is megcsináljon. A story kevésbé klisés és a mellékküldetések is remek hangulattal bírnak.
Néhány rajongó kedvenc karaktere visszatér (mert imádjuk az idióta ikreket), de leginkább új emberekkel találkozhatunk (meg néhány új zombival, de róluk később beszélünk). A történetnél maradva az előrehaladáshoz nem elég a főszálon söprögetnünk, egyes alküldetések is szükségesek ahhoz, hogy megnyissuk a farmok körzetét. Mindazok elég nagyot csalódhatnak, akik virágos végkifejletet vártak a bővítménytől.
Par…. mármint parkolj le ide
Első dolgaink közé tartozik, hogy a közeli táborba látogassunk, ami természetesen tele van banditákkal. Miután kipucoltuk a bázist megkapjuk a buggy-t, aminek segítségével beutazhatjuk a The Following világát. Elméletben még ez egy egész jó ötletnek tűnik, viszont kicsit háttérbe szorítja a játék alapjául szolgáló parkour rendszert. Szórakoztató volt körülrohangálni és körbeugrálni Harran városát, viszont a vidék már közel sem ennyire érdekes. Termőföldek, pár lerombolt híd és rengeteg farm várja a játékosokat. A buggy viszont kifejezetten jóra sikeredett.
Egy könnyen kezelhető jármű, ügyes kiegészítőkkel, amikkel felöklelheted a zombikat, sőt, akár a nagyobb ellenfeleket is. Ha pedig már itt tartunk, azt feltétlenül meg kell jegyezni, hogy járművünk épp úgy törik a játékban, mint ahogy a fegyvereink. Persze nem annyira, mint amennyire megszokhattuk, viszont nem árt szem előtt tartani, hogy időnként azért meg kell javítanunk. Ez persze nem okoz nagy gondot. Még az üzemanyag összegyűjtögetése sem. (Főleg normal módban.) A valódi gond vele inkább az, hogy helyhez kötődik a spawnolása (safe-house), így ha mérföldekre távolodunk tőle, akkor bizony kutyagolnunk kell.
Harran vidéki helyszínei nagyon hasonlítanak a 28 nappal később című film helyeire, főként mikor az üres utakon vagy a farmok között baktatunk. A hangulat nagyon hátborzongató, és egy pillanatra sem enged a feszültségből. Egy gyorsutazási lehetőség még jól jönne, vagy valamilyen mód arra, hogy a buggy-t vissza spawn-olhassuk mellénk.
Másrészről még idegesítőbb, hogy a játék fő kreatúrái a Volatileoknak a agro sugaruk nagyobb ha a buggyban kalandozol a vidéken. Így máris nem annyira barátságos a dolog, hiszen amíg csak egy visszafogott látósugaruk volt, ha viszont a buggyban ülsz, akkor a látósugaruk megnövekszik olyannyira, hogy néha nehézkes volt vezetni az utakon. Ilyenkor célszerű minél gyorsabban elhajtani, remélve, hogy nem bukkannak újra a nyomunkra. És ez csak a kezdet, amin egyedül egy teljesen felfejlesztett buggy képes némileg enyhíteni. Végül azt tudom még tanácsolni, hogy mindenki fontolja meg, útnak indul-e éjszaka, mivel az esti órákban sokkal kevesebb lehetőségünk van a visszavonulásra, mint nappal, így ha felfedeznek minket, és egy csapat szuperzombi ránk tör… És ha már szuperzombik…
Zombi zúzás!
A Dying Light-ban kaptunk egy óriási HP csíkkal megáldott „zombi szörnyet” ellenfélként a The Pit című misszióban. A The Following-ban viszont olyan boss típusú szörnyekkel hozhat össze minket a sors, amiket Freak of Nature-nek, azaz a természet szörnyszülötteinek hívnak. Ezek az ellenfelek kicsinálnak téged és a co-op partnered is, ha nem a megfelelő felszereléssel, és fejlettségi szinttel találkozol velük. Az első, akivel találkoztam a Behemoth volt, egy toronymagas zombi, rendőr páncélzatban, ami túlzottan keménynek bizonyult, hogy megsebezzem, amikor először ütköztünk. Egy másik pedig egy méreg-köpő volt. Elég szórakoztató. Ugyan nem éri meg egyedül nekik menni, de mindegyiknek megvan a maga gyengepontja, amit viszonylag hamar sikerült is kitapasztalni.
Az ötlet jó. Viszont a boss-ok megjelenítése nem túl változatos. Szigorúan véve csupán a nagyobb verziójukat láthatjuk a normálméretű zombiknak. Azért örültünk volna neki, hogy ha a megjelenésükben is dögivel lett volna különbség, de sajnos ez már nem jött össze a Techland-nek.
A fertőzöttek a játékban fészkekbe gyűlnek. Ezek általában többnyire barlangokban találhatók. Egész nap őrzik a fő zombik (Volatiles), de éjszaka könnyű bejutni. Ha ezeket a barlangokat elpusztítjuk, akkor visszább esik a rangjuk, és csökken a számuk, mikor éjszaka kivonulnak. Amíg ez az ötlet is jól hangzik, addig tartalmaz egy elég nagy problémát, ami akkor jön elő, ha éjszaka betérsz a barlangba. Mindösszesen pár perced van arra, hogy kipucold a barlangot, mielőtt hirtelen napfelkelte lesz és a fő dögök rád találnak. Ezt persze egyszerűbben megoldottam, nappal mentem le és a shotgunommal szitává lőttem a settenkedés kósza gondolatát is, nem csak a zombikat.
A végtelenbe, és tovább
Az Enhanced Edition magasabb újrajátszhatósági faktorral érkezik. Ha egyszer kimaxolod az egyik fejlődésfát, a Legend skill tree megnyílik és lehetőséget kapsz további fejlesztésekre a karakteredhez. Ez megint csak rengeteg skillt jelent és borzasztóan sok tapasztalati pont kell hozzá. Pontosan ezért kaptunk egy új nehézségi szintet is, a „Nightmare-t”. Egyelőre még nem volt módom próbára tenni magam ezen a nehézségi szinten, viszont abban biztos vagyok, hogy pokoli élményt fog nyújtani a tapasztaltabb Dying Light játékosoknak is.
A kezdő játékosoknak pedig azt tudom tanácsolni, hogy ha megvásárolják a Dying Light: The Following Enhanced Edition-t, – ami tartalmazza az alapjátékot is – mindenképpen fejlesszék a karakterüket még a Dying Light-ban. Ha relatíve korán nekiesel a The Following kiegészítésnek, akkor a program kicsinál. Ha viszont már elég fejlettnek érzed magad, és a felszerelésed, akkor érdemes nekivágni.
-Dante-
Pro:
+ Új területek, boss-ok, küldetések
+ Buggy, számszeríj
+ Jobb story, érdekesebb karakterek
Kontra:
– Kevesebb parkour
– A buggy safe-house-hoz kötött
– Nem a newbie-knak találták ki
Kiadó: Warner Brothers
Fejlesztő: Techland
Stílus: Akció RPG
Megjelenés: 2016. február 9.
Dying Light: The Following
Játékélmény - 8
Grafika - 8.5
Történet - 7
Zene/Audio - 7.6
Hangulat - 9
8
KIVÁLÓ
A kiegészítést a tapasztaltabb Dying Light rajongóknak ajánlom. Az új játékosok jobb, ha egyelőre az alapjátékkal próbálkoznak. A The Following egy remek bővítmény lett, köszönhetően a Techland elhivatott munkásságának.