Hellbalde – Tárjuk ki a pokol kapuját!

ELŐZETES – Lara Croft, Bayonetta, Nariko.  De még sorolhatnám. Mi sem bizonyítja jobban, hogy szeretjük azon játékokat, amelyekben főszereplőként a gyengébbik nem képviselteti magát.  Amolyan fekete bárányként hozzájuk fog csatlakozni Seuna, akinek történetét vizsgáljuk meg közelebbről, hiszen jellemfejlődésként az eddigi információk alapján ki fog tűnni a fent felsoroltak közül.

A Ninja Theory csapatát senkinek nem kell bemutatnom.  Az ő nevükhöz fűződik a sikeres Heavenly Sword, az Enslaved és a legutóbbi Devil May Cry reboot.  Szegény Dante kapott hideget és meleget, de a maga kategóriájában szerintem jó játék lett. De gyorsan vissza is térek a mostani alanyhoz.  Jelen álláspont szerint a Hellblade fejlesztése kapcsán három dologra építkeztek, melyek a következők: erős karakterjellem, egyedülálló látványvilág valamint ninja stílusú közelharc. A mostani előzetesben én is ezek szerint fogok haladni.

Kíváncsian várom a végeredményt. Nektek az eddigiek alapján mi a véleményetek róla?

A meggyötört harcos

Seuna egy lelkileg teljesen összeroppant, ámde fizikailag nagyon erős harcos. Nem használ mágiát, és semmiféle alkímiát. Egy dologhoz ért, de ahhoz piszkosul. Ez pedig a kardforgatás.  Kinézete se éppen hősnőhöz illő. Teste tele van sebhelyekkel, festésekkel, tetoválással, szakadt a ruhája, haja pedig össze van ragadva. Viszont tekintete teljesen tiszta. Olyannyira, hogy az már inkább ijesztő, mintsem bizalomgerjesztő. Látszik rajta, hogy egy hajszál választja el a totális sötétség és a valóság között. Vannak bizonyos belső hangok, amelyek folyamatosan azt sulykolják belé, hogy bizony az anyja teljesen  őrült volt, ezért ő se különb nála.

Határozott és megtörhetetlen katona volt, aki csak előre nézett, és félték őt. Post pedig nem más, mint egy roncs, aki totálisan ellentéte önmagának. Miért is? Szeretett szülőfalujának lakosait, akikért oly sokat harcolt, lemészárolják. Senki nem maradt, csak ő. Teljesen egyedül. Ezért fogja magát és elindul Helheim felé. A skandináv mitológia szerint ez a hely nem más, mint a pokol legmélyebb bugyra. Innen még az istenek se képesek kiszabadulni. Ide azok kerülnek, akik nem kard által haltak. Vajon milyen cél vezéreli őt ide? A kérdés már csak az, hogy akar-e tovább élni? Ezekre a kérdésekre már csak a végigjátszás után kapunk választ.

Kíváncsian várom a végeredményt. Nektek az eddigiek alapján mi a véleményetek róla?

Útját a bizonytalanság veszi körül

Grafikailag nem kell nagy áttörésre számítani, de képi világát tekintve egyelőre úgy fest nem lesz okunk panaszkodni. Az egész atmoszférára rányomja bélyegét a sötétség.  Valós helyszíneket vettek alapul, és azokat igazították a Hellblade környezetéhez, ami a már fentebb említett viking vagy más néven a skandináv mitológián alapul.

Elég nagyok lesznek ahhoz, hogy a fő cselekményszál mellett, ide-oda kóboroljon az ember.  Ami elég változatos lesz. Erdők, barlangok, végelláthatatlan hegyek és oltárok. Lesz egy elég érdekes hely, ez pedig a Kézkanyon, ahol vérvörös kezek nyúlnak ki a sziklák oldalából. De olyan sűrűn, mintha valami ott élő természetes növényzet lenne.

Kíváncsian várom a végeredményt. Nektek az eddigiek alapján mi a véleményetek róla?

De nincs semmi baj, ha kardja éles

Na, a mozgás és a harcrendszer olyan pontok, melyeken sok múlik majd. Kicsit félek attól, amit kitaláltak. Persze történjen meg az ellenkezője, és a végleges verzió oszlassa el minden kételyem.  Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy TPS-t. Tehát az akció balerinánk válla felől fog zajlani. Ezzel helyt akarnak nyitni a taktikusabb, test közelibb csatáknak.

Ebbe a stílusba ez elég behatárolt rész, ezért szerintem el lehet felejteni az ész nélküli gombnyomkodást, és a hordákban ránk támadó ellenfelek tömkelegét.  Néhány hónapja át akarták dolgozni az egészet,  viszont azóta sincs arról hír, hogy milyen lesz a végleges verzió. Reméljük a legjobbakat! Ellenfelek tekintetében igaz nem mutatnak újat, de kellőképp illenek a Hellblade környezetéhez. Nem fedtek fel mindent, de akik biztosra vehetők, azok a két lábon járó, lángoló fejű alakok, boszorkányok, démoni kutyák.

Kíváncsian várom a végeredményt. Nektek az eddigiek alapján mi a véleményetek róla?

Meddig kell még várni?

2014-es Gamescom-on jelentették be. Azóta kaptunk egy 20 részes fejlesztői naplókat. Nem haladnak túl gyorsan vele. Ami nem is baj, mert inkább gondolják át többször, minthogy félkész termék kerüljön a boltok polcaira. Még a mai napig is 13 lelkes alkalmazott dolgozik a projekten napi 8 órában.  Elmondásuk szerint be akarják tölteni azt az űrt, amely a független játékok és az AAA címek között tátong. Ezért a Hellblade-et tudományosan független (independent) AAA címként tartják számon. Ha ez bejön, akkor továbbra is ezen a vonalon maradnak.

Volt Q&A nap, amikor rajongók bombázták kérdésekkel a Ninja Theory fejlesztőit, ahol elhangzott néhány  hasznos információ. Ha nem haragszotok, felsorolásképp fogom leírni csak a válaszokat.  A teljes anyag fent van a hellblade.com oldalon.

Akkor vágjunk is bele.  Nem lesznek felvehető fegyverek. Tehát az egész játék alatt Seunának egy kard fog a rendelkezésére állni és semmi más. Most ezt lehet-e majd később módosítani, esetleg rúnákat vésni rá, arról nem volt szó. Mivel a főhős teljesen egyedül fog szembenézni mindennel, ezért nem fogja őt kísérni senki. Így talán még jobban kihangsúlyozzák a jellemfejlődését, és a totális magány pusztaságát.  Felépítését és játékmenetét tekintve a platformer részeket nagyban kerülték. Így az ugra-bugra, ki van csukva. Nem lesznek QTE-k.  A trófeák és természetesen a photomode is tiszteletét fogja tenni. Legalábbis ez a tervük. Elfelejthetjük a végtelen hosszúságúra nyúlt vágás kombinációkat, mivel a harc leginkább a duelingre fog építkezni. Így majd a játékosnak kell kitalálni, milyen sorrendben viszi be a találatokat. Igaz, bele fognak építeni speciális mozdulatokat, de leginkább a taktikát igénylő harc kerül az előtérbe.  Megjelenési dátumról persze nem esett szó.

Kíváncsian várom a végeredményt. Nektek az eddigiek alapján mi a véleményetek róla? Szerintetek jót fog tenni neki a harcrendszer?

-Parzifal-

Amitől jó lehet:

+ Seuna karaktere
+ Skandináv mítosz
+ Szép képi világ

Ami még kérdéses:

– Harcrendszer
– Hosszúság
– Nehézség


Kiadó: Ninja Theory

Fejlesztő: Ninja Theory

Stílus: Hack and slash

Megjelenés: bizonytalan

Spread the love
Avatar photo
Parzifal is an avid gamer who plays all kinds of games, but his favorites are classic RPGs. He has played games since the early 90''s.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu