Alekhine’s Gun – Hitnem

TESZT – A játék nem az, aminek látszik, több értelemben is. Először is kapásból mondhatnánk, hogy ez egy szakasztott Hitman-klón és valljuk is be, szerintem az. Másrészt pedig eredetileg Death To Spies 3-ként került bejelentésre úgy hat éve, de végül az eredeti fejlesztők (Haggard Games) helyett a Maximum Games lett egyszerre a fejlesztő és a kiadó is. Fércmunkát adtak ki a kezeik közül? Talán.

Semyon Strogov visszatér: Alekhine ügynök továbbra is egy KGB-ügynök, aki a CIA-nek dolgozik. Tizenegy küldetés során kell a kreatív módon a valós történeti eseményeket is figyelembe vevő, hidegháborús időszakban helyt állnia egy, a korai Hitman-részekre jellemző, közepes nagyságú, majdnem teljes szabadságot nyújtó helyszíneken. (Norvégia, Kuba, Texas, Svájc, stb.)

A küldetések elvégzését követően a program kiértékeli játékunkat.

Első bedobás

Tegyük fel, hogy újak vagyunk a műfajban. Elvárunk-e egy tutorial küldetést? Igen, de ehelyett bizony az első pályán kell megtanulni mindent. No mindegy. Láttam, hogy az egyik őr a kapun túl bámul valahová, úgyhogy elő a fojtogatásra szánt húrokkal. Nocsak, át lehet öltözni a náci őr ruhájába (visszaemlékezések is vannak, az első pályán 1943-ban járunk). Dugjuk el a holttestet. Jó, odaraknám a közelben levő bódéba. Bemegyek, lerakom, a teste félig átlóg a falon. Falba sétálok a túloldalon, eltűnik. Ez volt a legelső élményem a játékkal. Lehet sejteni, hogy innen hova tovább. Például mondhatnám, hogy a fal mögött álló őrnek a gyanakvó csíkja tovább emelkedett, amire elkezdett lőni rám. Úgy, hogy nem is látott engem két másodperc után…

A küldetések elvégzését követően a program kiértékeli játékunkat.

Melegítő

De jó, akkor a küldetések előtti felkészülésről is beszéljünk. Kiválaszthatjuk, hogy miket viszünk magunkkal: a Tokarev TT pisztolytól a Walter P38-ason át egy MP40-ig vihetünk lőfegyvert, húrt, kloroformot, kést. A fegyverek nagyobb része feltuningolható, de meg is kell venni a nagyobb puskákat, amik azért három számjegyű RP-t lazán követelnek.

Aztán a pályákra kerülve bármikor megnézhetjük a feladatainkat, sőt, egy elég nagy térképet is kapunk. Érdemes is végignézni, ugyanis fel kell mérni a terepet a siker céljából.

Aztán végül eljutottam arra a pontra, hogy feltűnt nekem a framerate. Néhol szerintem bezuhant 30 alá és megfigyelhetően szaggatott PS4-en az Alekhine’s Gun. Nem csak ez a problémája a játéknak. Valahogy nekem úgy tűnt, hogy nem tervezték meg rendesen a pályák-elszórt ellenfelek párosát. Meg az is gond szerintem, hogy kevés az interaktivitás. Ott van mondjuk egy lemezjátszó a teremben, mi a fenéért nem vagyok képes elindítani, hogy az őrök figyelmét ne csak a fütyürészésemmel, hanem mondjuk egy Mozart-művel is eltereljem?

A küldetések elvégzését követően a program kiértékeli játékunkat.

Bug

Még mindig nem soroltam fel minden hibát! Az Instinct mód (nem vagy te 47-es ügynök…) használata kijelzi az NPC-knél, hogy ki mit gyanít: a fehér nem vészes, a sárga csak picit gyanús, a piros meg gyorsan riasztásra jut. Volt arra példa, hogy egy piros beriasztott, amit úgy küszöböltem ki, hogy becsuktam egy ajtót. Igen. Becsuktam egy ajtót. S ha már ajtó, van ajtónyitós minijáték is és volt arra példa, hogy aközben vettek észre és haltam meg. Lopakodtam (tehát nem futottam!) egy ellenfél mögé, aki rögtön tolt egy 180-ast és hopp, belém eresztett egy tárat. Beleakadtam egy könyvespolcba, de sikerült a játékból is kiesnem, amit megfejelt egy kiakadás is.

Itt kéne az audiovizualitásról is beszélnem. Oké! Bár a történet rendben van (a harmadik világháború kitörését kell megakadályoznunk, szerintem ez egy pozitívum), az átvezető jelenetek stílusa oké, de kivitelezése átlag alatti. A grafika elférne egy PS3-on is, a framerate-ről már beszéltem, a szinkronmunka pedig szintén gyenge. A játékban a karakterek animációja keményebb, mint egy öt napos kenyérszelet – ehhez még hozzáadhatjuk a hülye AI-t is! Minden adott a sikerhez, nem?

A küldetések elvégzését követően a program kiértékeli játékunkat.

Nem

Ez a játék így gyenge és akkor finoman fogalmazok. Ráfért volna egy kis finomítás, mert majdnem MINDEN téren elhasal. Ezzel kiérdemli a 2016-os év eddig legrosszabb játéka kitüntető címet. Jó, nem akkora zakó, mint a THPS5, de idén ennél rosszabb játékot még szerintem nem láthattunk. Az ilyen mazochista elmebetegek (és erre én magam vállalkoztam – BadSector is ezen röhögött, hogy ezt miképp gondoltam!) számára, mint én vagyok, sem tudnám ajánlani.

Menjen mindenki játszani az első három Hitman játékkal, sőt, jobbat mondok, akár az előző kettő Death to Spies is jobb elfoglaltság, mint ez. Ezért én max ezer forintot lennék hajlandó kiadni.

-V-

Pro:

+ 11 küldetés változatos helyszínekkel
+ Jót szórakoztam a bugokon
+ A történet maga érdekes…

Kontra:

– Szinte minden téren elavult és kidolgozatlan
– Bughalmaz ezerrel
– J-AI, de f… gyenge az AI!


Kiadó: Avanquest Software, KISS Ltd.

Fejlesztő: Maximum Games

Stílus: Lopakodós, TPS

Megjelenés: 2016. március 1. (PS4, X1), március 11. (PC)

Alekhine's Gun - Hitnem

Játékmenet - 2.7
Sztori - 6.4
Grafika - 4
Zene/audio - 2.1
Hangulat - 2.8

3.6

ROSSZ

Az Alekhine's Gun minden, ami Hitman nem és semmi, ami a 47-es ügynök maga. Hitnem.

User Rating: 2.15 ( 3 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu