Elements of Destruction – Ha le kell vezetni a feszkót, nincs is jobb, mint egy egész várost elpusztítani… [RETRO – 2008]

RETRO – Will Wright Sim City című játéka a városalapítás és menedzselgetés mindennapjaiba vezetett be. A játékos számára az igazi örömöt azt jelentette, hogy a virágzó, élő-lélegző várost épített fel semmiből, sűrű lakóházakkal, felhőkarcolókkal, gyárnegyeddel.

 

Wright a kiadó kérésére utólag belerakott a játékba különféle természeti csapásokat és szerencsétlenségeket, így a lakosság önfejűsége miatt frusztrált önjelölt polgármesterek Godzillával pozdorjává zúzhatták, árvízzel eláraszthatták vagy tűzvésszel porig égethették a nehezen felépített várost, csak hogy a feszültséget levezessük. (Aztán persze visszatölthettük az előző játékállást.) Nos, az Elements of Destruction tulajdonképpen pontosan erről szól, csak éppen a városépítést skippelték belőle…

A játék grafikája elég szürkécske, monoton és unalmas – nyilvánvalóan ezt a részt akarták a fejlesztők a legkevésbé kidomborítani.

Az őrült tudós

A játék főszereplője egy igazi „Dr. Genya”, illetve Dr. Edgar Herbert. A briliáns tudós 60 évig dolgozott cégének, az AIC-nak, miután nyugdíj helyett egyszerűen kirúgták. A felháborodott tudor bosszút esküszik, és az időjárás manipulálásának lehetőségeit kihasználva úgy dönt, hogy elpusztítja az AIC létesítményeit. Bosszúnkat tornádó, földrengés, villámlások és más károk okozásával teljesíthetjük be. A különféle támadástípusok erőben, hatékonyságban és energiafelhasználásban, sokban különböznek.

A villám például gyors támadás, amely csak kis kárt okoz, így aránylag kevés energiádat szívja le, ezért egyszerre többször is használhatod. A földrengés nagyon lassan indul be, és tetemes energia kell hozzá, viszont iszonyatos kárt okoz. A tornádó pedig folyamatosan zabálja az energiádat, miközben ide-oda szlalomozol vele, így addig használhatod, amíg kitart a nafta.

A játék grafikája elég szürkécske, monoton és unalmas – nyilvánvalóan ezt a részt akarták a fejlesztők a legkevésbé kidomborítani.

Az AIC visszavág

Persze a cég nem nézi tétlenül, amint szétzúzod létesítményeit, hanem ellentámadást indít tevékenységeddel szemben: különféle védelmi rendszereket húz fel, amelyek akár el is pusztíthatnak. Minden támadásfajtánknak megvan a maga védelme, így a játék egyfajta kő-papír-olló elven működik.

Állandóan próbálkoznunk kell, hogy megtaláljuk a megfelelő katasztrófát, miközben az MI igyekszik felhúzni a védelmet ellene. Így az Elements tulajdonképpen egy nagyon leegyszerűsített régi Bullfrog stuffra hasonlít – jóval kevesebb fantáziával kidolgozva.

A játék grafikája elég szürkécske, monoton és unalmas – nyilvánvalóan ezt a részt akarták a fejlesztők a legkevésbé kidomborítani.

Szürke szamár a ködben

A játék grafikája elég szürkécske, monoton és unalmas – nyilvánvalóan ezt a részt akarták a fejlesztők a legkevésbé kidomborítani. Azt hinné az ember, hogy egy olyan játék, amelyik erősen a pusztítások effektjeire bazíroz, különösen kidolgozza ezeket, pedig nem: a robbanások, lángok és egyéb „látványosságok” még nagy jó- indulattal is csak B kategóriásnak nevezhetők. Nem számít az sem, hogy milyen erejű poklot zúdítunk az épületekre, azok ugyanis mindig ugyanolyan animációval adják át magukat az enyészetnek.

Némi pusztítás és más semmi, a vágyam csak ennyi?

Az Elements of Destruction erősen B kategóriás játék, az alapötleten túl kevés fantáziával megáldva. A „hadjárat” elég rövid, szóval, ha gyorsan végig akarsz valamit tolni, hogy levezesd a feszkót, akkor ez a te játékod. Egyébként pedig erősen felejtős kategória.

-BadSector-(2008)

Pro:

+ Ha pusztítani akarsz
+ Feszkó levezetésre
+ Legalább eredeti

Kontra:

– Már a megjelenésekor is csúnya volt
– B kategóriás
– Hosszútávon felejtős


Kiadó: ValuSoft, Inc.

Fejlesztő: Frozen Codebase, LLC

Stílus: Stratégiai játék

Megjelenés: 2008. máj. 1.

Elements of Destruction

Játékélmény - 6.1
Grafika - 5.6
Történet - 5.5
Zene/Audio - 6.8
Hangulat - 6.6

6.1

KORREKT

Dr. Genya talán sokáig értékelné, én ráuntam, köszöntem.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu