Bár megtehettük volna, hogy még a bejelentés után egy órával már lehozzuk a hírt, ezúttal vártunk. Vártunk, hogy a közönség az első délután/este miként fogadja a bejelentést. Érdekes eredmények születtek; John Romero neve nem egyenlő a kasszasikerrel.
Tegnap, ahogy várható volt, megtörtént a bejelentés: a Night Work Games bemutatta a Blackroomot, amely már-már kolosszális feladatot tűzött ki maga elé: elhozni nekünk azt a játékélményt és hangulatot, amit Romero korábbi játékai, a Doom és a Quake tudott két évtizede. A Blackroomban Santiago Sonorát irányítjuk, a Hoxar Inc. egyik mérnökét, akinek bőrébe bújva kell szimulációkon keresztül átharcolnunk magunkat, ugyanis a Blackroom elnevezés ezúttal egy holografikus szimuláció technológiáját takarja. Persze a cucc nem tökéletes és hibázni fog itt-ott.
A játékmenetben a klasszikus Doom/Quake elemek, mint a rocketjump, a strafejump és a circle strafe is itt lesz, úgyhogy körözhetünk ellenfeleink körül, ide-oda oldalazva. A Blackroom azért a narratívára is rá fog gyúrni. Romero azt mondja, hogy tudja: a játékos okos, így nem lesznek oltárian hosszú jelenetek és reméli, sikerül elérnie a Half-Life 2 előadásmódját.
A 10 órát ígérő singleplayer mellett lesz coop, 1v1 deathmatch, illetve a hat beépített pályán free-for-all aréna módot is játszhatunk. Persze mi is összerakhatunk pályákat, így a közösségen is múlik, hosszabb távon mekkora sikere lehet a Blackroomnak. Persze lesznek kihívások is, így a profik nekieshetnek a Challenge módnak.
A Blackroom mögött John Romero és Adrian Carmack áll – a két ex-id Software-es úriemberből az utóbbi művészeti rendezőként dolgozik majd a játékon. Persze ehhez a mi segítségünk és pénzünk is kell. A Kickstarteren 700 ezer dollárt tűztek ki célnak, ami pl. a se híre, se hamva Mighty No. 9 900 ezréhez képest egészen baráti. Egy nappal a megjelenés után 82 ezer dollárnál tartanak – ha összejön a pénz, 2018 telére ígérik a játék megjelenését PC-n. (Nem lenne meglepő, ha konzolport lenne az egyik stretch goal.) Itt lehet adományozni Romeróéknak.